Gıda hammadde üretiminde dünya devi BUNGE ve ŞMS Kopuz Gıda Türkiye’yi global gıda tedariğinin merkezi haline getirmek üzere yola çıktı. İki grup arasında imzalanan anlaşma için bugün Karaköy Peninsula Otel’de bir araya gelindi. Toplantıda bu stratejik anlaşmanın detayları ve gıda zincirine sağlayacağı stratejik katkılar tartışıldı.

Kozmetik Pazarı Her Yıl Yüzde 10 Büyüyor Kozmetik Pazarı Her Yıl Yüzde 10 Büyüyor

Dünyanın dört gıda devinden bir tanesi olan Bunge, Türkiye'de daha önce yatırımları olan uluslararası bir gıda şirketi olarak, Türkiye'de Şemsi Kopuz'un 50 senelik birikimiyle bir ortaklık anlaşması yaptı. ŞMS Kopuz Gıda CEO’su Şemsi Kopuz, ‘’Nihai üreticiden kullanıcıya kadar olan süreçte bir köprü olmayı amaçlıyoruz. Buradaki ana amacımız, Türkiye ve Türkiye'ye bağlı pazarlarda şekerli mamul sanayisinin gelişimini ve rekabet gücünü arttırmak olacak. İnovatif ürünlerimiz ve niş ürünlerimizle rekabetçi fiyatlar sunarak hem şekerli mamul sanayindeki ihracat pazarımızı büyütmek hem de bölge ülkelerine hammadde sağlamak istiyoruz.’’ şeklinde konuştu.

Özellikle soya proteini gibi ürünlerle, Türkiye özelinden dünyaya yayılacak niş ürünler geliştirmeyi planladıklarını belirten Kopuz, ‘’Biz dinamik bir şirketiz ve Bunge'nin de kendilerine ait deneyimleri var. İleriki aşamalarda, bizim başarı hikayemizden sonra Türkiye'deki diğer yatırımlara teşvik etmek istiyoruz. Özellikle yağlar ve soya gibi konular üzerinde diğer yatırımlara teşvik etmek istiyoruz. Bu misyonu ŞMS olarak üstlendik. Özellikle yağlarda trans yağ konusunda başarılı bir ürünümüz var ve bu ürünü ekonomiye katkı sağlayacak şekilde kullanmayı hedefliyoruz. Şu anda kamuoyunda enflasyonla mücadelede sıkılaştırmanın önemi konuşuluyor. 25 sene STK Başkanlığı yapmış biri olarak söylüyorum ki, Türkiye'nin tarım ve hayvancılığı üretimle planlamayla kalkınır. Sadece enflasyonla mücadelede sıkılaştırma politikalarıyla kalkınma tek taraflı olmaz.’’ şeklinde belirtti

Bu ayağın, Bunge gibi dev güçlerle Türkiye'deki gıda sektöründeki yatırımlarla olacağına inandığını belirten Şemsi Kopuz, 2024 planlarından ve hedef pazarlarından şöyle bahsetti: ‘’2024 planlarımızda Türkiye pazarında olduğu kadar global pazarlarda da ihracat yapmayı hedefliyoruz. Şu anda yaklaşık 100 milyon dolarlık bir ciromuz var ve ŞMS Kopuz'un eklenmesiyle 50 milyon dolar daha ihracat yapmayı hedefliyoruz. Bunge olarak, sektörün gelişimine ve eğitimine önem veriyoruz. Ticaretin ötesinde, sektörün inovatif gelişimine destek olmak istiyoruz. Türkiye dünyada şekerli mamul sektöründe önde gelen ihracatçılardan biri. Çikolata tüketimi artıyor ve Türkiye, bu alanda stratejik bir ülke konumunda. Bu pazarlar büyüyor ve ülkemize ihracat yaparak dış ticaret fazlası sağlamayı hedefliyoruz.’’ dedi