Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB), Nisan ayında gıda enflasyonunun düşerken, diğer gruplarda arttığını açıkladı.

Reklam Kurulundan tüketiciyi aldatıcı reklam ve faaliyetlere 108 milyon TL'lik ceza Reklam Kurulundan tüketiciyi aldatıcı reklam ve faaliyetlere 108 milyon TL'lik ceza

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın (TCMB) Nisan Ayı Fiyat Gelişmeleri Raporu'na göre, gıda enflasyonu gerileme eğilimindeyken, diğer sektörlerde artış yaşandı. Hizmet sektöründe aylık fiyat artışı yüksek seyrederken, özellikle ulaştırma hizmetlerinde bayram etkisiyle hızlı bir yükseliş gözlendi.

Temel mallarda mevsimsel etkilerden arındırılmış aylık fiyat artışı yavaşlarken, dayanıklı mallarda ılımlı fiyat artışı görüldü. İşlenmiş gıda grubunda ılımlı bir seyir izlenirken, enerji grubunda ise akaryakıt fiyatlarındaki artış doğal gazdaki düşüşle dengeledi.

Üretici fiyatlarındaki güçlü seyir devam ederken, ana sanayi gruplarına göre fiyat artışlarının genel bir yaygınlık gösterdiği görüldü. Hizmetler sektöründe belirgin bir fiyat artışı gözlemlendi, özellikle ulaştırma hizmetlerinde Ramazan Bayramı nedeniyle büyük bir artış yaşandı.

Gıda ve alkolsüz içeceklerde fiyatlar artarken, haberleşme hizmetlerinde yüksek bir aylık fiyat artışı kaydedildi. Dayanıklı mal gruplarında otomobil fiyatlarındaki ılımlı artış dikkat çekerken, mobilya ve beyaz eşya gibi alt gruplarda ise fiyatlar yükseldi.

Giyim ve ayakkabı fiyatlarındaki artış, indirim sezonundan çıkılmasıyla mevsimsel etkilerle kaydedildi. Enerji fiyatlarındaki yatay seyirde, akaryakıt fiyatlarındaki artış doğal gazdaki düşüşle denge sağlandı.

Gıda grubunda işlenmemiş gıdaların fiyatlarında artış devam ederken, işlenmiş gıda grubunda ılımlı bir seyir izlendi. Tütün ürünlerinde fiyatlar artarken, yurt içi üretici fiyatlarında da artışlar yaşandı. Ana sanayi gruplarına bakıldığında ise enerji, dayanıksız tüketim ve dayanıklı tüketim kalemlerinde aylık fiyat artış oranlarının yüksek olduğu görüldü.

Tütün ürünleri, metal cevherleri, elektrik-gaz, ham petrol ve doğal gaz, diğer metalik olmayan mineral ürünler, giyim eşyası ve gıda ürünleri öne çıkan alt gruplar arasında yer aldı.