Türkiye'de 2023 yılında, tahmini medya ve reklam yatırımları önceki yıla göre yaklaşık %120 artarak 140 milyar 690 milyon liraya ulaştı.

Reklamverenler Derneği (RVD) tarafından yapılan açıklamaya göre, Türkiye'de Reklamcılar Derneği (RD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Açıkhava Reklamcıları Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD) ve Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA TR) adına hazırlanan "Türkiye 2023 Yılı Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları Raporu" yayımlandı.

Rapora göre, 2023 yılında tahmini medya ve reklam yatırımları önceki yıla göre %120 artarak 140 milyar 690 milyon liraya ulaştı. Bu yatırımların içinde medya yatırımları 119 milyar 110 milyon lira, yapım, baskı ve reklamveren hizmet bedeli gibi reklam yatırımları ise 21 milyar 580 milyon lira oldu.

TÜRKONFED ve EDAM Raporu: İstanbul Rekabetçilikte Zirvede, Diğer İllerle Aradaki Fark Açılıyor TÜRKONFED ve EDAM Raporu: İstanbul Rekabetçilikte Zirvede, Diğer İllerle Aradaki Fark Açılıyor

Dijital yatırımlar, geçen yıla göre %136,9 büyüyerek 86 milyar 500 milyon lira hacme ulaştı ve toplam yatırımların %72,6'sını oluşturdu. Bu dijital yatırımlar arasında mobil cihazlarda gösterimler, oyun konsollarında ve akıllı televizyonlarda yayınlanabilen video içerikler ile sesli reklamlar, müzik ve podcast gibi alanlar dikkat çekti.

Televizyon reklamlarına ödenen tutar %94,5 artarak 24,9 milyar liraya yükseldi. Açıkhava medya ve reklam yatırımları %138,6 büyüyerek 5 milyar 8 milyon lira oldu. Radyo reklamları ise %101,9 artışla 1 milyar 623 milyon liraya ulaştı.

Türkiye'nin medya ve reklam yatırımlarında dünya ortalamasının üzerinde büyüdüğüne işaret eden rapor, 2024'te küresel medya yatırımlarının 916 milyar dolara yükselmesinin beklendiğini ve Türkiye'nin bu alandaki artışta önde gelen ülkelerden biri olduğunu vurguluyor.