Ticaretin Kadınları” etkinliği, KAGİDER tarafından Garanti BBVA’nın destekleriyle Dünya Kadın Girişimciler Günü olan 19 Kasım’da İstanbul’da düzenlendi. Renaissance İstanbul Polat Bosphorus Hotel’de gerçekleşen buluşma, iş dünyasının önde gelen isimlerini, kadın girişimcileri ve sektör profesyonellerini bir araya getirdi. Kadın girişimciliğini güçlendirmek ve iş dünyasında kadınların görünürlüğünü artırmak amacı taşıyan etkinlik, yoğun ilgiyle karşılandı. Katılımcılar hem ilham veren başarı hikâyelerini dinleme hem de yeni iş bağlantıları kurarak işlerini büyütme fırsatı yakaladı.

Etkinliğin açılış konuşmalarını KAGİDER Başkanı Esra Bezircioğlu ile Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı Sibel Kaya yaptı. Bezircioğlu, kadınların cesaretle öne çıkabilecekleri, deneyimlerini paylaşabilecekleri bu platformun, dayanışmanın gücünü bir kez daha gösterdiğini vurguladı. Her kadın girişimcinin kendi hikâyesini paylaşmaktan çekinmemesi gerektiğini, birlikte hareket etmenin iş dünyasında daha kapsayıcı ve güçlü bir ortam yarattığını ifade etti.

Kasımda Türkiye’nin İhracatı 22,7 Milyar Dolara Ulaştı
Kasımda Türkiye’nin İhracatı 22,7 Milyar Dolara Ulaştı
İçeriği Görüntüle

Sibel Kaya ise Garanti BBVA’nın kadın girişimciliğine verdiği 20 yıllık desteğin önemine değinerek, sadece finansman değil; cesaretlendirme, bilgiye erişim ve yeni pazarlara açılma konularında da girişimcilerin yanında olduklarını belirtti. Türkiye’nin dört bir yanından gelen kadın girişimcilerle aynı çatı altında buluşmanın anlamına dikkat çeken Kaya, kadınların birbirini güçlendirdiğini, birlikte üretip birlikte büyüdüklerinde çok daha büyük başarılara imza attıklarını söyledi.

Etkinlik, Erdal Uzunoğlu’nun “İlişki Sermayesi ve Bağ Kurmanın Gücü” başlıklı sunumuyla devam etti. Ardından Aslı Elif Tanuğur Samancı, Sinem Özler Kırangeçen ve Simay Bülbül’ün ilham verici girişimcilik hikâyeleri paylaşıldı. “Pazara Açılan Kapılar” panelinde ise UN Women eşitlik savunucusu Ebru Nihan Celkan moderatörlüğünde; TİM Yönetim Kurulu Üyesi Melisa Mutlu ihracat fırsatlarını, Migros Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilirlik Grup Direktörü Kaan Ünver perakende sektöründeki gelişmeleri, Hepsiburada Kategori Direktörü Feyza Kandemir e-ticaretteki dönüşümü ve Burcu Ağma ise yapay zekânın marka stratejilerine etkilerini ele aldı.