Hispack, sorumlu paketleme çözümlerini hızlandırmayı amaçlıyor Hispack, sorumlu paketleme çözümlerini hızlandırmayı amaçlıyor
Dünyanın en büyük gıda ve içecek fuarına İTO’nun milli katılımı sayesinde Türkiye’den 286 firmanın bulunduğu fuara, 105 şirket de bireysel olarak da katılım sağladı. Türkiye, Anuga Fuarı'na katılan 118 ülke arasında, ev sahibi Almanya hariç tutulduğunda katılımcı sayılarına göre, İtalya ve İspanya'nın ardından 3'üncü büyük ülke oldu. Fuarın bu yılki teması "Sürdürülebilir Büyüme" olarak açıklanırken, dünya çapında 8 bine yakın firmanın stant açtığı etkinliği 169 binden fazla profesyonelin ziyaret etmesi bekleniyor. Fuara katılan firmaların Türk damak tadının zenginliğini ve çeşitliliğini dünyaya tanıttığını belirten İstanbul Ticaret Odası Başkanı Şekib Avdagiç, devletin yeni Orta Vadeli Programı ile de gündeme aldığı tarımsal üretimin planlanmasına ilişkin olarak: ‘’Açıklanan yeni tarım politikasıyla esasen geç kaldığımız planlı üretim dönemine geçiyoruz. Ekonomimiz büyüdükçe tarımın küçüldüğü tabloyu değiştirmeliyiz. 2023'ün ilk yarısında ekonomik büyüme yüzde 4'e yaklaşırken, ilerleyen dönemde tarımın da aynı performansı göstermesini umut ediyoruz’’ ifadelerini kullandı. Orta Vadeli Programdaki tarım hedefleri ve atılan adımlarla Türkiye’nin tarımda yeni bir sayfa açtığını belirten Şekib Avdagiç, tarım üretimin planlanması sürecinde, gıdada sürdürülebilir üretimin de öncelikli hale getirileceğini hedeflediklerini belirtti. Tarımda verimliliği artıracak teknolojilere daha çok yatırım yapılması gerektiğini vurgulayan Avdagiç, ‘’Türkiye'yi tarımda yeni bir çağa taşıyacak reformları bir an önce hayata geçirmeliyiz. Bu çerçevede iklim değişikliği ve kuraklık ile mücadelede yeni teknolojiler kullanılması, tarımsal veri temini ve rekolte tahmininde yapay zeka, coğrafi bilgi sistemleri oluşturulması, ortalama yaşın 60'a yaklaştığı tarım sektöründe genç nüfusun tarıma özendirilmesi gibi hedefleri çok yerinde buluyoruz’’ dedi. ‘’İlk 7 ayda 14,5 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirildi’’ Şekib Avdagiç, ‘’2023'ün ilk 7 ayında ihracatımızın yüzde 13'ü buğday, ayçiçeği ve fındıktan oluşuyor. Yine 7 ayda ithalatımız ise 14,1 milyar dolar. Geçen yılın tamamındaki ihracatımız ise 25 milyar dolar seviyesinde olmuştu. Potansiyelimizin 25 milyar dolardan çok daha fazla olduğu muhakkak. Anuga'da da bu potansiyelimizi dünyaya gösteriyoruz’’ ifadelerini kullandı. Küresel ısınmaya bağlı iklim krizi, kuraklık ve su kaynaklarının hızla tükenmesi dikkate alındığında, mevcut tablonun sürdürülebilir olmadığının açıkça görüldüğünü belirten Avdagiç, ‘’Dünyanın 10 büyük tarım üreticisinden biri konumundaki Türkiye'nin de bu alanda önemli bir sınavla karşı karşıya bulunduğunu biliyoruz. Besbelli ki bundan böyle gıda ürünlerinin ticaretinde fiyatla birlikte, hatta giderek fiyat yerine, sürdürülebilirlik kriterlerini gözeten rekabet unsurlarının, bu yöndeki ihtiyaçlara uygun olarak, öne çıktığını göreceğiz’’ dedi. "Su Ayak İzi" önerisi  Açıklamalarında su tasarrufuna dikkat çeken Şekib Avdagiç, gıda ürünleri etiketlerinde ''su ayak izi''nin belirtilmesini öneri olarak sundu. Böyle bir uygulama ile tüketim alışkanlıklarının değiştirilmesi ve sürdürülebilirliğin gözetilmesi bakımından önem arz edeceğini belirtti. Küresel gıda fiyatlarının, Mart 2022'den bu yana aşağı yönlü bir seyir izlese de salgın öncesi seviyesinin hala yüzde 30 üzerinde kalmaya devam ettiğini aktaran Avdagiç, çatışmaların, iklim şoklarının ve Kovid-19 salgınının tetiklediği krizin yanı sıra Ukrayna'daki savaşın da gıda, enerji ve gübre maliyetlerini yukarı çektiğini dile getirdi. Avdagiç, "Birleşmiş Milletler (BM) Gıda ve Tarım Örgütü'nün (FAO) verilerine göre, salgın öncesinde 53 ülkede 135 milyon civarındaki insanın akut gıda güvensizliği ve gıdaya erişimi risk altındayken, bu sayı bu yıl 79 ülkede 345 milyona yükseldi." diyerek, artan nüfusun, değişen tüketim alışkanlıklarının, iklim krizinin, su kaynaklarının azalmasının, hızlı kentleşmenin, kırsaldan kente göç gibi etkenlerin tarımsal üretim üzerindeki baskısını acilen azaltmanın yolunu bulmak zorunda olduklarının altını çizdi.