Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO), ihracat hamlelerini hız kesmeden sürdürüyor. BTSO’nun iştiraki KFA Fuarcılık organizasyonuyla Bursa iş dünyası temsilcileri, Fransa’nın başkenti Paris’te düzenlenen dünya tekstil ve moda endüstrisinin en prestijli etkinliklerinden Premiere Vision ve Texworld fuarlarında boy gösterdi.

Dünya çapında bin 200 firmanın katıldığı Premiere Vision Fuarı’nda, Türkiye’den 187, Bursa’dan ise 56 firma stant açtı. Kumaş, iplik, deri, tasarım ve aksesuar üreticilerini buluşturan fuar, bu yıl özellikle sürdürülebilirlik, dijital çözümler ve inovatif materyallere odaklandı. Bursa firmaları da yenilikçi koleksiyonlarını sergileyerek küresel alıcılarla yeni iş birlikleri geliştirme fırsatı yakaladı.

Paris’te düzenlenen 57. Texworld Fuarı ise dünya tekstil tedarik zincirinin merkezi konumunu pekiştirdi. 35’ten fazla ülkeden yaklaşık bin 300 firmanın katıldığı organizasyonda Türkiye 37, Bursa ise 16 firma ile yer aldı. Fuarda döngüsellik, izlenebilirlik, yapay zekâ destekli tasarım ve biyolojik kaynaklı malzemeler öne çıkan başlıklar oldu.

BTSO Meclis Başkanı Ali Uğur ve BTSO Tekstil Konseyi Başkanı Bayram Uçkun da fuarlara katılarak Bursa firmalarıyla buluştu. Ali Uğur, tekstil sektörünün kritik bir eşikten geçtiğini vurgulayarak, şunları söyledi:
“Bugün büyük zorlukları aşarak elde ettiğimiz pazarları korumak sektörün sürdürülebilirliği için hayati öneme sahip. İhracatı hem sektörümüzün hem de ülkemizin en önemli çıkış noktası olarak görüyoruz. Teknoloji ve inovasyon temasıyla öne çıkan bu fuarlar, firmalarımıza katma değerli üretim ve geleceğe dönük yol haritaları açısından önemli fırsatlar sunuyor. Bursa firmalarımızı bu organizasyonlarda görmek bizler için gurur verici.”

“Bursa’nın İhracat Vizyonuna Güç Katıyoruz”

BTSO Tekstil Konseyi Başkanı Bayram Uçkun ise fuarların sektör için önemine dikkat çekerek, “BTSO, ihracatı destekleyen çalışmalara bu fuarla birlikte bir yenisini daha ekledi. KFA Fuarcılık organizasyonuyla gerçekleştirilen bu fuarlar, sektörümüze büyük değer katıyor. Bursa firmalarının dünya pazarındaki rekabet gücünü artırmaya katkı sağlayan bu adımlar için BTSO Yönetim Kurulumuza ve KFA Fuarcılık’a teşekkür ediyoruz.” diye konuştu.

“BTSO’nun Destekleri Çok Kıymetli”

Premiere Vision Fuarı’nda stantlı katılımla yer alan Seçen Tekstil’in CEO’su Hilal Gülseçen, ekonomideki konjonktürel zorlukları göğüslemek zorunda oldukları bir dönemden geçtiklerini söyledi. Bu süreçte Ar-Ge çalışmalarına daha fazla ağırlık verdiklerini, yeni koleksiyonlar geliştirerek ve fuarlara katılarak yatırımlarını sürdürdüklerini dile getiren Hilal Gülseçen, şunları söyledi: “Seçen Tekstil olarak bu yılı, ‘herşeye rağmen yılı’ olarak belirledik. Ekonomik zorluklara ve sektöre yansımalarına rağmen bu yatırımlarımızın geri dönüşleri 2026 yılından itibaren almayı ümit ediyoruz. Bu kapsamda BTSO’nun desteklerini de çok kıymetli buluyorum. Yapılan organizasyonlarda emeği geçenlere şahsım ve firmam adına teşekkür ediyorum.”

“TFF Tasarımcılarımızın Yolunu Açtı”

Bisem Paradise Firması Koleksiyon Yöneticisi Yalçın Kesen, Bursa’da BTSO’nun öncülüğünde hayata geçirilen Turkish Fashion Fabrics Show (TFF Show) ile moda ve tasarımcılar için güzel bir yol açıldığını, Bursa’dan başlayan yolculuklarının Paris’te Premiere Vision’da trend alanlarında kendi tasarımlarını sergileme imkanı sunduğunu söyledi. Yalçın Kesen, “TFF, tasarımcılarımız için itici güç oldu ve çok iyi bir noktaya geldik. Bugün Paris’te trend alanlarında Bursa firmaları yoğun bir şekilde yer alıyor. Biz de kendi tasarımlarımızla burada yer almaktan gurur duyuyoruz. BTSO’ya çok teşekkür ediyorum.” dedi.

MESİAD Başkanlığına Ufuk Uslu seçildi
MESİAD Başkanlığına Ufuk Uslu seçildi
İçeriği Görüntüle