Deprem sonrası iletişiminde medyanın rolü mühim
Deprem sonrası yardımlaşmada teknik arama kurtarma, lojistik ve temel gıda üretim dağıtım sektörlerinin önemi kadar bu süreçte sağlıklı ve hızlı haberleşme adına basın-yayın ile iletişim alanı da bir o kadar büyük önem arz ediyor. Konuyla ilgili açıklama yapan Marka ve İletişim Danışmanı Nesrin Gündüz; yılmadan, araştırarak güvenli haberlerin aktarımı noktasında bilinçlendirmenin önemini vurguladı.
''Deprem sonrası iletişiminde medyanın rolü mühim''
Deprem sonrasında nakdi ve ayni yardımların yerine ulaştığının takibinde medyaya önemli görev düştüğünün altını çizen Marka ve İletişim Danışmanı, Niş PR Ajans Başkanı Nesrin Gündüz; “İletişimcilerin yaşanan doğal afetlerden sonra dikkat etmesi gereken en önemli nokta, basın organlarını meşgul etmemek adına medya kanallarına gündem dışı içeriğe sahip bülten servis etmemeye özen göstermek. Bu hassas dönemde haberciliğin; başkalarının acılarının davetsiz misafiri olmadan, ama seslerini duyurmak isteyenlere de kulak tıkamadan, hassasiyetle, empati kurmaya çalışılarak yapılması gerekiyor. Afetle ilgili haber ve duyuruların resmi kaynaklardan takip edilerek ve araştırılarak teyit edildikten sonra servis edilmesi dikkat edilmesi gereken en önemli noktalar arasında yer alıyor. Bunlara özen gösterildiği sürece de sosyal medyada oluşabilecek yanlış bilgi karmaşasına engel olunabiliyor” dedi.
''Markalar en doğru şekilde organize edilmeli''
Markaların en doğru şekilde organize edilmesinin önemini vurgulayan Gündüz; “Kurumların bir diğer dikkat edeceği hususlardan biri de bu bölgede bağlı oldukları marka-ihtiyaç yönetimi oluyor. Bu süreçte danışmanlığı yürütülen markalarla iletişime geçilerek markaların afet bölgelerindeki ihtiyaçlara uygun ürünleri tespit edilmeli ve ürünlerin en güvenli şekilde nakliyesinin planlanması gerekiyor. Halkla ilişkilerin markalarını en doğru şekilde yönlendirerek organizasyonun takibini yapması son derece önem arz ediyor. Markalar adına yapılan bağış ve taziyeler konusunda ise reklam refleksinden uzak durarak, kamuoyu vicdanını rahatsız etmeyecek şekilde duyurular yapılması bekleniyor” açıklamasında bulundu.
-
Dolar42,70580 0.01%
-
Euro50,21750 0.1%
-
Sterlin57,20170 0.2%
-
Gram Altın5958,55000 0.95%
-
BİST 10011.457,00 129%
-
Bitcoin89.704,64 0.47%
Trend Haberler
İnkılâp Kitabevi, İstanbul Kitap Fuarı’nda okurları ağırlayacak
Yenikapı Boat Show 2025 600 milyon dolarlık ticaret hedefliyor
MÜSİAD MUST Buluşmaları’nda sanayi ve teknolojinin yol haritası açıklandı
Kasım e-ticaretinde rekor: 11.11 kasımın en yoğun alışveriş günü oldu
Başvuruyu bakanlığa yaptılar, karar için Cumhurbaşkanına taşıdılar
Deloitte Fast 50’de Türkiye’nin En Hızlı Büyüyen Teknoloji Şirketleri Açıklandı
Chakra, en büyük mağazasını Denizli’de açtı
Selçuk Bayraktar, “Teknoloji kuşağı, girişimcilik ekosistemine dinamizm kazandırıyor”
İstanbul, 2026’da Avrupa’nın Akıllı Ulaşım Üssüne Dönüşüyor
Take Off İstanbul 8. kez girişimcileri ve yatırımcıları buluşturdu
T3 Girişim Merkezi Koordinatörü İrem Bayraktar Aksakal, “500'ün üzerinde teknoloji girişimine ev sahipliği yapıyoruz"
ATRAX 2026 15 Ocak'ta ziyaretçilerini ağırlayacak
Genç Bilim İnsanı Ödülleri 11. kez sahiplerini onurlandırdı
Putech Eurasia 7060 sektör profesyonelini ağırladı
Kütüphaneler ve Yayımlar Genel Müdürü Beyoğlu, "İstanbul Kitap Fuarı’nda 10 farklı ülkeden yayıncılarımızı ağırlıyoruz"


