Endüstriyel reklam ve dijital baskı dünyasının buluşma noktası FESPA Eurasia İstanbul Fuar Merkezi’nde kapılarını ziyaretçilerine açtı. FESPA Eurasia 2024, bu yıl birçok yenilikleriyle sektörü bir araya getiriyor.

Geçtiğimiz yıl 11.000'den fazla ziyaretçiye ev sahipliği yaparak rekor kıran FESPA Eurasia, bu yıl da endüstriyel reklamcılıktan serigrafi baskıya, promosyon baskı ürünlerinden LED'lere, 3D ürünlere, geniş format baskıdan araç kaplamaya kadar en son teknolojilere ev sahipliği yapıyor.

D S C08201

Düzenlenen fuar ile ilgili detayları aktaran FESPA Yönetim Kurulu üyesi Levent Olcayto, fuarın yeni teknolojiler ile sektörde önemli bir rol oynadığını aktardı. Gerçekleşen fuar ile sektörü Türkiye’de tutabilmek için yeni teknolojiler getirmeye çalıştıklarını dile getiren Olcayto, şu ifadeleri kullandı:

“Geçen yıl 86 ülkeden yabancı ziyaretçimiz vardı. Bu yıl ağırlıklı olarak Çin ve Kore firmaları stantlarımızda bulunuyor. Türkiye temsilcisi olan firmalar oldukça fazla. Maliyetler nedeniyle Avrupa firmaları Türkiye'deki distribütörleriyle katılmayı tercih ediyorlar. Bu firmalar arasında İngiltere, Almanya, İtalya ve Fransa'dan distribütörler yer alıyor. Bu yıl ağırlıklı olarak Çin firmaları geldi. Hem Türkiye’de satış yapmak hem de yeni distribütörler bulmak için çalışıyorlar. Bu yıl da online kayıtlara baktığımızda benzer sayıda ülkenin olacağını düşünüyoruz”

NADMEX’in ilk yılında 80’in üzerinde katılımcı firma ve 7 bin 456  ziyaretçi yer aldı NADMEX’in ilk yılında 80’in üzerinde katılımcı firma ve 7 bin 456 ziyaretçi yer aldı

D S C08166

Fespa Eurasıa olarak amaçlarının her zaman bir önceki yılın üzerine çıkabilmek olduğunu dile getiren Olcayto, sektöre değer katabilmek ve sektörü layık olduğu yerlere taşımak istediklerini aktardı. Olcayto, “Çin’in yanı sıra çok daha farklı ülkelerden, örneğin Almanya, İngiltere ve Fransa’dan, doğrudan firmaların buraya katılmasını sağlamak istiyoruz. Özellikle Orta Doğu ve Türkiye Cumhuriyetleri ile yakın ilişkiler kurmak, ayrıca Balkan ülkeleri ile çalışmak istiyoruz. Bu şekilde ihracatımızı geliştirebilir ve ziyaretçi ile katılımcıları burada ağırlayabiliriz” dedi.

Bu yıl 11. kez gerçekleşen fuar, Avrasya Bölgesi’nin baskı ve reklam sektöründeki en önemli buluşma noktası olarak öne çıkıyor. Fuar 14 Eylül tarihine kadar sektörü bir araya getirecek.

Editör: Eslem Nur KARAMAN