İBB Başkanvekili Nuri Aslan: Baskılara rağmen hizmetlerimizi aksatmıyoruz
İBB Başkanvekili Nuri Aslan: Baskılara rağmen hizmetlerimizi aksatmıyoruz
İçeriği Görüntüle

Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM) 33. Olağan Genel Kurulu, Haliç Kongre Merkezi'nde yoğun katılımla gerçekleştirildi. Gün boyu süren genel kurul kapsamında, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın yanı sıra Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Adalet Bakanı Akın Gürlek, İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi ve çok sayıda üst düzey davetlinin katılımıyla TİM İhracatın Şampiyonları Ödül Töreni de düzenlendi.

Genel kurulun en önemli gündem maddelerinden biri olan başkanlık seçiminde mevcut Başkan Mustafa Gültepe tek aday olarak yarıştı. Delegelerin kullandığı geçerli oyların tamamını alan Gültepe, Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanlığı görevine ikinci kez seçilerek güven tazeledi.

Seçim sonuçlarının açıklanmasının ardından kürsüye çıkan Mustafa Gültepe, kendisine destek veren tüm TİM delegelerine teşekkür ederek, yeni dönemde de ihracatçılar için çalışmaya kararlılıkla devam edeceklerini söyledi.

Görevde bulunduğu ilk dört yıllık dönemi değerlendiren Gültepe, küresel ekonomide yaşanan belirsizlikler ve yurt içindeki zorlu koşullara rağmen hem mal hem de hizmet ihracatında her yıl artış sağlamayı başardıklarını belirtti. Aynı dönemde hayata geçirilen projeler sayesinde ihracatın yapısal dönüşümüne önemli katkılar sunduklarını ifade eden Gültepe, yeni dönemin ise Türkiye'nin ihracatta dünyanın ilk 10 ülkesi arasına girme hedefi doğrultusunda ivme kazanacağı bir süreç olacağını dile getirdi.

İhracatın yalnızca miktar bazında artırılmasının yeterli olmayacağını vurgulayan Gültepe, katma değerli üretim ve ihracatın ön planda tutulacağını söyledi. Bu kapsamda yüksek teknoloji, AR-GE, inovasyon, tasarım, markalaşma ve ikiz dönüşüm alanlarında önemli adımlar atacaklarını belirten Gültepe, bu unsurların Türkiye'nin küresel rekabet gücünü artıracak temel kaldıraçlar olacağını ifade etti.

İkiz dönüşüm sürecini Türkiye adına önemli bir rekabet avantajına dönüştürmeyi hedeflediklerini kaydeden Gültepe, her yıl düzenlenecek Milli İhracat Haftası ile üretim ve ihracat ekosisteminin tüm paydaşlarını aynı çatı altında buluşturacaklarını söyledi. Böylece Türkiye'nin üretim kapasitesi ile küresel vizyonunu daha güçlü şekilde bir araya getireceklerini dile getirdi.

Ekonomi politikalarının belirlenmesi sürecinde sivil toplum kuruluşlarıyla daha yakın iş birliği içinde olacaklarını belirten Gültepe, ihracatçıların rekabet gücünü yeniden yükseltecek adımların atılması için ortak çalışmalar yürütüleceğini ifade etti. Ayrıca TİM'e ve ihracat camiasına yakışır modern bir kongre merkezi inşa edilmesinin de yeni dönemin önemli projeleri arasında yer aldığını açıkladı.

Konuşmasının sonunda ihracat ailesi içerisinde oluşan birlik ve dayanışma ruhunun yeni dönemde de korunacağına inandığını belirten Mustafa Gültepe, aynı anlayışla önümüzdeki dört yılın son derece verimli geçeceğine olan inancını dile getirdi.