TETSİAD Başkan Adayı Murat Şahinler’in ev sahipliğinde düzenlenen organizasyona, 100’e yakın sektör temsilcisi katıldı. Ev tekstili sektörünün geleceği ve ihracat stratejileri üzerine yoğunlaşan etkinlikte, yeni dönemde hayata geçirilecek projeler ve yol haritası paylaşıldı.

“Her Bölgeyi Ayrı Ayrı Hedefleyeceğiz”

Konuşmasında küresel rekabette daha güçlü bir yer edinmek için kıtalar bazında hedef pazarlar belirleyeceklerini vurgulayan Şahinler, şunları söyledi:

“Her bölgeyi ayrı ayrı hedefleyecek ve her ülkenin tekstil ithalat rakamlarını tespit edeceğiz. İhracatımızı artırmak için çalışmalarımızı daha da artıracağız. Ayrıca fuarlarımızı güçlendirecek, özellikle HomeTex Fuarı’nı daha da etkinleştirerek, uluslararası alım heyetleri organize edeceğiz.”

Sürdürülebilirliğin yeni dönemin temel gündem maddelerinden biri olacağını belirten Şahinler, yeşil sertifikasyon programları başlatacaklarını, karbon ayak izi ve su ayak izi envanterlerinin çıkarılacağını da ifade etti.

Sektörün Güçlü Yanları ve Zorluklar

Ticaret Bakanı Bolat: “Son 12 Ayda Mal İhracatımız 270,6 Milyar Dolarla Rekor Seviyeye Ulaştı”
Ticaret Bakanı Bolat: “Son 12 Ayda Mal İhracatımız 270,6 Milyar Dolarla Rekor Seviyeye Ulaştı”
İçeriği Görüntüle

Türkiye’nin 2024 yılında 2,8 milyar dolarlık ev tekstili ihracatıyla dünya sıralamasında dördüncü olduğuna dikkat çeken Şahinler, sektörün gücünü birlikten aldığını vurguladı:

“Sektörümüz, ülkemiz ekonomisinin lokomotiflerinden biridir. Bu başarı, sektörümüzün alın teri, gayreti ve cesaretiyle mümkün oldu. Ancak içinde bulunduğumuz ekonomik koşullar kolay değil. Faiz oranlarının yüksekliği, enflasyonun ağır yükü, işçilik maliyetlerinin artışı ve döviz kurundaki dengesizlik hepimizi zorluyor. Fiyat tutturmakta zorlanan, rekabet gücü düşen bir sektörle karşı karşıyayız. Ama biz hiçbir zaman umutsuzluğa kapılmadık. Gücümüz, birlik olmaktan ve ortak akılla çözüm üretmekten geliyor.”

“Güçlü Komisyonlarla Büyüyeceğiz”

Yeni dönemde en çok önem verecekleri konulardan birinin kapsayıcılık olduğunu belirten Murat Şahinler, güçlü komisyonlar kuracaklarını açıkladı:

“Burada aktif komisyonlar kurarak yönetimimizi daha erişilebilir hale getirmeyi hedefliyoruz. Eğitim Komisyonu, Dış Ticaret Komisyonu, Kamu İlişkileri Komisyonu, Mevzuat Komisyonu, Projeler Komisyonu, Ticaret ve Alım Heyetleri Komisyonu, Kurumsal İletişim Komisyonu, Üye İlişkileri Komisyonu, Sürdürülebilirlik Komisyonu ve Genç Tekstil Komisyonu gibi önemli komisyonlar oluşturacağız. Ayrıca ikinci ve üçüncü nesil gençlerimizi bu komitelerde aktif olarak yer alacak şekilde sisteme dahil edeceğiz. Onların fikirlerini duymak bizim için çok kıymetli.”

“Birlik Olursak Zirveye Taşırız”

Her ay üyelerle birlikte açık yönetim kurulu toplantıları düzenleyeceklerini de açıklayan Şahinler, markalaşma konusunun da gündemin öncelikli maddelerinden biri olacağını söyledi:

“Firmalarımızın global pazarda daha fazla söz sahibi olabilmesi için eğitimler ve seminerler düzenleyeceğiz. Tüm sektörümüzle birlikte bu projeleri hayata geçireceğiz. Birlikte olursak güçlüyüz. Birlikte olursak, Türk tekstil sektörünü dünyanın zirvelerine taşırız.