Yandex Search Türkiye, yerel medya kurumlarına yeni bir trafik kaynağı sunan Yayıncı Programı’nı kamuoyuna tanıttı. Program; geniş bir dağıtım ağı, yapay zekâ destekli içerik üretim imkanları, gelişmiş analiz araçları ve gelir paylaşımı odaklı bir yol haritasıyla dikkat çekiyor.
İstanbul Feriye Sarayı’nda düzenlenen özel bir etkinlikle duyurulan program, Yandex’in Türkiye’deki medya iş ortaklarıyla iş birliğini güçlendirmeyi amaçlıyor.
Yandex Gündem ile Yeni Nesil Trafik Modeli
31 Mayıs itibarıyla yayıncılar, içeriklerini Yandex’in yapay zekâ destekli haber akışı platformu Gündem üzerinden kullanıcılarla buluşturabilecek. Gündem, yayıncılar için hem görünürlüklerini artırabilecekleri alternatif bir kanal hem de hedef kitlelerine daha kolay ulaşabilecekleri yeni bir trafik modeli sunuyor.
Her içerik, yayıncının orijinal kaynağına yönlendirme yapılarak paylaşılacak; böylece içerik sahipliği korunurken, yayıncıların Yandex ekosisteminde farklı temas noktaları üzerinden erişilebilirliği sağlanacak. Arama sonuçlarına entegre edilen içerikler, hem anlık keşfedilme oranlarını artıracak hem de uzun vadede yayın performansına katkı sunacak.
Yapay zeka destekli içerik üretimi ve analiz
Yandex'in yapay zeka destekli bulma motoru Yazeka, SEO optimizasyonlu içerik üretimini hiç olmadığı kadar kolaylaştırıyor ve özel bir arayüzle içerik üzerinde her yönüyle tam kontrol imkanı veriyor. Yazeka mevcut arama trendlerine bağlı olarak ilgi çekici başlıklar, sürükleyici metinler ve destekleyici görseller oluşturarak canlı sorgulara uygun içerikleri son derece hızlı bir şekilde ortaya çıkarabiliyor.
Yayıncıların kendi web siteleriyle entegrasyonu da destekleyen Yazeka'nın özellikleri farklı platformlara kolayca entegre edilebiliyor. Yayıncılar ayrıca görünürlüğü, tıklamaları ve Yandex Arama'daki performanslarını takip edebilecekleri araçlara ücretsiz erişerek içeriklerini optimize edebiliyor ve veri odaklı kararlar alabiliyor.
Televizyon ve radyo yayıncıları için dağıtım
Şirketin bir diğer güçlü aracı da televizyon ve radyo yayınları için geliştirilen "Medya için Yandex". Bu araç, kullanıcıların aramalarına bağlı olarak trend konularda gerçek zamanlı güncellemeler sunuyor. TV ve radyo yayıncılarının hedef kitlelerinin ilgi alanlarına özel oluşturulmuş, sunuma hazır metinlerle yepyeni bir dağıtım yolu açılıyor.
Bu noktada, niteliği niceliğin önüne koyan ve şeffaflığa büyük önem veren Yandex Türkiye, yayıncılara ait içerikleri manipüle etmeden, tarafsız bir yaklaşımla gerçek zamanlı kullanıcı sorgularını yansıtıyor.
Gelir paylaşımı
Yandex bugün itibarıyla Türkiye'deki arama trafiğinden gelir elde etmemekle birlikte, 2025'in sonuna doğru gelir paylaşımı planını duyurmayı planlıyor. Yandex Gündem'in trafiği arttıkça yayıncıların içeriklerine yönelik talep ve gösterimler de artacak. Böylece, ileride elde edilecek gelirin de temelleri atılmış oluyor.
Yandex Türkiye'nin CEO'su Alexander Popovskiy programın işbirliğini destekleyen yapısına vurgu yapıyor: "Medya kuruluşlarının emeğine büyük değer veriyoruz. Hedefimiz yayıncıların bizimle birlikte büyüyebilecekleri ve Yandex ekosisteminin Türkiye'deki genişlemesinden yararlanabilecekleri bir "kazan-kazan" ortamı yaratmak. 120'nin üzerinde yayıncımızın içerikleri bizim büyümemize katkı sağlıyor, buna karşılık biz de büyüdükçe onlara kaliteli trafik kazandırıyoruz."
Beta sürümü yayında
Yandex Türkiye Yayıncı Programı yapay zeka destekli arama çağında yerel medyayı destekleyen, içerik mülkiyetine saygı duyan ve bağlamsal olarak alakalı içeriklerin keşfedilmesine yardımcı olan, sürdürülebilir bir dijital ekosistem inşa etmeye yönelik uzun vadeli bir süreci temsil ediyor. Program büyüdükçe yayıncılara yönelik gelir fırsatları da artacak, içeriklerin ürettiği trafikle doğrudan bağlantılı gelir paylaşılacak.
Yeni program şu anda beta sürümünde kullanılabiliyor. Programa ilk katılan iş ortakları içeriklerin görünürlüğü, takip kolaylığı ve faydalı geliştirmeler gibi konularda bu girişimin ileriki aşamalarında kritik rol oynayacaklar.





