Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) tarafından düzenlenen ve hazır giyim sektörünün en önemli buluşmalarından biri olarak kabul edilen 18. İstanbul Hazır Giyim Konferansı, bu yıl “Yeni Düzenin Pusulası” temasıyla başladı. Sektörün geleceğine yön verecek stratejilerin, dönüşüm süreçlerinin ve sürdürülebilirlik vizyonunun ele alındığı konferans, yerli ve yabancı birçok paydaşı bir araya getirdi.
Konferansta mikrofonlarımıza konuşan İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan, sektörün birliktelik ve iş birliği ruhuna vurgu yaparak, “Bu etkinliklerinin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Bu tarz buluşmaları daha sık yapmamız gerekiyor. Geçen hafta Ekoteks Sempozyumu’nda sürdürülebilirliği konuşuyorduk. Bugün de TGSD’nin düzenlediği bu etkinlikte, hazır giyim sektörünün tüm paydaşlarının ve markalı temsilcilerinin bir araya gelmesi gerçekten çok kıymetli.”
"19,6 milyar dolar cari fazla verdik"
Paşahan, Türkiye’nin hazır giyim ihracatında elde ettiği başarıların altını çizerek, sektörün ülke ekonomisine sağladığı net katkıya dikkat çekti: “Türkiye’de 2022 yılında 21,2 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdik ve 19,6 milyar dolar cari fazla verdik. Yani hazır giyim sektörü, Türkiye ekonomisine net katkı sağlayan, ciddi anlamda cari fazla veren bir sektör.”
Son iki yılda yaşanan zorluklara rağmen umutlu olduklarını belirten Paşahan, sektörün dayanıklılığını ve çözüm odaklı yaklaşımını şu sözlerle vurguladı: “Elbette 2022’den bu yana bir miktar kan kaybı yaşadığımız doğru. Ancak bunun geçici olduğunu düşünüyoruz. Biz tüm sorunlarımızı ilgili bakanlıklarla sürekli paylaşıyor, çözüm için aktif şekilde çalışıyoruz. Çünkü bu sektör istihdamıyla, ihracatıyla ve katma değeriyle Türkiye için çok önemli. Bu yapının sürdürülebilmesi için elimizden geleni yapmaya devam edeceğiz.”
"Hem IFCO hem Texhibition ivmesini artırarak devam ediyor"
Hazır giyim sektörünün ihracat ve markalaşma alanındaki en güçlü platformlarından biri olan IFCO Fuarı için geri sayımın başladığını hatırlatan Paşahan, hem IFCO’nun hem de Texhibition Fuarı’nın Türkiye’nin fuarcılık alanındaki başarısını temsil ettiğini ifade etti:
“IFCO gerçekten çok önemli bir organizasyon. Bunun yanında geçtiğimiz haftalarda 8’incisini gerçekleştirdiğimiz Texhibition Fuarı da büyük bir başarıyla tamamlandı. Bugüne kadar yurt dışından 200 binden fazla ziyaretçiyi ağırladık. Bu bizim için 30-40 yıllık bir hayalin gerçeğe dönüşmesi demek.”
Paşahan, Türk fuarcılığının yükselen grafiğini “Dünyadaki pek çok fuar geriye giderken, Türkiye’de hem IFCO hem Texhibition ivmesini artırarak devam ediyor. Biz bu fuara başladığımızda 5 yıllık bir hedef koymuştuk. 2027 yılına geldiğimizde, bugün zaten Avrupa’nın en büyük hazır giyim ve moda fuarını yapıyoruz, ancak o dönemde dünyanın en katma değerli fuarı haline geleceğimize gönülden inanıyorum.” şeklinde anlattı.
