Ticaret Bakanlığı destekleriyle ve Hizmet İhracatçıları Birliği (HİB) önderliğinde Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) binasında düzenlenen Tech Türkiye Advocates lansmanı, Türkiye'deki teknoloji firmalarının küresel bağlantılara erişimini kolaylaştırmayı hedefliyor. Etkinlikte konuşan HİB Yönetim Kurulu Üyesi İlhan Bağören, Global Tech Advocates ağına dahil olmanın Türk bilişim firmaları açısından stratejik bir fırsat sunduğunu belirtti.

Bağören, "Bu aslında bizim üyelerimiz için çok büyük bir fırsat. Çünkü en büyük eksiğimiz, gerek yatırımcılara gerekse müşterilere ulaşım. Birçok firmamız ihracata hazır durumda ancak yurt dışında nasıl müşteri veya yatırımcı bulunacağını bilemiyorlar," dedi.

İHKİB Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan, “Türkiye, dünyada entegre üretim yapabilen nadir ülkelerden biri"
İHKİB Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan, “Türkiye, dünyada entegre üretim yapabilen nadir ülkelerden biri"
İçeriği Görüntüle

Hizmet İhracatçıları Birliği Bilişim Komitesi’ne üye yaklaşık 1.700 bilişim firması olduğunu ifade eden Bağören, bu firmaların profesyonel destek mekanizmaları olmadan uluslararasılaşma sürecinde zorlandığını vurguladı. "Genç bir sektörüz. Türkiye’de bu alanda profesyonelce çalışan yapılar henüz oluşmuş değil. Yurt dışına heyet götürmek gibi çalışmalar yapıyoruz ama çoğu zaman alıcıları da biz belirlemek zorunda kalıyoruz," dedi.

Global Tech Advocates ağına katılımın bu noktada büyük avantaj sağlayacağını belirten Bağören, 30 ülkede 45 merkezle faaliyet gösteren bu ağ sayesinde uluslararası etkinliklerin daha kolay planlanabileceğini ve firmaların yatırımcılara çok daha hızlı ulaşabileceğini ifade etti.

Etkinliğe yaklaşık 100 HİB üyesinin katıldığını belirten Bağören, "Bu projeyi üyelerimiz ilk kez bu etkinlikte tanıyor. Ancak biz bu ağı daha geniş kitlelere duyurmaya devam edeceğiz. Önümüzdeki bir yıl içinde bu etkinliklere katılan üye sayısının 1.000’e ulaşacağını düşünüyoruz," dedi.

Global Tech Advocates iş birliğiyle Türk bilişim firmalarının ihracat potansiyelinin artırılması ve küresel pazarlarda daha görünür hale gelmesi hedefleniyor.