Kadın giyimde 55 yıllık köklü bir geçmişe sahip olan Batik, yeni yatırımcısı Azra Plus Tekstil ile hem iç pazarda hem de uluslararası arenada güçlü bir dönüşe hazırlanıyor. Markanın yeniden yapılanma sürecini BATİK Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Kahraman detaylarıyla anlattı.

“Kaliteli giyinmek her kadının hakkıdır” anlayışıyla yola çıkan Batik, sürdürülebilirlik, kalite ve çalışan kadına yönelik özel tasarımlarıyla pazarda fark yaratmayı hedefliyor. İzmir merkezli Azra Plus Tekstil’in çatısı altına giren marka, yeni yatırım planlarıyla dikkat çekiyor.

“Ben Ömer Kahraman. 1970 yılından beri babamla birlikte tekstil sektörünün içindeyiz. 2004 yılından itibaren ise bu sektörde aktif olarak ben görev alıyorum. Azraplas adında bir markamız var ve bu marka üzerinden ağırlıklı olarak yurt dışındaki firmalara üretim yapıyoruz,” diyen Kahraman, Batik yatırım sürecini şu sözlerle aktardı:

“Kendi markamızı oluşturmak yönünde adımlar atarken, ekonomik şartları da göz önünde bulundurarak mevcut bir markayla ilerlemenin daha doğru olacağına karar verdik. Araştırmalarımız sonucunda Batik markasıyla yola devam etmeye karar verdik. 2020 yılının 2 Mayıs’ında görüşmelere başladık. Süreç 3 aydan uzun sürdü. Marka bilinirliği, katabileceklerimiz gibi konularda ciddi bir analiz ve değerlendirme yaptık. 5 Ocak itibariyle de bu süreci resmen başlattık.”

Yurtiçinde 75 Mağaza Hedefi
Şu anda 60 mağaza ile faaliyet gösterdiklerini belirten Kahraman, mağaza yapılanmasında verimlilik esaslı bir strateji izlediklerini vurguladı:

“2025 yılı boyunca bu mağazaların her birine şans vermek istiyoruz. Ancak verimsiz olan mağazaları 2026 itibariyle kapatmayı, onların yerine yeni konseptlerle daha verimli mağazalar açmayı hedefliyoruz. Hedefimiz, 2026 yılının sonuna kadar mağaza sayımızı 75’e çıkarmak.”

A++ Kalite Vurgusu
Marka, müşteri memnuniyeti ve kalite standartlarını yükseltmek amacıyla A++ kalite hedefiyle çalışıyor. Kahraman, bu süreci şöyle değerlendirdi:

“Biz, A++ kalite sunmayı amaçlıyoruz. ‘Kaliteli giyinmek her kadının hakkıdır’ diyoruz ve bu anlayışla hareket ediyoruz. Daha ulaşılabilir fiyatlarla yüksek kaliteli ürünler üretmek istiyoruz. Mağazalarımızda A++ kaliteyi adım adım oturtmaya başladık. Şu an kalite seviyemizin %60-65 bandına oturduğuna inanıyoruz ve bunu daha da yukarıya taşımayı hedefliyoruz.”

ICA Events Ülke Pazarlama Direktörü Kıvanç Uğur, “BeautyEurasia, sektörünün en köklü buluşma platformlarından biri"
ICA Events Ülke Pazarlama Direktörü Kıvanç Uğur, “BeautyEurasia, sektörünün en köklü buluşma platformlarından biri"
İçeriği Görüntüle

200 Bin Adetlik Üretim Hacmi ve İhracat Stratejisi
Aylık 200 bin adet üretim kapasitesine sahip olduklarını belirten Kahraman, bu üretimin Batik ile fason üretimler arasında dengeli şekilde dağıtıldığını belirtti. Uluslararası pazarda ise önemli adımlar atılmak üzere:

“Yurt dışı tarafında şu an Kıbrıs’ta bir mağazamız var. Ancak uluslararası büyümeyi çok önemsiyoruz. Almanya’da bir lokasyonla anlaşma sürecindeyiz, henüz son imzayı atmadık ama son aşamaya gelmiş durumdayız.”

Kahraman, doğru lokasyon, doğru kalite ve doğru zamanlama vurgusu yaparak, Batik markasının yurt dışında da güçlü bir şekilde temsil edilmesini amaçladıklarını dile getirdi.

Avrupa ve Orta Asya Öncelikli Pazarlarda Hedef Büyüyor
Batik'in ihracat rotasında Avrupa ve Orta Asya öne çıkıyor. Kahraman, bu bölgelerdeki potansiyel ve ilişkileri şu şekilde anlattı:

“Markamızın Türkiye’de bilinirliğinin yüksek olduğuna inanıyoruz, ancak bazı bölgelerde henüz yeterince yer almıyoruz. Bu eksikleri tamamladıktan sonra yurt dışında özellikle Avrupa pazarı odaklı büyümek istiyoruz. Bunun yanı sıra Orta Asya da hedeflerimiz arasında. Bu bölgeden gelen talepler var ve daha önceki iş deneyimlerimizden kaynaklı bağlantılarımız bulunuyor.”

"Konkordato haberleri doğru değil"

Son dönemde basında yer alan konkordato haberlerine de değinen Kahraman, Batik olarak bir konkordato süreci içerisinde olmadıklarını ve her şeyin planlar dahilinde ilerlediğini ifade etti. Konkordato ilan edenin Batik'in 23 mağazasına sahip olan MyGlobe olduğunun altını çizen Kahraman, "MyGlobe, Batik'in gelişiminde ve büyümesinde yıllardır çok önemli rol oynamış bir şirket. Son dönemde konkordato ilan ettiler ve şu anda 20 bayileri var. Biz de onların bu zor durumdan kurtulmaları için elimizden gelen desteği vereceğiz, bundan sonra da bayilerimizle birlikte büyüyeceğiz. Batik açısından ise herhangi bir konkordato durumu söz konusu değil." ifadelerini kullandı.