İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği’nden (İDDMİB) yapılan açıklamaya göre, Antalya'daki bir otelde düzenlenen ve 100'den fazla firmanın katıldığı Alüminyum Sektör Çalıştayı'nda, sektörün sorunları ile gelecek hedefleri masaya yatırıldı.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Birlik Başkanı Tecdelioğlu, geçen yıl 5 milyar dolarlık ihracatı yakalayan alüminyum sektörünün, 2022'nin 11 ayında ihracatını 5,8 milyar dolara çıkardığını bildirdi.
Çalıştayda yeni hedefleri açıklayan Tecdelioğlu, "Alüminyum sektöründe yeni fırsatların yakalanabileceğine yürekten inanıyoruz. Birlik olarak alüminyum sektörünün ihracatta yeni pazarlara açılması için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bu kapsamda ABD'nin, alüminyum sektörümüz için büyük fırsat barındırdığını söyleyebiliriz. ABD'ye ihracatı artırmak için çalışma programı hazırlayacağız ve ortak strateji belirleyeceğiz. Bunun için de çalışmalarımıza başladık." ifadesini kullandı.
Tecdelioğlu, ayrıca ABD'nin, Ticaret Bakanlığının oluşturduğu "Uzak Ülkeler Stratejisi" için de çok uygun olduğuna, yüzde 75'e varan oranda destek kapsamına girdiğine dikkati çekti.
ABD için farklı bir strateji uygulanması gerektiğini vurgulayan Tecdelioğlu, şöyle devam etti: "ABD'ye eyalet bazında pazarlama yapmamız gerekiyor. Her bir eyalet farklı bir yapıda. Eyaletlerin ihtiyaçları ve yönetim şekilleri değişiklik gösterebiliyor. Tüm bunları dikkate alarak alüminyum sektörümüzün ABD'den alacağı payı maksimum seviyeye çıkartmayı amaçlıyoruz. Gelecek 2 yılda bu planımızı devreye almak için başta ABD'deki ticaret ataşelerimizle görüşmelerimizi sıklaştıracağız. Tüm kurumlarımızla ortak hareket ederek alüminyum sektörümüze fayda sağlamayı amaçlıyoruz. Böylece Türkiye'nin kalkınması için en başta gelen ihracata da büyük fayda sağlamış olacağız."


