Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 2025 yılının Ocak ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13,9 oranında daralarak 68 bin 654 adetlik satış rakamına ulaşmış durumda. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) tarafından açıklanan verilere göre, Ocak ayında otomobil satışları yüzde 12,6 azalarak 55 bin 944 adede gerilerken, hafif ticari araç satışları ise yüzde 18,8 oranında düşerek 12 bin 710 adede indi.

Ancak, Ocak ayı satışları son 10 yılın ortalama satışlarıyla karşılaştırıldığında yüzde 75,2 oranında büyük bir artış kaydedildi. Bu dönemde, otomobil pazarı yüzde 87,2 büyüme gösterirken, hafif ticari araç pazarı da yüzde 36,7 oranında bir büyüme yaşadı.

Pazarın büyük bir kısmını, vergi avantajları bulunan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşturdu. C segmenti otomobiller 31 bin 455 adetle toplam pazarın yüzde 56,2’sini, B segmenti ise 14 bin 419 adetle yüzde 25,8’ini kapsadı.

Gövde tipi bazında ise en çok tercih edilen model SUV otomobilleri oldu. SUV araçlar, 32 bin 136 adetle toplam satışların yüzde 57,4’ünü oluşturdu. Onları ise sedan otomobiller 14 bin 296 adetle yüzde 25,6 ve hatchback (H/B) araçlar 9 bin 78 adetle yüzde 16,2 payla takip etti.

Motor tipi açısından değerlendirildiğinde, benzinli araçlar 27 bin 130 adetle yüzde 48,5 pay alırken, hibrit otomobiller 16 bin 642 adetle yüzde 29,7 paya sahip oldu. Elektrikli araçlar ise 6 bin 225 adetle yüzde 11,1 pay aldı, dizel araçlar ise 5 bin 767 adetle yüzde 10,3 payla takip etti. Otogazlı araçların ise satışları 180 adetle sadece yüzde 0,3 payda kaldı.

Elektrikli otomobil satışları, özellikle 160 kW altındaki araçlarda yüzde 63,8 oranında bir artış göstererek yüzde 9,8 pazar payına ulaştı. 160 kW üstü elektrikli araçlar ise yüzde 18,5 oranında artarak yüzde 1,3 pazar payına sahip oldu.

Motor hacmine göre değerlendirdiğinde, 1600cc altındaki araçların satışları yüzde 33,8 azalarak yüzde 58,3 paya gerilerken, 1600-2000cc arasındaki araçlar yüzde 30,3 düşüşle yüzde 0,5 pay aldı. 2000cc ve üzerindeki araçlar ise yüzde 41,9 oranında artış göstererek yüzde 0,3 paya sahip oldu.

Türk gıda üreticileri Prodexpo 2025'te Rusya pazarında fırsatlar yaratıyor Türk gıda üreticileri Prodexpo 2025'te Rusya pazarında fırsatlar yaratıyor

Şanzıman türlerine bakıldığında ise otomatik vitesli araçlar, 52 bin 908 adetle yüzde 94,6 pazar payına sahip olurken, manuel şanzımanlı araçlar sadece 3 bin 36 adetle yüzde 5,4 pay aldı.

Hafif ticari araç pazarında ise, en çok tercih edilen gövde tipi van oldu. Van araçlar, 9 bin 671 adetle pazarın yüzde 76,1’ini oluşturdu. Kamyonetler ise 1657 adetle yüzde 13 pay aldı.