25.000 metrekarelik alanda yerli ve yabancı 170 firmanın ürünlerini sergilediği fuar, 12 bini aşkın ziyaretçi beklentisiyle öne çıkıyor. “Gözlüğe Dair Her Şey” sloganıyla düzenlenen etkinlik, 850’nin üzerinde yerli ve global markanın 2026 yılı trend gözlüklerini katılımcılarla buluşturacak ve 22 Kasım Cumartesi gününe kadar sektör profesyonellerini ağırlayacak.
12. Uluslararası Silmo İstanbul Optik Fuarı, sektörün öncü marka ve temsilcilerini bir araya getirerek ziyaretçilerini ağırlamaya başladı. Fuar, 24Saat Fuarcılık A.Ş. organizasyonunda T.C. Ticaret, Ekonomi ve Sağlık Bakanlıkları, TOBB, İstanbul Ticaret Odası (İTO), Türk Optisyen-Gözlükçüler Birliği (TOGB) ve Türkiye Gözlük Sanayicileri Derneği (TGSD) iş birliği ve desteğiyle gerçekleşiyor. 2013’ten bu yana Türkiye’de tek optik sektör buluşması olma özelliğini taşıyan fuar, 5., 6. ve 7. salonlarda toplam 25.000 metrekarelik alanda düzenleniyor.
Dünyanın en büyük ilk 5 optik fuarından biri
Uluslararası Silmo İstanbul Optik Fuarı, Türkiye’nin stratejik konumu sayesinde Avrupa, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya’dan profesyonelleri bir araya getiriyor. Dünyanın en büyük ilk 5 optik sektör buluşmasından biri olarak öne çıkan fuarda, 850’yi aşkın yerli ve global marka yer alırken; Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Rusya başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından ziyaretçi bekleniyor. Fuar, yerli üreticiler, ithalatçılar ve distribütörler tarafından 2026 yılı yeni sezon ürünlerinin tanıtıldığı bir platform sunuyor. Özellikle pırlantayla süslenmiş ve altın kaplamalı gözlükler dikkat çekerken; metal, klasik ve renkli çerçeveler ile başta İtalyan ve Fransız olmak üzere dünyanın birçok ünlü markasının ürünleri ziyaretçilerin beğenisine sunuluyor.
Türkiye’de ilk kez sanal gerçeklik ile göz numarası ölçülüyor
Ziyaretçiler, Trend Forum alanında çevre koleksiyonları, yenilikçi materyaller, sürdürülebilir üretim süreçleri ve dijital tasarımlı gözlükleri keşfetme fırsatı buluyor. Silmo Next / Trend Forum bu yıl daha interaktif ve çok boyutlu bir yapıya kavuştu. Moda ve teknolojiyi harmanlayan tematik koleksiyonlar, sanal gerçeklik uygulamaları ve sürdürülebilir materyallerle üretilmiş ürünler ziyaretçilere ilham verirken, sektörün gelecek vizyonunu sunuyor.
“Futurology” alanında Türkiye’de ilk kez sergilenen sanal gerçeklik uygulaması sayesinde, ziyaretçiler geleceğin optik dünyasında sürdürülebilir üretim ve teknolojik yenilikleri deneyimleyebiliyor. WR gözlük ile özel olarak kurgulanmış bir hikaye izleyen ziyaretçilerin göz hareketleri takip edilerek, kişiye özel gözlük camları tasarlanıyor. Aynı alanda ayna yardımıyla da gözlük camı ölçümü yapılabiliyor; aynanın yönlendirmesiyle gözlerdeki hızlı hareket kabiliyeti takip edilerek en uygun cam seçiliyor.
Silmo İstanbul Akademik ve Silmo Award İstanbul
Bu yıl içeriği genişletilen Silmo İstanbul Akademik alanında, fuar süresince düzenlenecek seminer ve panellerle sektörün bilgi altyapısı güçlendirilecek. Alanında uzman yerli ve yabancı akademisyenler, sektör profesyonelleri ve araştırmacılar; yapay zeka, dijitalleşme, sürdürülebilirlik ve müşteri deneyimi gibi konularda derinlemesine tartışmalar gerçekleştirecek. Ayrıca genç profesyoneller ve optisyenlik öğrencileri, geleceğin liderleri olarak özel içeriklerle desteklenecek.
Fuarın ikinci günü düzenlenecek Silmo Award İstanbul ile yerli üreticilerin desteklenmesi hedeflenirken, inovatif ürünleriyle fark yaratan, en iyi standı oluşturan ve Türkiye’nin en iyi optik mağazasına sahip markalar ödüllendirilecek. Bu yıl ayrıca üniversiteler arası tasarım yarışması da fuar kapsamında düzenlenecek ve moda tasarımı öğrencilerine gözlük ve aksesuar tasarımı konusunda vizyon kazandıracak.
Geniş ürün yelpazesi ve profesyonel ziyaretçi profili
Fuarda; gözlük çerçeveleri, güneş gözlükleri, spor gözlükleri, koruyucu gözlükler, gözlük kılıfları, saatler, optik camlar, kontakt lensler ve aksesuarları, bakım ekipmanları, optimetrik ve oftalmolojik cihazlar, optik atölye ve laboratuvar ekipmanları, gözlük yedek parçaları ve optik endüstri makineleri gibi ürün grupları sergilenecek.
Fuarın ziyaretçi profili ise optisyenler, cam ve çerçeve imalatçıları, yedek parça satıcıları, makine ithalatçıları ve satıcıları, perakende mağazalar ve zincirleri, malzeme firmaları, distribütörlük almak isteyen şirketler, tasarımcılar, sektör kurumları, göz doktorları ve gözlük aksesuar üreticilerinden oluşuyor.


