26. Endüstriyel Reklam ve Baskı Teknolojileri Fuarı SIGN İstanbul ile Kurumsal Tanıtım ve Reklam Ürünleri Fuarı PROMOGIFT İstanbul, bu yıl da eş zamanlı olarak ziyaretçilerini ağırlamaya başladı. PROMASİAD destekleriyle düzenlenen PROMOGIFT, hem yurt içi hem de uluslararası katılımcılarla sektörün buluşma noktası oldu.

Fuarın açılışında mikrofonlarımıza konuşan PROMASİAD Başkanı Ömer Karatemiz, iki fuarın bir arada düzenlenmesinin sektöre kattığı sinerjiye dikkat çekerek, “2019 yılından bu yana SIGN İstanbul Fuarı ile iş birliği içindeyiz. İlk başta özel bir alan olarak başlamıştık, son 4 yıldır ise ayrı bir fuar olarak düzenliyoruz. Sign Fuarı ile promosyon ürünleri fuarı ve baskı teknolojileri fuarlarının eş zamanlı yapılması çok güzel bir sinerji ortaya çıkardı. Avrupa’da, Amerika’da ve dünyada da bunun örnekleri var. Çünkü promosyon sektörü ile baskı teknolojileri sektörü hedef kitleleri ve dağıtım kanalları aynı olan sektörler. Dolayısıyla iki fuarın bir arada olması her iki taraf için de büyük memnuniyet yaratıyor. Bugün de bunun meyvelerini topladığımızı görüyoruz. Önümüzdeki yıllarda çok daha iyi olacağına inanıyoruz.” ifadelerini kullandı.

Uluslararası Katılım ve ABD Hedefi

Fuarın yabancı ziyaretçi ilgisine dair konuşan Karatemiz, özellikle ABD’den gelen heyetin sektör açısından önemine değinerek, “Aslında bugün itibarıyla bu ilgiyi net şekilde gözlemleme şansımız oldu. Son yıllarda ülkemize uluslararası alanda önemli bir ilgi vardı, bu yıl bu ilginin daha da arttığını görüyoruz. Türkiye, promosyon ve tanıtım ürünleri sektöründe Avrupa Birliği açısından önemli bir ihracat pazarı. Bu sene özellikle ABD’ye ayrı bir önem veriyoruz. Oradaki fuarları takip ediyor, STK’larla iş birliği anlaşmaları yapıyoruz. Bu kapsamda ABD’den 12 kişilik bir heyeti fuarımızda ağırladık. Ayrıca üye firmalarımızla fabrika ziyaretleri gerçekleştirdiler. Pandemi sonrası Amerikalıların Çin’e alternatif arayışlarının hızlandığını gördük. Hatta dün İstanbul Ticaret Odası’nda yaptıkları sunumda Türkiye’nin promosyon ürünleri ithalatında ABD için ilk 10 ülke arasına girdiğini öğrendik. Bu bizim için çok sevindirici. Misafirlerimiz burada Türk promosyon sektörünün üretim gücünü yakından görme fırsatı buldular. Önümüzdeki dönemde Avrupa Birliği, Orta Doğu ve Körfez ülkelerinin yanı sıra ABD’nin 50 eyaletini de hedef pazar olarak belirledik.” ifadelerini kullandı.

2025’in Zorlukları ve 2026’ya Umut

2025 yılının ekonomik anlamda zorlu geçtiğini vurgulayan Karatemiz, promosyon sektörünün bu süreçte pozitif ayrıştığını ifade ederek, “2025 ekonomik daralmanın yaşandığı bir yıl oldu. Her ne kadar büyüme rakamları olsa da sahaya indiğimizde özellikle KOBİ’lerimizde sıkıntılar gözlemledik. Ancak promosyon ürünleri sektörü, ekonomideki daralmaya rağmen nispeten daha sınırlı etkilendi." ifadelerini kullanarak bunu, geleneksel reklam mecralarından aldığımız paya bağladıklarını belirtti.

"Geleneksel reklam bütçeleri çok yüksek olduğu için tanıtım ürünleri bu noktada daha avantajlı hale geldi ve pozitif ayrıştı. 2026 için umutluyuz. Ayrıca, Türkiye’deki daralma aslında üyelerimizi yurtdışına açılma konusunda motive etti. Her işletmemiz ihracat yapma ve yurt dışı pazarlara girme konusunda çok istekli. Biz de derneğimiz PROMASİAD olarak onlara ihracat kültürü kazandırmak, altyapı hazırlamak için elimizden gelen desteği veriyoruz.” ifadelerini kullandı.

Rota Exhibitions Turkey Ülke Müdürü Mert Kaan Duman: "Souvenir Expo, Türkiye’nin en büyük hediyelik eşya fuarı"
Rota Exhibitions Turkey Ülke Müdürü Mert Kaan Duman: "Souvenir Expo, Türkiye’nin en büyük hediyelik eşya fuarı"
İçeriği Görüntüle

PROMOGIFT İstanbul ile SIGN İstanbul’un eş zamanlı düzenlenmesi sayesinde sektörün uluslararası pazarlarda daha güçlü bir şekilde temsil edildiğini vurgulayan Karatemiz, önümüzdeki yıllarda bu iş birliğinin daha da büyüyerek sektörün ihracat hedeflerine katkı sağlayacağına dikkat çekti.