NG Kütahya Seramik, ABD pazarındaki büyüme stratejisinin en somut adımlarından birini hayata geçirerek, Florida'nın Doral bölgesinde 8,5 milyon dolar yatırımla showroom ve dağıtım merkezi açtı. 3.500 metrekarelik alana sahip yeni merkez, markanın Amerika’daki ilk fiziksel yatırımı olma özelliğini taşıyor.

NG Kütahya USA tarafından hayata geçirilen tesisin açılışı; Türkiye Cumhuriyeti Miami Başkonsolosu Resul Şahinol, Florida Doral Belediyesi yetkilileri, iş ortakları, mimarlık ofisleri ve Türkiye Basketbol Federasyonu Başkanı Hidayet Türkoğlu gibi birçok önemli ismin katılımıyla gerçekleşti.

NG Kurucu Başkanı Nafi Güral açılışta yaptığı konuşmada, “Sürdürülebilir büyüme vizyonumuzu Amerika’ya taşıdık. Yeni yatırımımızın ihracatımıza katma değer sağlayarak hem ülkemize hem de tüm paydaşlarımıza hayırlı olmasını diliyorum. ABD’deki inşaat projelerinde güçlü bir çözüm ortağı olmayı hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.

NG Kütahya Seramik Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Güral ise, “Estetik gücümüz, üretim kapasitemiz ve yenilikçi tasarımlarımızla sadece bir yüzey çözümü sunmuyor, aynı zamanda bölgedeki mimari vizyonun güçlü bir tamamlayıcısı olarak konumlanıyoruz” dedi. Güral, bu yatırımın ABD pazarındaki bilinirliklerini artıracağını ve ihracat hedeflerine ciddi katkı sağlayacağını vurguladı.

Özellikle büyük ebatlı porselen plakalar ve karolara gelen yoğun ilgi, NG Kütahya Seramik’in tasarım ve teknolojideki gücünü ABD pazarına başarılı şekilde yansıttığını ortaya koyuyor. Şirket, ABD’ye gerçekleştirdiği ihracatın yüzde 10’unu bu merkez aracılığıyla gerçekleştirerek, bölgede önemli bir lojistik üs kurmuş oldu.

Oral Yılmaz: “Büyük ebatlı yeni ürünlere çok yoğun talep var”

Markanın Amerika’daki yapılanmasında görev alan NG Kütahya USA Genel Müdürü Oral Yılmaz da açılışını yaptıkları 3 bin 500 metrekarelik tesisle ilgili detayları aktardı. Tesisin 3 bin 200 metrekarelik bir depolama alanına sahip olduğunu ve ABD’ye olan ihracatın yüzde 10’luk kısmının bu merkezden gerçekleştirildiğini kaydeden Yılmaz, buradan öncelikle Florida eyaleti ve doğu yakasına ürün verileceğini, ardından bütün Amerika’ya dağıtım gerçekleştirileceğini dile getirdi.

Ürünlere Amerika pazarından gelen ilginin çok büyük olduğunu, özellikle yeni ürünlerle girdikleri için pazarda ciddi bir merak uyandırdıklarını belirten Yılmaz, “Ürünlerimiz arasında 163 x 323 ebadında 12 mm 6 mm ve 3mm porselen plaka (slab) koleksiyonları ile 30x60, 60x60, 60x120 ve 120x120 ebatlarında ve 2 cm kalınlığında dış mekân kullanımlarına uygun ürün grupları bulunuyor. Markamızın geniş ürün portföyünü yansıtan ürünlerimiz arasında en çok 163x323 ölçüsünde büyük ebatlı porselen slab ve karolarımıza ilgi duyuluyor. Proje bazlı satışlar yoğun bir şekilde devam ediyor, bayilerden ve mimarlık ofislerinden yoğun bir talep alıyoruz. Önemli projeler için anlaşmalar da yapıyoruz” diye konuştu. Yılmaz, ilerleyen süreçte Kanada ve Güney Amerika’ya bayilik verebileceklerini, çalışmalarının hızlı bir şekilde ilerlediğini sözlerine ekledi.

Chakra, en büyük mağazasını Denizli’de açtı
Chakra, en büyük mağazasını Denizli’de açtı
İçeriği Görüntüle

Umut Güral: “ABD’deki çalışmalar NG Ailesi’nin genç temsilcileri ile 2024’te başladı”

Amerika’da mimarlardan iç mimarlara, müteahhitlerden distribütörlere kadar geniş bir profesyonel ağı hedefleyen NG Kütahya USA’inçalışmalarına ise NG Ailesi’nin genç temsilcileri Umut Güral ve Demir Güral, Ağustos 2024’ten bu yana önderlik ediyor.

University of Miami öğrencisi olan Umut Güral, NG markasının Avrupa’daki başarısını Amerika’ya taşımak istediklerini "Amerika’ya taşındığım ilk günden itibaren 'NG’yi buraya getirmeliyiz' diyordum. Bu hayal gerçek oldu. Avrupa’da en büyük markalardan biriysek, Amerika’da da neden olmayalım?" sözleriyle ifade etti. University of Miami’de Entrepreneur ship bölümünde öğrenim gören ve ailenin diğer genç temsilcisi olan Demir Güral ise, NG’nin yenilikçi ruha ve dijitalleşmeye verdiği önemle yeni nesil liderlikle gelecekte çok daha güçlü bir küresel marka olacağını vurguladı.

NG Kütahya USA ekibinin operasyon müdürü Kaya Peker de; mağazanın teşhir alanlarının kurulumu ve ürün operasyonları konularında etkin rol alan isimlerden biri oldu.

NG Stone, Amerika merkezli gıda temas sertifikasıyla da dikkatleri çekiyor

NG Kütahya Seramik, ABD’nin en prestijili etkinliklerinden biri olan Coverings 2025’te 29 Nisan- 2 Mayıs 2025 tarihleri arasında yerini aldı. Fuarda mağazada olduğu gibi, NG Kütahya Seramik’in prestijli markalarından NG Stone koleksiyonu öne çıktı. NG Stone, Amerika merkezli bağımsız bir kuruluş olan NSF International tarafından verilen gıda temas sertifikasını almaya hak kazanarak bu belgeyi elde eden Türkiye’nin ilk seramik markası olma ünvanını taşımasıyla da dikkatleri çekiyor. Bu sertifika, ürünlerin gıda temasına uygunluğunu ve insan sağlığına zarar vermeyecek şekilde üretildiğini belgeliyor.