Bursa’nın kalıp, model ve döküm sektörü temsilcileri, ihracatta yeni fırsatlar yakalamak amacıyla Amerika pazarına adım attı. Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın (BTSO) öncülüğünde ve Ticaret Bakanlığı destekleriyle yürütülen “Kalıp Model Döküm Sektörü UR-GE Projesi” kapsamında firmalar, sektörün en büyük buluşmalarından biri olan Fabtech 2025 Fuarına katıldı.
8–11 Eylül tarihlerinde ABD’nin Chicago kentindeki McCormick Place’te düzenlenen fuar, metal şekillendirme, imalat, kaynak ve yüzey işleme alanında dünyanın önde gelen organizasyonlarından biri olarak öne çıktı. 1.800’den fazla firmanın yer aldığı fuarda, Bursalı firmalar stant açarak ürünlerini tanıttı, yeni iş bağlantıları kurdu ve küresel pazardaki son teknolojileri yakından inceleme fırsatı buldu.
“ABD, Bursa için Yeni Bir Fırsat Pazar”
BTSO Savunma Sanayii ve Havacılık Konseyi Başkanı Aptullah Saner, fuarın yoğun ve verimli geçtiğini belirterek, “Türkiye’den 30’un üzerinde firma katıldı, bunların 7’si Bursa’dan. ABD pazarı lojistik ve hukuki açıdan farklı koşullar barındırsa da araştırmalarımız bunların aşılabildiğini gösterdi. Ayrıca bazı Amerikalı firmalar artık Çin’le çalışmak istemiyor. Bu durum Bursalı firmalar için önemli bir avantaj.” dedi.
“UR-GE ile Güçlü İşbirlikleri”
BTSO Makine-Metal Konseyi Başkanı Serdar Burulday, Türkiye’de kalıp ve döküm sektöründe ilk kez BTSO çatısı altında UR-GE kümelenmesi oluşturulduğunu hatırlatarak, “İlk adımı Japonya’da attık. Şimdi ABD pazarında ciddi bir üretim açığı olduğunu görüyoruz. Çin’den uzaklaşmak isteyen firmalarla yaptığımız görüşmelerde Bursa’nın farkını ortaya koyduk. ABD, Kanada ve Meksika pazarı bizim için öncelikli hale geldi.” ifadelerini kullandı.
BTSO 10. Meslek Komitesi Başkanı Hüseyin Kumru ise fuarın firmalar için son derece verimli geçtiğini vurgulayarak, “UR-GE projesi sayesinde hedef pazarlarda rekabet edebileceğimiz alanlara odaklanıyoruz. Bu birliktelikte emeği geçen BTSO Başkanımız İbrahim Burkay’a ve Ticaret Bakanlığımıza teşekkür ediyoruz.” dedi.
Bursa, ABD’de Güçlü Temsil Edildi
BTSO heyetinde, 45’e yakın firma temsilcisinin yanı sıra BTSO yöneticileri de yer aldı. Fuarda ayrıca, Bursalı firmalar Türkiye’nin Chicago Başkonsolosu Tahir Bora Atatanır ile de bir araya geldi.
UR-GE projesi kapsamında yıl boyunca farklı coğrafyalarda yeni iş programları planlayan BTSO, ihracatta Bursa firmalarının küresel rekabet gücünü artırmayı hedefliyor.
“Rakiplerimizi Tanıma Fırsatı Yakaladık”
UR-GE Üyelerinden Serkan Güney, BTSO’nun ve Ticaret Bakanlığı’nın firmalara yönelik verdiği desteklerin büyük önem taşıdığını belirterek, “Kümelenme mantığıyla hareket eden projemizin destekleri sayesinde yeni iş birlikleri kurmayı sürdürüyoruz. Japonya ve ABD’de çok verimli görüşmeler gerçekleştirdik. Bu sayede ülkemize daha fazla katma değer kazandırmayı hedefliyoruz.” dedi. UR-GE Üyesi Uğur Uyar, projenin KOBİ’lerin dünyadaki rakiplerini daha iyi tanımasını sağladığını belirterek, “Gerek ABD gerekse de Japonya’da yüz yüze görüşmelerimiz iş birliğimizi artırdı. BTSO’da aldığımız eğitimler de bizleri yurt dışındaki hedeflerimize ulaşmamıza rehberlik etti. Amacımız dış ticaret kapasitemizi artırmak.” dedi. UR-GE Üyesi Murat Gürbüz ise yurt dışı programlarının firmalara vizyon kattığını belirterek, “Fuara gelmeden önce analizler yaparak hangi firmalarla görüşeceğimizi belirledik. ABD’de gerçekleştirdiğimiz görüşmelerin firmamıza uzun vadede katkı sağlayacağına inanıyorum.” ifadelerini kullandı.
Chicago TOBB Ticaret Merkezi’ne Ziyaret
BTSO heyeti ABD programı kapsamında ayrıca Chicago’daki TOBB Ticaret Merkezi’ni ziyaret etti. TOBB Ticaret Merkezleri Genel Müdürü Volkan Palaz, merkezin Türk firmalarına sunduğu hizmetler ve avantajlar hakkında heyete kapsamlı bilgi verdi. Merkezin lojistik depolama alanları da firmalar tarafından da incelendi.




