Otomotiv satış sonrası sektörünün bölgedeki en büyük buluşma noktası olan Automechanika Istanbul 2025, bu yıl rekor düzeyde uluslararası katılımla kapılarını kapattı. 40 farklı ülkeden gelen 1.500 katılımcı firma, 15 ülke pavilyonu ve 57.748 profesyonel ziyaretçi ile organizasyon, küresel otomotiv endüstrisine yön veren bir platform haline geldi.

12–15 Haziran 2025 tarihleri arasında İstanbul TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde Messe Frankfurt Istanbul ve Hannover Fairs Turkey ortaklığıyla düzenlenen fuar, 2001 yılında başlayan serüveninde 18. yılına ulaşırken, bu yılki edisyonuyla Türkiye fuarcılık tarihinde uluslararası katılım rekorunu kırdı. Katılımcıların yüzde 55’ini yurt dışı firmaların oluşturduğu organizasyon, bu yönüyle hem Türk otomotiv ihracatına hem de bölge ekonomisine büyük katkı sağladı.

Sektörün Nabzı 4 Gün Boyunca İstanbul’da Attı
Toplam 15 salona yayılan fuarda, sektörün en yenilikçi ürün ve çözümleri; Parçalar ve Sistemler, Arıza Tespit ve Onarım, Elektrik-Elektronik ve Aydınlatma, Aksesuarlar, Araç Yıkama ve Bakım, Alternatif Sürüş Sistemleri ve Yakıtlar, Madeni Yağlar gibi başlıklar altında sergilendi. Uygulamalı eğitimler, teknik söyleşiler, atölyeler ve yarışmalarla zenginleşen içerik, katılımcı ve ziyaretçilere sadece ticari değil, bilgi odaklı bir deneyim de sundu.

Güçlü Partnerlerle Büyüyen Marka
Automechanika Istanbul’un büyümesinde ve uluslararası başarısında büyük rol oynayan sektörel partnerler bu yıl da fuara güç kattı. Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB), İstanbul Ticaret Odası (İTO), Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği (OSS) ve TAYSAD gibi ulusal kuruluşların yanı sıra; FIGIEFA, ZDK, APRA ve IBIS gibi uluslararası paydaşlar fuara prestij kazandırdı.

Fuarın bu yılki stratejik ortakları arasında yer alan firmalar da dikkat çekti: Teknoloji ve İnovasyon Partneri ZF, Geleceğin Mobilite Sponsoru MAHLE, Güç Sponsoru YANMAR ve E-Ticaret Sponsoru eBay, Automechanika Istanbul’un küresel düzeyde ulaştığı itibarı daha da ileriye taşıdı.

Fuarda işlenen temalar ve dopdolu etkinlik programı yoğun ilgi gördü

Sergilenen binlerce ürün ve hizmet gruplarına ek olarak, Automechanika Istanbul 2025 fuarı tüm profesyoneller için kurumsal ve kişisel gelişime katkı sağlarken, fuarın yoğun temposunda dahi keyifli zaman geçirebilecekleri birçok program ve olanak sundu. En prestijli markaların elektrikli araç modellerinin yer aldığı ve bu araçların bakım-onarım istasyonlarının uygulamalı olarak tanıtıldığı Innovation 4 Mobility by BAKIRCI özel bölümü, 12. salonda otomotiv endüstrisi profesyonellerinin en fazla ilgi gösterdiği tema olarak öne çıktı. Bu alanda BAKIRCI Garagineering ekibi 4 gün boyunca profesyonellere uygulamalı eğitimler ve sunumlar düzenledi. Yine 12. salonda yer alan Automechanika Academy programında Sürdürülebilir Mobilite İnisiyatifi’nin katkılarıyla geleceğe ışık tutan veriler, sektörel gelişmeler ve trendler alanlarında uzman isimlerin deneyimleri ve yorumları ile izleyicilere aktarıldı. Aynı salonda bu yıl “Automechanika Detailing Arena by Olex Films” adındaki yeni konseptiyle düzenlenen program kapsamındaki yarışmalarda ise profesyoneller, meslektaşlarıyla rekabet ederken hünerlerini gözler önüne serdi.

Ticaret Bakanı Ömer Bolat, "F İstanbul, Türkiye’nin tarımdaki gücünü yansıtan son derece etkileyici bir organizasyon”
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, "F İstanbul, Türkiye’nin tarımdaki gücünü yansıtan son derece etkileyici bir organizasyon”
İçeriği Görüntüle

12A Salonu’ndaki “Premium Event Arena” özel bölümündeki üniversite stantlarında genç mühendisler çalışmalarını sergilerken, hız ve performans sınırlarını zorlayan yarış araçları da ziyaretçiler tarafından yakından incelendi. Usta ellerin sihriyle yıllara meydan okuyan klasik araçlar, 2. Salon’daki “Automechanika ES Garaj” özel bölümünde ziyaretçilerin beğenisine sunuldu. Otomotiv sektöründeki kariyer fırsatlarını keşfetmek isteyen misafirler ise Eleman.net katkılarıyla 8. Salon’da hazırlanan “Kariyer Alanı”ndan yararlanma şansı buldu.

Fuar alanındaki hareketlilik artarak devam ederken, dijital platform özellikleri kullanılarak rekor sayıda birebir görüşme gerçekleşti. CIO Ödülleri “Stratejik Dönüşüm Liderleri” kategorisinde ödül kazanan Automechanika Istanbul B2B Platformu aracılığıyla 740 adet B2B görüşme yapıldı. Platformda katılımcı ve ziyaretçiler, ilgi alanlarına göre eşleştirildi. Katılımcı sayısındaki artış, stant trafiğinde de kayda değer bir yoğunluk sağladı. Premium konumlandırılan firmalar, gelişmiş dijital servisler aracılığıyla stant trafiğini ve görünürlüğünü önemli ölçüde artırma fırsatı yakaladı.

Gerek katılımcı firmalar, gerekse fuarı ziyaret eden profesyonellerin niteliği ile artık sadece Türkiye’nin ve çevre ülkelerin değil, dünyanın önde gelen fuarlarından biri olduğunu gösteren Automechanika Istanbul, 2026 yılında 21–24 Mayıs tarihlerinde yine İstanbul TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlenecek.