Türkiye’den 47 firma şimdiden EMO Hannover 2025’te yerini aldı. Katılımcılar, yaklaşık 200 ila 700 metrekarelik büyük stantlarla Türk sanayisinin uluslararası vitrine çıkışını simgeliyor. Fuarın Türkiye temsilciliğini yürüten Hannover Fairs Turkey Yönetim Kurulu Başkanı Annika Klar, EMO’nun bu yılki temasını “sihirli üçgen” olarak tanımladı. “Bugün kürsüde de öğrendiğimiz gibi, EMO 2025’te sihirli üçgeni göreceğiz. Bu sihirli üçgen, günümüzde şirketlerin ve pazarların karşılaştığı tüm zorlukları tanımlıyor ve üç farklı alanı kapsıyor. Bunlar: sürdürülebilirlik, yapay zekâ ve otomasyon.”
Klar, bu üç ana başlığın fuarın hem içeriğini hem de gelecek vizyonunu şekillendirdiğine dikkat çekerek, “Yani üretiminizi nasıl otomatikleştireceğiniz, onu nasıl daha akıllı hale getireceğiniz ve tüm bunları maliyetleri düşürerek, sürdürülebilir bir seviyede nasıl yapacağınızla ilgili. Bu yıl EMO’da görebileceğiniz şey işte tam olarak bu: Üretiminizi nasıl daha iyi hâle getirebileceğinize dair her şeyi deneyimleyebileceğiniz bir ortam.” ifadeleriyle fuarın sunduğu olanakları özetledi.
Türkiye'den Yoğun İlgi
Katılımcı firmalar kadar ziyaretçi tarafında da Türkiye, EMO’nun en güçlü ülkeleri arasında yer alıyor. “Bu yıl da Türkiye’nin dünya çapındaki en önemli katılımcı ülkeler arasında yer almasını bekliyoruz. Katılımcı sayısı açısından zaten büyük bir kalabalıktan söz ediyoruz. Türkiye’den 47 firma, yaklaşık 200 ila 700 metrekarelik büyük stantlarla katılıyor. Yani ciddi bir varlık gösteriyorlar.”
Ziyaretçilere ilişkin beklentilerini ise şöyle aktardı: “Türk ziyaretçiler EMO’ya yeni trendleri görmek, yeni tedarik yolları bulmak ve genel olarak sektörü takip etmek için geliyorlar. Bir önceki EMO fuarında Türkiye, ziyaretçi sayısı açısından dünya genelinde en büyük grubu oluşturuyordu ve bu yıl da benzer bir tablo bekliyoruz.”
Küresel Katılım ve Hedef Pazarlar
Takım tezgâhı üretimi alanında önde gelen ülkelerin de EMO 2025’te yerini alacağını belirten Klar, “Katılımcı ülkeler arasında Almanya başta olmak üzere, İtalya, İspanya ve elbette Türkiye gibi güçlü Avrupa ülkeleri yer alıyor. Aynı zamanda Japonya da bu alanda çok güçlü. Çin ise son yıllarda büyük bir atılım yaptı ve yüksek kaliteli ürünlerle önemli bir katılımcı grubu hâline geldi. Bu yıl Çin, en büyük katılımcı gruplarından biri olacak.” dedi.
Ziyaretçilerin coğrafi dağılımı açısından da EMO’nun evrensel yapısına dikkat çeken Klar, “Elbette ağırlıklı olarak Avrupa’dan gelenler olacak ama ABD’den, Güney Amerika ülkelerinden, Türkiye’den ve Çin’den de ziyaretçiler katılıyor. Yani gerçekten tüm dünyadan gelen bir kitleyi burada ağırlıyoruz.” sözleriyle fuarın küresel çapta ulaştığı etkiyi vurguladı.
Türk Ziyaretçiler İçin Öne Çıkan Fırsatlar
Türk ziyaretçiler için EMO 2025’in sunduğu en büyük avantajlardan biri de, üretim süreçlerini dönüştürmeye yönelik somut çözümlerin bir arada bulunabileceği ortam olacak. “Türk ziyaretçiler için, bahsettiğimiz gibi, odak noktası sihirli üçgen. Yani üretimde maliyetleri nasıl düşürebilecekleri ve küresel çapta karşı karşıya olduğumuz zorluklarla nasıl başa çıkabilecekleri konuları öne çıkıyor. Burada büyük bir diyalog ortamı olacak.”
Klar ayrıca, çoklu kriz ortamının altını çizerek, “Bugün de öğrendiğimiz gibi, dünya artık yalnızca tek bir krizle değil, çoklu krizlerle karşı karşıya. Yine de genel görünüm pozitif. Ekonomi yavaş yavaş istikrar kazanmaya başlıyor. Bu nedenle, ziyaretçiler için işlerini büyütmeye yönelik verimli bir ortam ve birçok iş birliği fırsatı bulunacak.” şeklinde konuştu.
EMO Hannover 2025, sürdürülebilirlik, yapay zekâ ve otomasyonun buluşma noktası olarak, Türk sanayisinin geleceğe dönük vizyonunu küresel vitrine taşıyacak.