Xiaomi CEO'su Lei Jun, şirketin bu haftaki resmi lansmanı öncesinde ilk elektrikli aracının fiyatını açıkladı.

Lei, Çin sosyal medya platformu Weibo'da yaptığı bir gönderide, "Xiaomi SU7'nin hedefi, 500.000 yuan (69.328 $) altındaki en şık, en iyi sürüş deneyimi sunan ve en akıllı sedan olmak" dedi.

Xiaomi ilk kez fiyat aralığının üst sınırını doğruladı. Perşembe günü Xiaomi, SU7 elektrikli aracını resmen piyasaya sürecek ve sipariş almaya başlayacak.

Lei'nin başka bir Weibo gönderisine göre araba, Çin'deki 29 şehirdeki Xiaomi mağazalarında sergilenecek ve Perşembe günü test sürüşlerine başlayacak.

Global Marketing Summit, pazarlama dünyasının yıldızlarını buluşturdu Global Marketing Summit, pazarlama dünyasının yıldızlarını buluşturdu

Xiaomi Grup Başkanı Weibing Lu daha önce CNBC'ye şirketin elektrikli otomobil pazarının premium segmentini hedeflediğini söylemişti.

Bu, onları Çin'de Tesla gibi şirketlerle rekabet etmeye yönlendirecek. Tesla'nın Model S sedanı 698.900 yuan'dan başlarken, Model 3 ise 245.900 yuan'dan başlıyor.

Xiaomi aynı zamanda, BYD, Nio, Xpeng ve Li Auto gibi bir dizi yerli oyuncuyla da rekabet edecek ve bunların çoğu elektrikli araç pazarının premium segmentini hedefliyor.

Xiaomi genellikle akıllı telefon ve tüketici elektroniği şirketi olarak bilinirken, 2021'de şirket elektrikli araç sektörüne girmeyi planladığını duyurmuştu. Şirketin elektrikli araçlara yönelik bu büyük hamlesi, CEO Lei için kaybedilmiş bir fırsat değil. Lei, bir gönderisinde "Üç yıl önce, Xiaomi'nin elektrikli araç pazarına gireceğini duyurdum. Bu benim son yeni girişimim; derinden inandığım bir vizyon uğruna savaşmak için itibarımı tehlikeye atıyorum" ifadelerini kullandı.

Editör: Sude Yılmaz