Hispack 2024, daha iyi bir geleceğe katkıda bulunmak için sürdürülebilir ambalajlamaya odaklanacak. 7-10 Mayıs tarihleri arasında İspanya'nın en büyük ambalaj ticaret fuarı, 28 ülkeden 800'den fazla katılımcıyı ve 1.250 markayı Fira de Barcelona'nın Gran Via salonunda malzeme, ambalaj, kap, etiket ve döngüsel ekonominin yeni düzenleyici çerçevesine uyarlanmış lojistik teknolojisi ve makinelerini paketleme ve işleme alanındaki en son yeniliklerle bir araya getirecek.

Fira de Barcelona tarafından Graphispack Association ile işbirliği içinde düzenlenen Hispack, bu yıl şirket sayısında %18 ve sergi alanında %12 büyüyerek, yıllık cirosu 40.400 milyar Euro'nun üzerinde olan ambalaj sektörünün ivmesini yansıtıyor.

Suudi WoodShow ilk kez kapılarını açacak Suudi WoodShow ilk kez kapılarını açacak

Bu şekilde Hispack, sürdürülebilirliği temel alarak teknoloji, malzeme ve paketleme çözümlerini sergileyen önde gelen üreticiler ve distribütörlerle birlikte 2. ve 3. salonlarda net 36.000 m2'ye yayılacak. Aynı zamanda ambalajın yaşam döngüsünü ve diğer üretim süreçleri ve tedarik zinciriyle olan bağlantılarını da gösterecek. Bu yıl uluslararası katılımcılarda da bir artış oldu; toplam sayının neredeyse üçte biri İspanya dışından geldi. En fazla şirketi Türkiye'ye getiriyor, onu İtalya, Çin, Almanya, Fransa, Hollanda, Portekiz ve İngiltere izliyor.

Hispack'in ticari teklifinin %60'ı paketleme, şişeleme, etiketleme, kodlama, izlenebilirlik, proses, otomasyon, robotik ve lojistik ekipman ve makinelerinden oluşmaktadır. Katılımcıların geri kalan %40'ı ise dağıtım, e-ticaret ve perakendenin yanı sıra farklı endüstriyel ve tüketici sektörlerine yönelik malzemeler, POS ve özel ambalajlama unsurlarına odaklanıyor.

Hispack'in organizasyon komitesi başkanı Jordi Bernabeu, ambalajın yeni düzenleyici çerçeveye uyarlanması ihtiyacı göz önüne alındığında trendler ve çözümler için bir vitrin olarak bu yıl etkinliğe artan ilginin altını çiziyor: ''Üreticiler ve markalar, özellikle gıda, kozmetik ve ilaç sektörleri gibi sektörlerde, daha fazla çevresel farkındalık ve bağlılığa yanıt olarak ve aynı zamanda tüm ambalajların 2030 yılına kadar geri dönüştürülebilir veya yeniden kullanılabilir olması yönünde düzenlemelerde belirlenen hedefi karşılamak için giderek daha fazla sürdürülebilir ambalaj çözümleri talep ediyor.''

Fuardaki trendler

Sürdürülebilir ambalaj, malzemelerin azaltılmasına, geri dönüşüme ve yeniden kullanıma odaklanan eko-tasarımın yanı sıra ambalajın üretimden imhaya kadar olan yaşam döngüsünün analizi yoluyla çevresel etkiyi en aza indirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, geri dönüştürülmüş veya biyolojik olarak parçalanabilen malzemelerin daha fazla kullanılmasıyla, tedarik zinciri verimliliğini, izlenebilirliğini ve tüketici deneyimini geliştiren akıllı ambalajların kullanılmasıyla ve karbon ayak izini azaltmayı amaçlayan üretim süreçlerinin elden geçirilmesiyle. Bu anlamda otomasyon, robotik ve yapay zeka bir araya gelerek ambalajın dijital dönüşümüne ve sürdürülebilirliğine yön veriyor.

Tüm bunlar, hem Hispack'in sergi alanında hem de 150'den fazla konuşmacının katılacağı 80'den fazla bilgi ve ağ oluşturma aktivitesinde açıkça görülecektir. 'Hispack Unboxing' alanı, yiyecek içecek, kozmetik, ilaç, tekstil ve inşaat firmalarının temsilcilerinin, organizasyonlar, teknoloji merkezleri ve teknoloji merkezleriyle birlikte sürdürülebilir ambalaj konusundaki deneyimlerini anlatacakları konferans, yuvarlak masa ve sunumlardan oluşan programıyla öne çıkıyor. teknoloji ve malzeme kümeleri ve tedarikçileri. Konuşmacılar arasında Almirall, Calidad Pascual, García Carrión, El Corte Inglés, Nauterra ve Shiseido gibi markaların ambalaj ve sürdürülebilirlik yöneticileri yer alıyor.

Hispack Direktörü Xavier Pascual, fuarda paylaşılan bilginin değerini şöyle vurguluyor: ''Diğer şirketlerin ambalajlarının sürdürülebilirliğini iyileştirmelerine yardımcı olan başarıları ve deneyimleri açıklamak için tedarikçileri ve müşterileri bir araya getiriyoruz.''

Yeni girişimler

Buna ek olarak Hispack, Enginyers Industrials de Catalunya'nın (EIC) üretim süreçleri, Ar-Ge, operasyonlar ve tedarik zincirinde yer alan teknik ve mühendislik profillerine yönelik otomasyon ve robotik üzerine konuşmalar içeren bir girişimi olan ''Mühendisler Günü''nü de başlatıyor. intralojistik ve diğer ağ oluşturma faaliyetlerine uygulanır.

Ayrıca, yaratıcı ve yenilikçi malzemeleri ve ambalajları keşfetmeyi, ambalajlamayı döngüsel hale getirmeyi veya intralojistikteki en son gelişmeleri, sürdürülebilir ambalaj teknolojilerini veya plastik ambalajı, ambalaj sektöründe endüstri 4.0'ı ve akıllı ambalajlamayı amaçlayan, gösteri etrafındaki on temalı rota da yeni.

Buna paralel olarak Hispack, ''Sınıfının en iyisi'' başlığı altında, ambalaj sürdürülebilirliğinin başrolde olduğu üç uluslararası başarı öyküsünü ödüllendirecek. Danimarka'nın Aarhus şehri, içecek ve paket gıda ambalajlarının toplanması, yıkanması ve yeniden kullanılması için bir belediye dairesel sistemi oluşturdu. Japon firması Kao Corporation, plastik dolum kaplarını geri dönüştürüp yeni kaplar yapmak için yenilikçi bir sistem geliştirdi. Ve AMITA Corporation'ın plastik şişe kapağı geri dönüşümünün izini sürmek için blockchain teknolojisini kullanma projesi.

Bu doğrultuda Hispack, Japonya Ambalaj Enstitüsü ile işbirliği içinde Japonya'da gerçekleştirilen trendleri ve deneyimleri sergileyerek Japonya'yı yüksek potansiyelli bir pazar olarak tanıtacak ve aynı zamanda fuara katılan Japon delegasyonu ile iş bağlantıları veya işbirliğine olanak sağlayacak.

Program, İspanyol Satın Alma, Taahhüt ve Tedarik Profesyonelleri Derneği (AERCE), İspanyol Plastik Merkezi (CEP) ve Amec, Güzellik Kümesi ve Ambalaj Kümesi, İspanyol Lojistik Merkezi (AERCE) gibi kuruluşlar tarafından düzenlenen diğer konuk etkinlikleriyle tamamlanıyor ( CEL) ve Graphispack Derneği.