ForInvest ile Türk Eğitim Vakfı’nın (TEV) güç birliğiyle hayata geçirilen “Geleceğe Yatırım” adlı yatırım okuryazarlığı programı, gençleri finansal okuryazarlık konusunda bilinçlendirmeye yönelik önemli bir adım oldu. İlk aşamada 50 üniversite öğrencisinin başarıyla tamamladığı program, yalnızca bireysel gelişime değil, aynı zamanda sürdürülebilir bir eğitim modelinin etkinliğine de işaret ediyor. Eğitim öncesinde 10 üzerinden 3.35 olan öğrenci başarı ortalamasının program sonunda 8.65’e yükselmesi, kat edilen yolun çarpıcı bir göstergesi oldu.

Yatırım bilincinin artık bir ayrıcalık değil, temel bir gereklilik haline geldiğine dikkat çeken ForInvest CEO’su Serra Berkol, “Gençlerin yatırım kararlarını veriye, analizlere ve uzun vadeli vizyona dayandırabilmeleri, ülkemizin ekonomik geleceği açısından stratejik bir yatırım. Yeni nesil yatırımcı; kazançtan önce bilgiye, analiz yeteneğine ve uzun vadeli düşünceye odaklanan bireylerden oluşmalı. ForInvest olarak bu dönüşümün temelini atmakta kararlıyız,” dedi.

Türkiye’de finansal piyasalara olan ilgi hızla artarken, yatırım okuryazarlığı ihtiyacı da buna paralel şekilde büyüyor. ForInvest’in FutureBright Group iş birliğiyle gerçekleştirdiği Yatırımcı Davranışları Araştırması’na göre yatırımcıların ilgisi yüksek olsa da bilgi seviyesi bu ilgiyi destekleyecek düzeyde değil. Her iki yatırımcıdan biri yeterli bilgiye sahip olmadan piyasaya adım atarken, özellikle 18-24 yaş grubundaki bireylerin bu alandaki bilgi açığı daha da dikkat çekici boyutlara ulaşıyor.

Yatırım teknolojilerinde 30 yılı aşkın deneyimiyle sektörün öncüleri arasında yer alan ForInvest, TEV ile gerçekleştirdiği bu stratejik ortaklıkla yatırım okuryazarlığını gençler arasında yaygınlaştırmayı hedefliyor. Eğitimlerde mühendislik, işletme ve ekonomi gibi bölümlerde okuyan 25 üniversite öğrencisine yatırım araçlarına dair kapsamlı bilgiler sunularak, hem bireysel farkındalıkları artırmak hem de finans sektörüne yönelmek isteyen gençlere yol haritası çizmek amaçlandı. Program sonunda öğrencilere katılım sertifikaları takdim edildi.

BAŞARI ORTALAMASI YÜZDE 158 YÜKSELDİ

Eğitimin etkililiğin ölçümlenebilmesi amacıyla yatırım okuryazarlığıyla ilgili soru havuzundan rastgele seçilmiş çoktan seçmeli sorular eğitimin başında ve sonunda katılımcılara soruldu. Eğitim öncesi 10 üzerinden 3.35 olan başarı ortalaması, eğitim sonunda 8.65 seviyesine çıktı.

Fuarcılıkta 2025’in en başarılıları ödüllendirildi: İpekyol, So Fuar ve Fuar Dizayn HİB ödüllerinin sahibi oldu
Fuarcılıkta 2025’in en başarılıları ödüllendirildi: İpekyol, So Fuar ve Fuar Dizayn HİB ödüllerinin sahibi oldu
İçeriği Görüntüle

ForInvest olarak gençlerin finansal bilgi ve becerilerini artırmayı odaklarına aldıklarını, onların gelecekte sağlam temellere dayalı kararlar verebilen bireyler olarak yetişmelerine katkı sunmayı önemsediklerini ifade eden ForInvest CEO'su Serra Berkol, "TEV ile gerçekleştirdiğimiz bu iş birliği, marka amacımıza ulaşma yolunda attığımız değerli adımlardan biri. Yatırım teknolojilerinin gelişimine öncülük eden bir marka olarak, teknolojinin yalnızca araç değil; doğru bilgiyle birleştiğinde gerçek değere dönüştüğünü biliyoruz. Bu nedenle gençlerin finansal okuryazarlığını artırmak, bizim için yalnızca sektörel değil toplumsal bir sorumluluktur. Gençlerin yatırım kararlarını veriye, analizlere ve uzun vadeli bakış açılarına dayandırmalarını sağlamak, aynı zamanda ülkenin ekonomik geleceğine yapılan çok önemli bir yatırım. Yeni nesil yatırımcı yalnızca kazanç odaklı değil; bilgiyle hareket eden, riskleri okuyabilen, uzun vadeli düşünebilen bireylerden oluşacak. Biz ForInvest olarak bu dönüşümün altyapısını inşa etmeye kararlıyız. Önümüzdeki dönemde daha fazla öğrenciye ulaşmayı ve farklı disiplinlerden gelen genç yetenekleri yatırım dünyasıyla buluşturacak yeni projeleri hayata geçirmeyi hedefliyoruz. Gençlerin kariyer yolculuklarında yanlarında olmak, onlara cesaret vermek bizim için büyük bir sorumluluk ve aynı zamanda ilham kaynağı." dedi.

EĞİTİM ÖĞRENCİLERDEN TAM NOT ALDI

Gerçekleştirilen kapsamlı eğitim programı, öğrencilere yalnızca teorik bilgi değil, aynı zamanda mesleki gelişimlerine doğrudan katkı sağlayacak yeni beceriler de kazandırdı.

Katılımcı geri bildirimleri de eğitimin başarısını açıkça ortaya koydu. Program sonunda uygulanan değerlendirme anketinde öğrenciler; eğitim yöntemi ve tekniğinin konunun anlaşılmasını kolaylaştırdığını, eğitmenin konuya hâkimiyeti ve zaman yönetiminin süreci olumlu etkilediğini ifade etti. Eğitimin mesleki gelişimlerine olumlu katkı sağladığını ve yeni bilgi beceriler kazandıklarını aktaran öğrencilerden biri, gerçekleştirilen eğitimle ilgili şu ifadeleri kullandı: "Kapsamlı bir konu, kısa bir zamanda iyi organize edilmiş şekilde anlatıldığı için verimli bir etkinlik oldu. Gerçekten ilgi alanım olduğunu düşündüğüm bir konuda bu denli kapsamlı bir eğitim almak beni çok mutlu etti. Mühendislik formasyonunun üstüne aldığım böyle eğitimler ile kariyerimi bu alana yönlendirmek beni mutlu edecek. Bölümüm ekonomi olmasına rağmen finans alanına dair bir sürü bilmediğim yeni konuyu öğrendim."