Türkiye turizm sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olarak kabul edilen İstanbul Turizm Fuarı (ITF 2025), 25–26 Eylül 2025 tarihlerinde Yenikapı – Avrasya Gösteri ve Sanat Merkezi’nde kapılarını ziyaretçilerine açacak. Üçüncü kez düzenlenecek fuar, 50 ülkeden 500’ü aşkın tur operatörü, acenta ve satın alıcıyı bir araya getirecek. Organizasyon, sadece İstanbul’u değil, Türkiye’nin tüm turizm destinasyonlarını küresel pazarlara tanıtmayı amaçlıyor.
Fuar ile ilgili mikrofonlarımıza konuşan Dream Project CEO’su Volkan Ataman, fuarın sektöre odaklı yapısını vurgulayarak şunları söyledi: “Fuarımız, 25-26 Eylül tarihlerinde Yenikapı Fuar Merkezi’nde üçüncü kez kapılarını açacak. İş Bankası sponsorluğunda; Türkiye İhracatçılar Meclisi stratejik partnerliğinde, Türkiye Otelciler Birliği resmi iş ortaklığında, Ticaret Bakanlığı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve İstanbul Kongre & Ziyaretçi Bürosu’nun destekleriyle düzenleniyoruz.”
Ataman, bu yılki fuar mottosunu da paylaştı: “Bu yılki mottumuz: ‘Network İş Bağlantıları Yapmaya Hazır mısınız?’ Çünkü fuarımız tamamen sektöre odaklı ve halka kapalı bir organizasyon. 50 ülkeden 15 bin turizm profesyonelini iki gün boyunca İstanbul’da bir araya getireceğiz.”
Satın alma programına ilişkin detaylar da veren Ataman, “50 ülkeden yaklaşık 500 outgoing acente, tur operatörü, incentive firması ve lüks seyahat organizatörü İstanbul’a gelecek. Onlara Boğaz turu, şehir gezisi ve meşhur ITB Gala Partimiz ile üst düzey destinasyon tanıtımı yapacağız,” dedi.
Fuar boyunca 271 katılımcı firma ile iki gün sürecek yoğun B2B toplantılar düzenlenecek. Ayrıca kapsamlı bir Tourism Summit gerçekleştirilecek. Ataman, summit ile ilgili olarak, “Çok teknolojik bir sahnemiz var; burada 17 konu başlığı altında 63 değerli ulusal ve uluslararası konuşmacı yer alacak. 2025 turizm sezonu değerlendirmelerinden 2026 beklentilerine kadar pek çok başlık ele alınacak.” şeklinde konuştu.
ITF 2025’te Almanya, İspanya, Macaristan, Rusya, Birleşik Arap Emirlikleri, Sri Lanka, Peru, Meksika ve Brezilya gibi ülkelerin pavilyonları yer alacak. Ataman, “Üçüncü yılımızda 20’den fazla ülkenin pavilyonla katılım sağlaması bizim için büyük bir başarı,” ifadelerini kullandı.
Zorlu bir sezon geçiren turizm sektörüne moral olacak organizasyonun doluluk oranı da dikkat çekiyor. Ataman, “Fuar alanımız şimdiden %95 doluluk oranına ulaştı ve kısa sürede %100’e tamamlanacak. Bu organizasyon, sektöre moral olacak ve üst düzey bir network ortamı sunacak,” dedi.
Ulusal ve uluslararası sektör dernekleri, seyahat acentaları, otelciler birlikleri ve turizm ofisleriyle yoğun tanıtım çalışmaları yürütüldüğünü belirten Ataman, sözlerini şöyle noktaladı: “Türkiye’nin 81 ilinde, valilikler, belediyeler, ticaret odaları ve sektör temsilcileriyle koordinasyon halindeyiz. Hedefimiz, fuar boyunca 15 binin üzerinde turizm profesyonelini ağırlamak.”


