Avrupa Birliği (AB), Çin menşeli elektrikli otomobillere yönelik uygulamayı planladığı ilave gümrük vergisi oranlarını azaltmaya yönelik adımlar atıyor. Batı basınında yer alan haberlere göre, AB Komisyonu, Çin'de üretilen elektrikli araçlara sağlanan sübvansiyonlar nedeniyle belirlenen ek vergi oranlarında bazı değişiklikler yapmayı planlıyor.

KARDEMİR, günlük dökümde rekor kırdı KARDEMİR, günlük dökümde rekor kırdı

Yeni Vergi Oranları:

  • Tesla: İlk olarak yüzde 20,8 olarak belirlenen, daha sonra yüzde 9'a indirilen Tesla'nın Çin'de üretilen modellerine uygulanacak gümrük vergisi, yüzde 7,8'e düşürülecek.
  • Geely: Önceki yüzde 19,3 olan ek vergi oranı yüzde 18,8'e çekilecek.
  • SAIC ve İşbirliği Yapmayan Diğer Şirketler: Yüzde 36,3 olarak belirlenen ilave gümrük vergisi oranı yüzde 35,3 olacak.
  • BYD: BYD'ye uygulanması planlanan gümrük vergisi ise daha önce açıklanan yüzde 17 seviyesinde tutulacak.

Vergi Düzenlemeleri ve Arka Plan:

AB Komisyonu, 5 Temmuz 2024'te Çin'de üretilen elektrikli otomobillerin AB üyesi ülkelere ithalatında geçici ilave vergi uygulamaya başlayacağını açıklamıştı. Öncesinde Çin'den ithal edilen elektrikli araçlara yüzde 10 vergi uygulanıyordu ve açıklanan yeni vergi oranları mevcut yüzde 10'luk verginin üzerine eklenecek.

Son yıllarda, Avrupa ülkelerinde satılan elektrikli otomobillerde Çin üreticilerinin payı hızla artmıştı. Çin'de üretilen düşük fiyatlı ve sübvanse edilmiş elektrikli araçların satışları, rakiplerini geride bırakmıştı.

Avrupa'daki Tepkiler:

Fransa gibi bazı Avrupa ülkelerindeki üreticiler, Çin yapımı modellerin iç pazarlarında hakimiyet kurmasından rahatsızlık duyuyor. Alman üreticiler ise Çin'le ilişkilerin gerilmesinden ve bu pazardaki kayıplardan endişe ediyor ve vergiye karşı çıkıyor.

Bu gelişmeler, AB'nin Çin menşeli elektrikli araçlara yönelik politikalarını ve ticaret stratejilerini yeniden gözden geçirmesi gerektiğinin sinyallerini veriyor.

Editör: Sude Yılmaz