Mobilya, kâğıt ve orman ürünleri sektörünün Türkiye geneli ihracatı Mayıs ayında yüzde 1,8 düşüşle 723 milyon 267 bin dolara gerilerken, Akdeniz bölgesi ihracatta pozitif ayrıştı. Akdeniz Mobilya, Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği (AKAMİB), Mayıs ayında ihracatını yüzde 9 artırarak 90 milyon 531 bin dolara yükseltti. Yılın ilk beş ayında ise AKAMİB, toplamda 397 milyon 837 bin dolarlık ihracatla yüzde 8,5’lik büyüme sağladı.

AKAMİB Başkanı Onur Kılıçer, ihracatçıların artan maliyet baskısı altında olduğunu belirterek, “Ürünlerimizin kalitesi, tasarımı ve sürdürülebilirliği yüksek olsa da, fiyat avantajını kaybettiğimizde birçok pazarda rekabet şansımız azalıyor. Bu tabloyu tersine çevirmek için destek mekanizmalarının güncellenmesi ve girdi maliyetlerinin düşürülmesi kritik önem taşıyor” dedi.

Ortadoğu Pazarı Güçleniyor

Türkiye genelinde sektörün Mayıs ayı ihracatında en fazla satış yapılan ülkeler arasında Irak, Birleşik Krallık, ABD, Fas ve İran öne çıktı. İran’a yapılan ihracat yüzde 15, Irak’a yapılan ihracat ise yüzde 12 oranında artış gösterdi.

AKAMİB özelinde ise en fazla ihracat yapılan ülke Irak oldu. Irak’ı sırasıyla Suriye, Almanya, ABD ve Fransa takip etti. İlk 10 pazar içerisinde özellikle Suriye’ye yapılan ihracat yüzde 130, Irak’a yüzde 71 ve Fas’a yüzde 31 oranında artarak dikkat çekti.

"İhracatçının rekabet gücü için maliyet yükü azaltılmalı"

324 yatırıma 240 milyon TL destek verilecek
324 yatırıma 240 milyon TL destek verilecek
İçeriği Görüntüle

Mayıs ayı ihracat verilerini değerlendiren AKAMİB Başkanı Onur Kılıçer, AKAMİB'in ihracatını yüzde 9 artırarak 90,5 milyon dolara taşımasının pazarlama faaliyetlerinin sahadaki karşılığını net biçimde gösterdiğini belirtti. Ocak-Mayıs döneminde sağlanan yüzde 8,5'lik artışın da istikrarlı bir büyümeye işaret ettiğini vurgulayan Kılıçer, buna karşın sektör genelindeki ihracat daralmasının dikkate alınması gerektiğini ifade etti.

İhracatçıların maliyet baskısı altında kaldığını söyleyen Kılıçer, şöyle devam etti: "Ürünlerimizin kalitesi, tasarımı ve sürdürülebilirliği yüksek olsa da fiyat avantajını kaybettiğimizde birçok pazarda tercih edilme şansımız azalıyor. Bu tabloyu tersine çevirmek adına destek mekanizmalarının güncellenmesi ve g irdi maliyetlerinin azaltılması büyük önem taşıyor. Bu süreçte pazar çeşitliliğini artırmak, yüksek katma değerli ürünlerle markalaşmak, dijitalleşme ve yeşil dönüşüme yatırım yapmak önceliklerimiz arasında yer alıyor. Ancak tüm bu çabaların karşılık bulabilmesi için ihracatçının maliyet rekabetinde yalnız bırakılmaması gerekiyor."