Tüyap Fuarcılık Grubu ve ALZ Grup, Türkiye Gıda Platformu’nun (TGP) güçlü desteğiyle Türkiye gıda sektörünün şimdiye kadarki en kapsamlı fuar organizasyonlarından biri olacak Foodist İstanbul Gıda ve İçecek Ürünleri Fuarı için hazırlıklara hızla devam ediyor. 1–4 Eylül 2026 tarihlerinde Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlenecek fuar, daha şimdiden hem yurt içinden hem de yurt dışından büyük ilgi görüyor.

“Türkiye Gıda Platformu” çatısı altında birleşen; Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektör Kurulu ve bağlı tüm ihracatçı birlikleri, Türkiye Gıda ve İçecek Sanayii Dernekleri Federasyonu (TGDF) ile Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği (ETÜDER), fuarın dünyanın en büyük üç gıda fuarı arasına girme hedefi doğrultusunda Tüyap ve ALZ Grup ile ortak bir çalışma yürütüyor.

İKMİB Başkanı Adil Pelister, “PUTECH EURASIA, sektörümüzün potansiyelini net biçimde ortaya koyuyor”
İKMİB Başkanı Adil Pelister, “PUTECH EURASIA, sektörümüzün potansiyelini net biçimde ortaya koyuyor”
İçeriği Görüntüle

“Türkiye'nin ve Avrasya’nın Bir Numaralı Gıda Fuarını Açıyoruz”

TÜYAP Fuarlar Yapım AŞ Genel Müdürü İlhan Ersözlü, Foodist İstanbul’a gösterilen yoğun ilginin daha ilk aylardan kendilerini heyecanlandırdığını belirterek, “1–4 Eylül 2026 tarihlerinde TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde, TÜYAP Fuarcılık ile ALZ. Fuar ve Türkiye Gıda Platformu iş birliği ve desteğiyle ülkemizin ve Avrasya bölgesinin gıda sektöründeki bir numaralı fuarını açıyoruz. Daha ilk aydan itibaren olağanüstü bir talep aldık. Şu anda hazırlıklarımızın ikinci ayındayız ve fuar alanının yarısı şimdiden dolmuş durumda.” şeklinde konuşan Ersözlü, hem yurt içi hem de uluslararası taleplerin son derece güçlü olduğunun altını çizdi.

Türkiye Gıda Platformu çatısı altında birleşen tüm kurumların fuarın başarısında büyük rol oynadığını söyleyen Ersözlü, “Elbette arkamızda Türkiye Gıda Platformu gibi çok güçlü bir yapı var. Platformun içerisinde yer alan ihracatçı birlikleri ve federasyona bağlı derneklerimiz büyük emek veriyorlar; huzurlarınızda her birine ayrı ayrı teşekkür etmek istiyorum.” şeklinde konuşan Ersözlü, Foodist İstanbul’un yalnızca bir fuar değil, Türkiye’nin gıda ihracatını büyütecek bir ticaret merkezi olarak konumlanacağını vurguladı.

“Dünyanın İlk Üç Fuarından Biri Olma Hedefine Hızla Yaklaşıyoruz”
Türkiye'nin küresel gıda fuarları arasındaki yerini güçlendirmeyi hedeflediklerini belirten Ersözlü, “2026 yılında gerçekleşecek fuarımız için yola çıkarken hedefimiz kendi alanında dünyanın ilk üç fuarı arasına girmekti. Bu hedefe hızla yaklaşıyoruz. Sektörün lider firmaları geniş bir yelpazede fuara katılım sağlıyor.” ifadelerini kullandı.

Avrupa Birliği başta olmak üzere Asya-Pasifik, Ortadoğu ve diğer bölgelerden yoğun uluslararası katılım beklediklerini aktaran Ersözlü, “Hedefimiz, fuar döneminde İstanbul’a on binlerce yabancı ziyaretçi getirerek onları katılımcı firmalarımızla buluşturmak; üretici ve ihracatçılarımızın ticari hacmine katkı sağlamak ve Türkiye’nin gıda ihracatına doğrudan destek verebilmek.”

“Tanıtım Çalışmalarımız Dünyanın Dört Bir Yanında Sürüyor”
Foodist İstanbul için yürütülen küresel hazırlıklara değinen Ersözlü, “Konuyla ilgili tüm uluslararası fuarlara katılıyor, satış ve pazarlama ekiplerimiz dünyanın dört bir yanında Foodist İstanbul’un tanıtımını yapıyor. Önümüzde yaklaşık 9–10 aylık bir süre var. Bu zamanı en iyi şekilde değerlendirerek farklı kıtalarda alım heyeti programları ve tanıtım çalışmaları yürütüyor; fuarımıza on binlerce profesyonel ziyaretçi çekmeyi hedefliyoruz.” dedi.

“Eş Zamanlı Fresh İstanbul ile Sektörde Büyük Bir Sinerji Oluşacak”
Ersözlü, fuar döneminde İstanbul Fuar Merkezi’nde eş zamanlı olarak yaş sebze–meyve odaklı bir diğer fuar olan Fresh İstanbul fuarından da bahseden Ersözlü, “Fuar döneminde ayrıca hem TÜYAP Fuar Merkezi’nde hem de İstanbul Fuar Merkezi’nde yaş sebze–meyve alanında eş zamanlı bir fuar düzenlenecek. Bu eş zamanlılık sektöre önemli bir sinerji sağlayacak.” dedi.

Foodist İstanbul’un ilk yılında bile bölgenin en güçlü organizasyonlarından biri olacağını söyleyen Ersözlü, “Daha ilk yılında 4 büyük fuardan biri olma yolunda ilerliyoruz. Bu projeye başlarken hedefimiz 5 yıl içerisinde dünyanın ilk üç büyük fuarından biri olmaktı. İnşallah bunu hep birlikte başaracağız.” şeklinde konuştu.

Ersözlü açıklamasını şu sözlerle tamamladı:

“Bu süreçte yanımızda olan ALZ Fuar yönetimi ve ekibine, Türkiye Gıda Platformu çatısı altındaki tüm kurum ve kuruluşlara verdikleri değerli destek için teşekkür ediyorum. Aynı zamanda Fuar Dergisi'ne, de her fuarda olduğu gibi bu organizasyonda da yanımızda olduğunuz için teşekkürlerimi sunuyorum. Tüm sektör temsilcilerini, 1–4 Eylül 2026 tarihlerinde TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek Foodist İstanbul’a bekliyoruz.”