Sektör, yılın ilk 6 ayında 3 milyar 525 milyon dolarlık ihracat yaparken, ithalat 2 milyar 120 milyon dolar olarak gerçekleşti. Böylece dış ticaret fazlası, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 22 artarak 1 milyar 405 milyon dolara ulaştı. Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanı Zeki Sarıbekir, sektörün ülke ekonomisine düzenli ve istikrarlı katkısını sürdürdüğünü belirterek, “Önümüzdeki dönemde teknolojik yatırımları hızlandıracak, çevre dostu üretimi yaygınlaştıracak ve yeni pazarlara açılarak ihracat hedeflerine daha güçlü katkı sağlayacağız.” dedi.

Ambalaj sektörünün 2025 yılı ilk 6 aylık ihracatı, miktar olarak 1 milyon 636 bin 869 ton ile 2024’ün aynı dönemine göre yüzde 7 artarken, değer olarak da 3 milyar 525 milyon dolara çıkarak yüzde 6’lık bir yükseliş gösterdi. Türlerine göre ihracatta plastik ambalajlar yüzde 64’lük payla ilk sırada yer alırken, kağıt/karton ambalajlar yüzde 24, metal ambalajlar ise yüzde 8 pay aldı. Plastik ambalaj ihracatı 2 milyar 265 milyon dolar, kağıt/karton 827,5 milyon dolar ve metal ambalaj 297,1 milyon dolar olarak gerçekleşti. En fazla ihracat yapılan ülkeler ise Birleşik Krallık, Almanya, ABD, İtalya ve Irak oldu.

İthalatta ise düşüş yaşandı. 2024 yılının ilk 6 ayında 1 milyon 25 bin ton olan ambalaj ithalatı, 2025’in ilk yarısında 922 bin 650 ton olarak kaydedildi. Değer bazında ise ithalat 2 milyar 120 milyon dolara geriledi. Böylece sektörün toplam ithalatı miktar olarak yüzde 10, değer olarak yüzde 2 azalmış oldu.

ASD Başkanı Zeki Sarıbekir, Türkiye ambalaj sektörünün dış ticaret verilerini değerlendirerek, “2025’in ilk 6 ayında 3 milyar 525 milyon dolarlık ihracat ve 1 milyar 405 milyon dolarlık dış ticaret fazlası, sektörümüzün gücünün en somut göstergesidir. Geçen yılın aynı dönemine göre dış ticaret fazlamızın yüzde 22 artması, Türk ambalaj sanayisinin küresel rekabetçiliğini pekiştirdiğini ortaya koyuyor. Dünyanın farklı bölgelerine ihracat yapmamız, sektörümüzün sadece bölgesel değil, küresel bir oyuncu olduğunun kanıtıdır.” dedi.

Sarıbekir, ambalaj sektörünün yalnızca ihracat rakamlarıyla değil, sürdürülebilirlik, inovasyon ve yüksek katma değerli üretim kabiliyetiyle de öne çıktığını vurgulayarak, “Teknolojik yatırımları artırıp çevre dostu üretimi yaygınlaştırarak ve yeni pazarlara açılarak, ülkemizin ihracat hedeflerine daha güçlü katkı sunacağız. Önceliğimiz, döviz gelirlerini artırmak, dış ticaret fazlamızı kalıcı hale getirmek ve Türk ambalaj sektörünü dünyanın ilk 10 üreticisi arasına taşımaktır. Doğru stratejilerle çok daha yüksek hedeflere ulaşabileceğimizi gördük. Türk ambalaj sanayisi, ihracat odaklı büyüme vizyonuyla Türkiye ekonomisinin lokomotif sektörlerinden biri olmaya devam edecektir.” ifadelerini kullandı.

TİM Başkanı Gültepe: "Yeni Pazarlarda Yolumuza Hız Kesmedan Devam Ediyoruz"
TİM Başkanı Gültepe: "Yeni Pazarlarda Yolumuza Hız Kesmedan Devam Ediyoruz"
İçeriği Görüntüle

Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD), 1992 yılında 39 ambalaj üreticisi tarafından kuruldu. Ağustos 2025 itibarıyla 264 üyesi bulunan ASD, Türkiye ambalaj sanayinin gelişmesine katkıda bulunmayı, sektöre kimlik kazandırmayı ve ulusal ile uluslararası platformlarda temsilini sağlamayı amaçlıyor. Ayrıca, üyeleri arasında birlik ve dayanışmayı güçlendirmek de derneğin öncelikleri arasında yer alıyor.