Geçtiğimiz hafta Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlanan "Türkiye'de E-Ticaretin Görünümü Raporu,"na göre, e-ticaret hacmi Türkiye'de bir yılda %115 oranında artarak 1,85 trilyon Türk lirasına yükseldi. TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi ve Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucu CEO’su Cenk Çiğdemli, Ticaret Bakanlığının 2024 öngörüsünün e-ticaret hacminin 3,4 trilyon Türk lirasına çıkacağını belirtti.

Mehmet Şimşek, Brezilya'da düzenlenen G20 Maliye Bakanları ve Merkez Bankası Başkanları Toplantısı'na katıldı Mehmet Şimşek, Brezilya'da düzenlenen G20 Maliye Bakanları ve Merkez Bankası Başkanları Toplantısı'na katıldı

2023 yılında e-ticaret işlem sayısı bir önceki yıla göre %22,25 artarak 5,87 milyar adede ulaştı. 2024 yılında ise e-ticaret hacminin 3,4 trilyon Türk lirası ve işlem sayısının da 6,67 milyar adet olması öngörülüyor. E-ticaret hacminin genel ticaret hacmine oranı 2019'da %10,1 iken 2023'te %20,3'e yükseldi. 2023 yılında e-ticaret hacminin GSYH içindeki payı %33,3 artarak %6,8'e çıktı. E-GSYH'nin 2019-2023 yılları arasındaki yıllık bileşik büyüme oranı %26 olarak kaydedildi.

E-ticaret sektöründeki hızlı büyümenin Türkiye'deki işletme modellerini dönüştürdüğünü belirten Çiğdemli, sektörün beklenmedik bir hızda büyüyeceğini ve genç nüfusunun bu büyümeye katkı sağlayacağını ifade etti. Rapora göre, en çok harcama yapan yaş grubunun 29 yaş olduğu belirtilirken, en fazla kargo gönderimi yapan ilin İstanbul olduğu ve en çok kargo alan ilin de yine İstanbul olduğu vurgulandı.

Türkiye'de E-Ticaretin Görünümü Raporu'na göre, e-ticaret hacminin %51'ini mal ticareti, %49'unu ise hizmet ticareti oluşturuyor. Giyim, ayakkabı ve aksesuar sektörü en çok satılan ürünler arasında yer alırken, elektronik sektöründe cep telefonu ve dizüstü bilgisayarlar öne çıkıyor. Beyaz eşya ve küçük ev aletleri sektöründe ise airfryer ve fritözler, klima ve mutfak aletleri talep görüyor.

TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi Çiğdemli, Ticimax olarak büyümeyi yakından takip ettiklerini ve müşteri sayılarının 21 bini aştığını belirtti. Ayrıca, e-ihracat oranını artırmak için çaba harcanması gerektiğini vurguladı ve e-ticaretin her işletme için önemli bir büyüme potansiyeli sunduğunu ifade etti.

Editör: Sude Yılmaz