TASD tarafından düzenlenen AYMOD Ayakkabı Moda Fuarı kapılarını açtı. Düzenlenen fuar, 6 salon ve 60 bin metrekarelik alanda 470’ten fazla firmayı bir araya getirdi.

Düzenlenen fuara ev sahipliği yapan TASD Başkanı Berke İçten Fuar Dergisi mikrofonlarına konuştu. 70.AYMOD Fuarını büyük bir enerji ve heyecanla açtıklarını belirten İçten, ‘’476 yakın katılımcımız ki bunların 50 tanesi Toplam 9 ülkeden gelen yabancı katılımcılardan oluşmaktadır. Özellikle son zamanlarda Avrupa ülkelerinden de fuarımıza katılımcı olmak anlamında yapılan başvurular bizi son derece büyük bir gururlu bir şekilde mutlu etmektedir çünkü AYMOD fuarının geleceğe dönük olarak potansiyelinin çok daha büyük olduğunu ve yüksek olduğunu bizlere göstermektedir’’ açıklamalarında bulundu.

Food & Beverage West Africa, 11-13 Haziran'da Nijerya'da başlıyor Food & Beverage West Africa, 11-13 Haziran'da Nijerya'da başlıyor

Fuarın uluslararası anlamda da önem taşıdığını belirten İçten, fuar için 550 profesyonel alım heyeti organizasyonu yaptıklarını aktardı. İçten, ‘’Derneğimiz tarafından yaklaşık 550 kişilik profesyonel alım heyeti organizasyonu bu fuarda yapılmıştır 550 profesyonel ziyaretçinin otel ve uçak masrafları ödenerek fuarımıza katılım sağlamaları gerçek değiştirilmiştir. Toplamda 5.000 civarında bir yabancı katılımcı beklentimiz vardır. 4 günlük fuarımız sonunda da yaklaşık 20.000 kişilik bir ziyaretçi sayısına ulaşacağımızı öngörmekteyiz’’ dedi.

Dünyanın önemli fuarlarının enerji kaybettiği ve metrekare anlamında ve içerik anlamında küçülmeye başladığı bir dönemde AYMOD’un giderek büyümesi 60.000 metrekarede 6 salonda  gerçekleştiriyor olmaları ve 1 metrekare dahi boş bir alan bırakmadan yapıyor olmalarının ülkemiz açısından ve fuar açısından son derece büyük bir önemli gelişme olduğunu belirten İçten, ‘’Bizim geleneksel pazarımız biliyorsunuz ki Rusya, Orta Asya ülkeleri, Kazakistan, Avrupa ülkeleri son yıllarda özellikle Avrupa'da çok ciddi bir gelişme var.  Rusya-Ukrayna arasında yaşanan savaş problemi ve durumu Rusya'ya karşı uygulanan yaptırımlar ve ekonomik ambargoların tabii ki ticaretimize bir miktar etkisi olduğunu söyleyebiliriz. Dolayısıyla son dönemlerde Rus müşterilerimizin bir kısmının yerine Kazakistan ve Orta Asya ağırlıklı firmaların almaya başladığını ancak buna mukabil Avrupa'dan da özellikle İspanya ve Batı Avrupa ülkelerinden de yoğun bir ziyaretçi kitlesinin de fuarımıza geldiğini görmekteyiz. Dolayısıyla yerel bir fuar olarak yıllardır gelişen AYMOF fuarının özellikle son 45 fuarda Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği Fuarcılık Anonim Şirketi yönetimine geçtiğinden beri fuarımız özellikle daha çok Uluslararası bir fuar olma yolunda da ilerlemektedir’’ açıklamalarında bulundu.

Editör: Eslem Nur KARAMAN