Türkiye, 2024/25 sezonunu 255 milyon dolarlık sofralık zeytin ihracatıyla tamamlayarak yeni bir rekora imza attı. Bu başarılı tablo, 1 Ekim 2025’te başlayan 2025/26 sezonunun da güçlü bir başlangıç yapmasıyla pekişti.
Yeni sezonun ilk ayında sofralık zeytin ihracatı yüzde 13 artış kaydederek 22 milyon dolardan 25 milyon dolara çıktı. Miktar bazında ise geçen sezonun aynı döneminde 8 bin 337 ton olan ihracat, bu sezon 9 bin 484 tona ulaştı.
Siyah zeytin ihracatı yüzde 9 artarak 17,8 milyon dolardan 19,5 milyon dolara yükselirken, yeşil zeytin ihracatındaki artış daha da dikkat çekici oldu. Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Emre Uygun, geçtiğimiz sezonun ilk ayında 4,2 milyon dolar olan yeşil zeytin ihracatının bu sezon yüzde 28 artışla 5,5 milyon dolara ulaştığını belirtti.
Uygun, yeni sezonda 300 milyon dolarlık sofralık zeytin ihracat hedefiyle yola çıktıklarını hatırlatarak, “Sezona hedeflerimizle uyumlu, güçlü bir başlangıç yaptık. Bu ivmeyi koruyarak 300 milyon dolarlık ihracat barajını rahatlıkla aşacağımıza inanıyoruz” dedi.
İhraç pazarları açısından da tablo olumlu. Almanya, 6,6 milyon dolarlık alımla ilk sıradaki yerini korurken; Irak’a ihracat yüzde 3 artışla 4,3 milyon dolara yükseldi. Romanya ise 2,7 milyon dolarlık alımla üçüncü büyük pazar konumuna geldi.
Ekim ayında ABD, İngiltere ve Rusya’ya yönelik ihracatta dikkat çekici artışlar kaydedildi. ABD’ye yapılan sofralık zeytin ihracatı yüzde 39 artarak 1 milyon 81 bin dolardan 1 milyon 501 bin dolara çıktı. İngiltere’ye ihracat ise adeta sıçrama yaparak geçen yılın ekim ayında 295 bin dolar iken bu yıl aynı dönemde yüzde 194 artışla 868 bin dolara yükseldi. Rusya Federasyonu’na yapılan ihracat da yüzde 47 artışla 615 bin dolardan 902 bin dolara ulaştı.
Türkiye, ekim ayında toplam 70 ülkeye sofralık zeytin ihracatı gerçekleştirdi ve yeni sezona güçlü bir ihracat performansıyla giriş yaptı.




