Türkiye’nin en büyük turistik hediyelik ve hatıra eşyaları fuarı olan Souvenir Expo Türkiye, sektörün lider firmalarını ve dünyanın dört bir yanından gelen profesyonel satın almacıları İstanbul Fuar Merkezi’nde bir araya getirdi. Bu yıl 100’ün üzerinde ülkeden gelen ziyaretçilerle rekor bir uluslararası katılım elde eden fuar, turistik hediyelik eşya endüstrisinde bölgenin en güçlü ticaret platformlarından biri olarak ön plana çıktı.
Açılışın ardından mikrofonlarımıza konuşan Rota Exhibitions Turkey Fuarcılık A.Ş. Ülke Müdürü Mert Kaan Duman, fuarın sektördeki önemine dikkat çekerek, “Türkiye’nin en büyük hediyelik eşya fuarını açtık. Türkiye, hediyelik eşya sektöründe gerçekten çok büyük bir potansiyele sahip. Bu oldukça güçlü bir endüstri. Komşu ülkelere kıyasla üretim kapasitemiz %40–50 oranında daha yüksek. Türkiye bir üretim ülkesi ve bu nedenle yabancı alıcıların ilgisi de oldukça yoğun.” ifadelerini kullandı.
"%50 oranında yabancı ziyaretçi ağırlıyoruz"
Duman, fuarın ilk iki gününde oluşan tabloyu da değerlendirerek, “Ziyaretçi ortalamamızın %50’nin üzerinde yabancı olduğunu gördük. Özellikle Balkan ülkelerinden; Yunanistan, Hırvatistan, Sırbistan ve Arnavutluk’tan; Orta Doğu’dan Katar, Dubai ve Pakistan’dan ziyaretçilerimiz var. Hatta bugün Brezilya ve Amerika’dan bile ziyaretçi ağırladık. Fuarımız oldukça hareketli ve verimli geçiyor.” dedi.
"Souvenir Expo gelecek yıl Yenikapı'da gerçekleşecek"
Katılımcı yoğunluğuna da değinen Duman, “100’ün üzerinde katılımcımız var. Fuar her yıl büyüyerek ilerliyor. Hatta önümüzdeki yıl mevcut alana sığmadığımız için taşınma kararı aldık.” diyerek önemli bir gelişmeyi duyurdu. Fuarın 2026’da Yenikapı Fuar Alanı’na taşınacağını açıklayan Duman, “Gelecek yıl fuar, Galata, Sultanahmet ve Ayasofya’ya yakın, turistik konumuyla öne çıkan Yenikapı Fuar Alanı’nda gerçekleştirilecek.” bilgisini paylaştı.
Ziyaretçi profiline ilişkin değerlendirmesinde, “Zincir mağazaların satın almacıları, büyük kırtasiye zincirlerinin temsilcileri ve otel satın almacıları fuarın yoğun kitlesini oluşturuyor. Yurt dışı ağırlıklı bir ziyaretçi profili ise bizim için ayrı bir mutluluk kaynağı.” dedi. Bir yıl boyunca süren hazırlıkların karşılığını aldıklarını belirten Duman, “Gelen ziyaretçi profiline baktığımızda bu çalışmaların karşılığını aldığımızı rahatlıkla söyleyebilirim.” ifadelerini kullandı.
"Türkiye hediyelik eşyada güçlü bir üretim merkezi"
Sektörün son yıllardaki gelişimine dair konuşan Duman, Türkiye’nin bu alanda güçlü bir üretim merkezi olduğunun altını çizerek, “Hediyelik eşya sektörü her geçen yıl büyüyen, özellikle ihracat odaklı gelişim gösteren bir sektör. Türkiye’de çok güçlü üreticiler var ve büyük bölümünün odağı dış ticaret.” dedi. Turizmin büyümesinin sektöre doğrudan etki ettiğini vurgulayan Duman, “Türkiye bölgenin en büyük turizm merkezi konumunda. Bu da talebin her geçen yıl artmasına neden oluyor. Dolayısıyla sektörün büyümesi fuara hem katılımcı profilinde hem de ziyaretçi talebinde net olarak yansıyor.” sözleriyle açıklamasını tamamladı.
