Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD), İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) ve İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) iş birliğiyle bu yıl 8'incisi düzenlenen “Turkish Housewares by Invitation Only Türkiye” etkinliği, Lütfi Kırdar Fuar ve Kongre Merkezi’nde kapılarını açtı. Sektörün ihracat odaklı en prestijli buluşmalarından biri haline gelen etkinliğin açılışını İKMİB Yönetim Kurulu Başkanı Adil Pelister gerçekleştirdi.
Mikrofonlarımıza konuşan Pelister, organizasyonun yıllar içinde kazandığı ivmeye ve uluslararası alandaki etkisine dikkat çekerek, “Kendini kanıtlamış ve her yıl üzerine koyarak gelişen bu etkinlik, yurt dışından gelen nitelikli alıcılarla birebir temas kurulabilen çok değerli bir platform haline geldi. Biz de İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği olarak, bu organizasyona sunduğumuz katkılardan memnuniyet duyuyoruz.” dedi.
Etkinliğin, EVSİD ve İDDMİB başta olmak üzere sektörün diğer önemli paydaşlarının katkılarıyla daha da güç kazandığını belirten Pelister, “İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği, EVSİD ve diğer paydaşlarımızın da destekleriyle bu etkinliğin daha güçlü hale geldiğini görüyoruz. Etkinliğe Ticaret Bakanlığımızın da destek verdiği heyetlerin katılması, organizasyonun uluslararası etkisini artırıyor.” ifadeleriyle kamusal desteğin de altını çizdi.
Yurt dışından gelen satın almacıların Türk firmalarla doğrudan temas kurabildiği bu tip organizasyonların sektör için taşıdığı değeri vurgulayan Pelister, “Katılımcı firmalarımızla birlikte yurt dışından gelen satın almacıları burada ağırlamaktan mutluluk duyuyoruz. Bu tür çalışmaların ihracata çok ciddi katkılar sağlayacağına inanıyoruz,” dedi.
Küresel inşaat sektöründeki büyümenin ev ve mutfak eşyaları ihracatına doğrudan etki edeceğine işaret ederek, trendlerin takibi ve üretim yönlendirmesi açısından da bu tür etkinliklerin önemine değindi:
“Dünya genelinde inşaat sektörünün 2030 yılına kadar 10 milyar dolardan 15 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Bu büyüme, ev ve yaşam alanlarına yönelik ürünlerin ihracatında da büyük bir potansiyel olduğunu gösteriyor. Özellikle mutfak eşyaları ve ev giriş ürünleri gibi kategorilerde, değişen tüketici eğilimlerini takip etmek ve bu trendlere yön veren bir üretici konumunda olmak için bu tarz organizasyonlar çok büyük önem taşıyor.”