EVSİD Başkanı Talha Özger, bu yıl sekizincisi düzenlenecek etkinliğe ilişkin yaptığı açıklamada, “22 Mayıs tarihlerinde Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde yaklaşık 100 üretici firmamızla beraber boy göstereceğimiz bir organizasyona doğru ilerliyoruz.” dedi. Özger, organizasyonu bu yıl İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçılar Birliği (İDDMİB) ve İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçılar Birliği (İKMİB) ortaklığında düzenlediklerini belirtti.
Etkinliğin destekçilerine de değinen Özger, “En önemli destekçilerimizden biri olan Ticaret Bakanlığımızın destekleriyle, İstanbul Ticaret Odası ve bu yıl havayolu sponsorumuz olan Türk Hava Yolları da bizlerle beraber. Aynı şekilde e-ticaret ve e-ihracat sponsorumuz Trendyol da destekçilerimiz arasında yer alıyor. Ayrıca, bu seneye özel olarak bütün güçlerimizi birleştirdiğimiz Züccaciyeciler Derneğimiz de etkinliğimize destek veriyor.” ifadelerini kullandı.
Özger, etkinliğin hedefleriyle ilgili şunları söyledi: “Hep birlikte, etkinliğimizi hak ettiği yere taşıyarak daha verimli ve başarılı bir organizasyona imza atacağımız bir döneme doğru gidiyoruz. İnşallah tüm katılımcı firmalarımız, yaklaşık 70 farklı ülkeden gelecek olan 200’ün üzerindeki satın almacı ile güzel iş birliklerine imza atacaklar.”
2016’da başlayan yolculuk 200’ün üzerinde alıcıya ulaştı
2017 yılında 49 katılımcı ile başlayan bu yolculukta, bu yıl 200 katılımcı hedeflediklerini belirten Özger, “Bu etkinliği ilk olarak 2016 yılında başlattık. Hatırlayacak olursanız, o dönemler oldukça zorlu dönemlerdi; havaalanlarında, İstanbul’un farklı noktalarında patlamalar yaşanıyordu. Biz o zor şartlarda bu etkinliği başlattık ve bugün, çok şükür, 200’ün üzerinde alıcı firmaya ulaşmış durumdayız.”
Katılımcı profilinin çeşitliliğine de dikkat çeken Özger, “Bu yıl, 70 farklı ülkeden firmaları etkinliğimize getiriyoruz. Özellikle yakın coğrafyadaki Orta Doğu, Balkanlar ve Avrupa Birliği ülkelerinde bulunan satın almacılara odaklandık. Böylece ticaretin daha hızlı sonuç vermesini amaçlıyoruz.” diye konuştu.
Alıcı niteliğinin önemine de vurgu yapan Özger, “Gelecek satın almacıların niteliği ile ilgili de bir komitemiz mevcut. Yurtdışı ticaretinde bulunan arkadaşlarımız, ihracat departmanında çalışan ekiplerimiz ve sektördeki firmalarımızın destekleriyle bu süreci olumlu ve verimli bir şekilde yürütüyoruz. Gelecek olan satın almacıların niteliklerini de bu çalışmalar doğrultusunda belirliyoruz.” ifadelerini kullandı. Özger ayrıca, “Bu vesileyle, tüm emeği geçen arkadaşlarımıza teşekkür etmek isterim.” diyerek sürece katkı sunan tüm ekiplere teşekkür etti.
Fuar Değil, Yeni Nesil B2B Modeli
Etkinliğin konsepti hakkında da bilgi veren Özger, klasik fuar anlayışından farklı bir model oluşturduklarını belirterek, “Aslında bu etkinliği bir fuar niteliğinde değil; daha çok B2B çerçevesinde ilerletmeye çalışıyoruz. Ancak salona girdiğinizde bir fuar havası da hissediliyor. Biz alışagelmiş ticaretten ve klasik fuar anlayışından daha farklı bir model oluşturduk.”
Katılımcı ve alıcı eşleşmesini kolaylaştırmak amacıyla özel bir sistem kurguladıklarını vurgulayan Özger, “Ellerine alacakları broşürlerde hem katılımcı firmaların bilgileri hem de satın almacıların bilgileri yer alacak. Böylece doğru üretici ile doğru satın almacının buluşmasını sağlayarak ticaretin daha kolay ve etkili bir şekilde ilerlemesini hedefliyoruz.” diye konuştu.
Özger sözlerini, etkinliğin temel amacını vurgulayarak tamamladı:
“Nihai amacımız, ihracatımıza daha güçlü katkılar sunmak.”



