Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı A. Burak Dağlıoğlu, Londra’daki temasları kapsamında Kraliçe 2. Elizabeth Merkezi’nde gerçekleştirilen ve dünyanın “yumuşak güç” temasıyla gerçekleştirilen en önemli etkinlikleri arasında gösterilen Brand Finance Global Soft Power Summit 2024’e ana konuşmacı olarak katılarak bir sunum gerçekleştirdi. İngiltere, İsviçre, Yeni Zelanda başta olmak üzere dünya çapında 100’den fazla ülkeden üst düzey katılımcıların yer aldığı etkinlikte Türkiye’deki yatırım potansiyelinin yanı sıra, yatırım diplomasisi kapsamında yapılan çalışmalar hakkında bilgi verildi.

Geçtiğimiz yıl düzenlenen “Türkiye Yüzyılı Yatırım Resepsiyonları" serisinin ilkini Londra’da gerçekleştirilen Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi, yatırım diplomasisi faaliyetleri kapsamında bir kez daha Londra’da bir etkinlik gerçekleştirdi. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı A. Burak Dağlıoğlu İngiltere, İsviçre, Yeni Zelanda başta olmak üzere dünya çapında 100’den fazla ülkeden üst düzey katılımcıların yer aldığı ve dünyanın önde gelen uluslararası marka etkinlikleri arasında yer alan Brand Finance Global Soft Power Summit 2024’e katılarak bir sunum gerçekleştirdi. 

Türkiye ekonomisinin istikrarlı büyümesine ve dayanıklı yapısına vurgu yaparak sunumuna başlayan A. Burak Dağlıoğlu, Türkiye’nin son 20 yılda bölgesinde en yüksek yoğunlukta uluslararası yatırım çeken ülke olduğuna vurgu yaptı. Sağlıklı ve güçlü bir ekonomik sistem için uluslararası doğrudan yatırımların taşıdığı öneme işaret eden Dağlıoğlu, Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisinin tarihi, kuruluş aşamaları, uluslararası yatırımcıların Türkiye’de çalışmasını kolaylaştıran yapısal reformların 20 yıllık geçmişi hakkında da detaylar paylaştı. 

Yürütülen marka ve kampanya çalışmaları hakkında bilgi veren A. Burak Dağlıoğlu, bir uluslararası yatırımın ön araştırma aşamasından proje sonlandırma aşamasına kadarki tüm süreçleri ile ilgili yürütülen operasyonlarla ilgili detaylı bilgiler sundu. Dağlıoğlu son dönemde ivme kazanan iletişim çalışmalarına da değinirken uluslararası medya, sosyal medya, konvansiyonel ve dijital mecralarda gerçekleştirilen yenilikçi çalışmalar ile ilgili de bilgi verdi. İmza attıkları süreli-süresiz yayınlar, uzman ekipler tarafından hazırlanan sektörel raporlar ve ödül alan çalışmalarla ilgili örnekler de paylaşan Dağlıoğlu geleceği yönelik projeksiyonlarını aktararak sunumunu tamamladı. 

Konu ile ilgili açıklama yapan Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı A. Burak Dağlıoğlu şunları söyledi: “Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi olarak istikrarlı ekonomisi, nitelikli iş gücü sunan genç nüfusu, sermaye erişimi kolaylığı, küresel tedarik zincirlerine entegrasyonda avantajlı konumu gibi konular başta olmak üzere ülkemiz ile ilgili tüm fırsat ve potansiyelleri dünyanın dört bir yanındaki uluslararası yatırımcılara; mecra çeşitliliği ve hedefe özel çoklu kanal stratejileriyle İngilizce, Almanca, Fransızca, Çince başta olmak üzere çok dilli olarak anlatıyoruz. Yatırım diplomasisi yaklaşımıyla yürüttüğümüz bu çalışmalar kapsamında bugün de Londra’da seçkin bir topluluğa yine mesajlarımızı iletme fırsatı bulduk.  

Ülkemiz Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde son 20 yılda bölgesinde en çok yatırım çeken ülkeler arasında en üst ligde yer alıyor. Bugün teknopark ve Ar-Ge merkezlerinde 700’den fazla uluslararası şirket faaliyet gösteriyor, 80 binden fazla uluslararası şirket çeşitli sektörlerde hizmet veriyor. Sadece son 20 yılda ülkemize gelen toplam uluslararası yatırımların tutarı 260 milyar doların üzerine çıkmış durumda. Ortada ölçümlenebilir bir başarı var. Bu başarıya bizi ulaştıran iletişim çalışmalarının detayları ile ilgili örnekler verdik. 

İhracatçılar mesleki eğitim ile katma değer yaratıyor İhracatçılar mesleki eğitim ile katma değer yaratıyor

 2020 yılında gerçekleştirdiğimiz yeniden yapılanma süreci sonrasında 2021-23 dönemlerini kapsayan ilk strateji belgemizi yayınlamıştık. Çok yakında açıklamayı planladığımız “Uluslararası Doğrudan Yatırımlar Stratejisi: 2024-2028” dokümanının çizeceği ana rotada da ivmemizi artırarak kararlılıkla yürümeye devam edeceğiz. Stratejimiz içinde iletişim ve tanıtma da müstakil bir politika alanı olarak yer alıyor. Şu anda Türkiye’nin küresel uluslararası doğrudan yatırımlar pazarında aldığı pay yüzde 1 civarında. Çağın gerektirdiği tüm iletişim mecraları ve araçlarından istifade ederek mümkün olan en kısa sürede bu oranı yüzde 1,5’a taşımak için var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz.” 

Editör: Sude Yılmaz