Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO), iş dünyasına dış ticarette yeni açılımlar kazandırmak amacıyla sürdürdüğü “İhracat Fırsatları Bilgilendirme Toplantıları”na Körfez ülkeleri odağında devam etti. Birleşik Krallık ve ABD’nin ardından düzenlenen üçüncü toplantının gündeminde Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) pazarları yer aldı.
BTSO Hizmet Binası’nda gerçekleştirilen programa meclis ve komite üyeleri ile çok sayıda iş insanı katıldı. BTSO Meclis Başkan Yardımcısı ve Dış Ticaret Konseyi Başkanı Murat Bayizit’in moderatörlüğünü üstlendiği ilk oturumda, Riyad Ticaret Müşavirleri Mustafa İlker Özdem ve Hasan Murat Nesimoğlu ile Dubai Ticaret Ataşesi Muhammed Emin Erkal çevrim içi bağlantıyla değerlendirmelerde bulundu.
Körfez pazarında yatırım ve iş birliği fırsatları
İkinci oturumda ise Dış Ticaret Konseyi Başkan Yardımcısı Emre Yıldız’ın moderatörlüğünde BAE İstanbul Başkonsolosu Saeed R. Saqer AlMheiri ve DEİK Türkiye–Suudi Arabistan İş Konseyi Başkanı Haşim Süngü söz aldı. Konuşmacılar, Suudi Arabistan’daki bütçe ve yatırım projeleri, Dubai’nin dış ticaret yapısı ve Körfez ülkelerindeki sektörel iş birliği olanaklarını kapsamlı şekilde ele aldı.
“En büyük güç, sürekli öğrenme becerisidir”
Toplantının açılışında konuşan BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Batmaz, bilgiye erişimin küresel ekonomide en kritik unsur haline geldiğini vurguladı. Batmaz, “Bugün sermayeden ve hammaddeden daha değerli hale gelen en büyük güç, sürekli öğrenme ve gelişme becerisidir. Bu anlayışla kurduğumuz BTSO Akademi, üyelerimizi küresel ticaretin dönüşümüyle buluşturan bir merkez oldu. 700’ün üzerinde eğitim ve gelişim programıyla on binlerce üyemizi yeni teknolojiler, güncel mevzuatlar ve uluslararası ticaret fırsatlarıyla tanıştırdık. İhracat, bu çalışmalarımızın en stratejik başlıklarından biri. Çünkü üretimde güçlü olsak da dünya pazarlarında varlık göstermediğimiz sürece rekabet avantajımız sınırlı kalacaktır.” diye konuştu.
“Tarihi ve Kültürel Derinliği Ticarete Yansıtabiliriz”
Birleşik Arap Emirlikleri ve Suudi Arabistan’ın Körfez Bölgesi’nin iki stratejik pazarı olduğunun altını çizen Batmaz, “Körfez ülkeleriyle iş birliğimiz hızla büyüyor. İhracatı büyütmenin yolu ticarette güven inşa etmek, ilişkileri derinleştirmek ve birlikte değer üretmektir. Bu kapsamda Körfez ülkeleriyle aramızdaki tarihsel ve kültürel derinliği ticarete de yansıtarak, hedeflerimize ulaşacağımıza inanıyoruz.” açıklamasında bulundu.
Körfez Ülkeleriyle Ticarette Yeni Hedefler
BTSO Dış Ticaret Konseyi Başkanı Murat Bayizit da Türkiye ile Birleşik Arap Emirlikleri’nin (BAE) ticari ilişkilerinde dikkat çekici bir büyüme yaşandığını belirtti. Bayizit, “2024 yılı itibarıyla ticaret hacmimiz 20 milyar doları geride bıraktı. Devlet liderlerimizin imzaladığı stratejik iş birliği anlaşmaları sayesinde önümüzdeki dönemde bu rakamın orta vadede 40 milyar dolara çıkarılması amaçlanıyor.” ifadelerini kullandı.
Suudi Arabistan ile ilişkilerin de ivme kazandığına değinen Bayizit, şunları dile getirdi: “Köklü tarihsel ve kültürel bağlarımız, ekonomik alanda da güçlü bir sinerji oluşturuyor. Son dönemde 8 milyar doları aşan ticaret hacmimiz, kısa vadede 10 milyar dolara, orta ve uzun vadede ise 30 milyar dolara ulaşacak bir potansiyele sahip. Bizler de ülkemizin en güçlü üretim ve ihracat merkezlerinden biri olan Bursa’nın ticaret pastasından çok daha yüksek bir pay almasını amaçlıyoruz.” şeklinde konuştu.
“Bursa’mızın İhracat Potansiyelini Geliştirmeyi Amaçlıyoruz”
BTSO Dış Ticaret Konsey Başkan Yardımcısı Emre Yıldız, iş dünyasının eğitim ve gelişim platformu olan BTSO Akademi’nin, ihracatçı firmaların dış pazarlara daha hazırlıklı ve bilinçli adım atmasına katkı sunduğunu belirterek, “Ticaret müşavirlerimiz ve diplomatik temsilcilerimizin doğrudan katılımıyla üyelerimiz, sahadan gelen birinci elden bilgiye ulaşma imkânı buluyor. BTSO Dış Ticaret Konseyi olarak BTSO Akademi çatısı altında düzenlediğimiz ‘İhracat Fırsatları’ toplantılarımızla da Bursa’mızın ihracat potansiyelini geliştirmeyi amaçlıyoruz. Bugün de Körfez ülkeleri Suudi Arabistan ve BAE pazarlarını yakından inceleme fırsatı bulduk. İhracat Fırsatları toplantılarımızla iş dünyamıza katkı sağlamayı sürdüreceğiz.” dedi.
