“Ulusal başarıyı uluslararası arenaya taşıyoruz”
BTM’nin geldiği noktayı değerlendiren Genel Müdür Dr. Önder Kul, “BTM, 8 yılda gerçekten çok önemli bir noktaya geldi. İstanbul Ticaret Odası’nın (İTO) hamiliğinde kurulan bir yapı olduğumuz için, süreç bizim açımızdan oldukça hızlı ilerledi. 8 yılda en az 18 yıllık bir yol kat edildi diyebiliriz,” ifadelerini kullandı. Ulusal başarıyı uluslararası alana taşıma hedefiyle yeni bir döneme girdiklerini belirten Kul, “Gelecek vizyonumuzu bu doğrultuda şekillendirdik ve stratejik hedeflerimizi buna göre planladık,” dedi.
“Kamp Girişimcilik programımıza başvurular %30-40 arttı”
BTM’nin temel programlarına dair bilgi veren Kul, herkese açık olan “Kamp Girişimcilik” programına her hafta başvuru kabul ettiklerini belirtti. “Her haftanın bir günü bu programa özel olarak ayrılmış durumda. Dileyen girişimciler internet sitemizden başvurarak sürece dahil olabiliyor. Başvuruların ardından değerlendirme yapılıyor. Geçen yıla kıyasla bu programa başvurularda %30-40 oranında bir artış yaşandı, bu da bizi sevindiriyor,” dedi. Kul ayrıca, “Kamp, Ön Kuluçka, Kuluçka ve Post-Kuluçka” olmak üzere dört temel programla girişimcileri fikir aşamasından ticarileşmeye kadar her noktada desteklediklerini belirtti.
“Girişimcilerimizi CES ve Hannover gibi fuarlara götürüyoruz”
Uluslararası fuar katılımı konusunda Kul, “BTM olarak biz, girişimcilerini uluslararası fuarlara götüren tek kuluçka merkeziyiz. Yılın başından bu yana CES ve Hannover gibi dört büyük uluslararası fuara katıldık,” dedi. Katılımın tüm masraflarının — ulaşım, konaklama, fuar giderleri dahil — BTM tarafından karşılandığını belirten Kul, “Sadece stand alanı sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda startup merkezlerinde yatırımcı buluşmaları, sahne sunumları gibi pek çok olanakla girişimcilerimize geniş bir yelpazede destek sağlıyoruz,” ifadelerini kullandı.
“Kadın girişimci oranımız Türkiye ortalamasının %5-10 üzerinde”
Kadın girişimcilerin BTM ekosistemindeki yeriyle ilgili açıklamalarda bulunan Kul, “Kadın girişimcilerimiz, Türkiye ortalamasının %5-10 üzerinde seyrediyor. Bu oranı korumaya özen gösteriyoruz çünkü kadın girişimcilerin sisteme dahil edilmesiyle hem toplam girişim sayısını hem de potansiyel unicorn sayısını artırabileceğimizi düşünüyoruz. Şu an girişimcilerimizin yaklaşık %25’i kadınlardan oluşuyor. Bu oranı daha da artırmayı istiyoruz,” dedi.
“Girişimcilerimizin toplam yatırım tutarı 300 milyon doları aştı”
BTM girişimcilerinin yatırım anlamında önemli başarılara imza attığını belirten Kul, “Elimizdeki veriler, KPI’larını bizimle paylaşan girişimcilerimize dayanıyor. Paylaşmayanlar da dahil edildiğinde bu rakamlar 2-3 katına çıkabilir. Şu an itibariyle girişimcilerimizin toplam yatırım tutarı yaklaşık 300 milyon dolar seviyesinde,” açıklamasında bulundu. Bazı girişimlerin 150-200 kişilik ekipleriyle unicorn olma potansiyeli taşıdığını belirten Kul, “Önümüzdeki 1-2 yıl içinde güzel haberler alacağımıza inanıyoruz,” diye konuştu.
“Sahne XLARGE bizim için bir mezuniyet töreni”
BTM’nin yılda iki kez düzenlediği Sahne XL etkinliğine dair de bilgi veren Kul, “Sahne XLARGE bizim için adeta bir mezuniyet töreni niteliğinde. Her etkinlikte 18-20 girişimimizi yatırımcılarla buluşturuyoruz. Ancak etkinliklerle sınırlı kalmıyoruz. İTO’nun gücünü arkamıza alarak 81 meslek komitesinde her hafta yatırımcı sunumları düzenliyoruz,” dedi. Geçtiğimiz yıl düzenlenen Sahne XL etkinliğinden bir girişimin Microsoft’un radarına girerek yatırım aldığını belirten Kul, “Önümüzdeki dönemde de benzer başarı hikâyeleri bekliyoruz. Hedefimiz, en azından önümüzdeki 1-2 yıl içinde bir unicorn çıkarmak,” ifadelerini kullandı.
