Başarsoft'un İstanbul’da düzenlediği Teknoloji Günü etkinliğinde konuşan Yönetim Kurulu Başkanı Alim Küçükpehlivan, yapay zekanın veri üretiminden hizmet sunumuna kadar her alanda sağladığı dönüşümü detaylarıyla paylaştı. Küçükpehlivan, “Üç yılda ürettiğimiz veriyi, artık yılda üç kez üretebiliyoruz. Yapay zeka, hem üretkenliğimizi hem de müşteri memnuniyetini üst seviyeye taşıdı” dedi.
Radisson Blu Hotel'de gerçekleştirilen etkinlikte, Coğrafi Bilgi Teknolojilerinin geleceği ele alınırken, yapay zekanın bu alandaki katkılarına özel bir vurgu yapıldı. Açılış konuşmasını yapan Küçükpehlivan, yapay zekanın artık hayatın her alanına nüfuz ettiğini vurgulayarak, “Başarsoft olarak biz de bu dönüşümde öncü rol üstlendik. Hem veri üretiminde hem de sunduğumuz çözümlerde yapay zekadan maksimum düzeyde faydalanıyoruz” ifadelerini kullandı.
Manuelden Otomatiğe, Sokaktan Ekrana
Başarsoft'un 25 yıldır sahadan veri topladığını, son 20 yılda ise Türkiye genelinde her gün 10 aracın sokak sokak gezerek veri ürettiğini belirten Küçükpehlivan, artık manuel süreçlerin yerini yapay zeka destekli otomatik sistemlere bıraktığını anlattı. “Bugün aynı veriyi 10 kat daha hızlı ve verimli üretebiliyoruz. Fotoğraf ve videolar üzerinden yapılan tespitler, uydu ve hava görüntüleriyle destekleniyor. Yapay zeka sayesinde, sahada artık sadece binaların yeri ve ismi değil, sokak tabelalarının eksikliği, çöp konteyneri sayısı, park kapasitesi gibi detaylı bilgiler de analiz edilebiliyor” dedi.
200 Sektöre Veri Desteği
Küçükpehlivan, bugüne kadar 21 milyon kapı numaralı adres, 5 milyon işletme ve kurum bilgisi ile 500 ayrı kategoride veriyi sistemlerine işlediklerini belirtti. “Bugün ulaştığımız altyapı ile 200 farklı sektöre aktif olarak veri sağlıyoruz. Yapay zekanın sağladığı hız ve doğruluk, yalnızca bizim için değil, hizmet verdiğimiz tüm sektörler için çarpan etkisi yaratıyor. Bu sayede sadece veri üretiminde değil, Türkiye’nin dijitalleşme sürecinde de güçlü bir katkı sunuyoruz” dedi.
E-Turquality aldı
Global pazarda rekabet güçlerini artırmaya yönelik İstanbul ve Ankara'daki Ar-Ge merkezlerinde, yenilikçi teknolojilere sürekli yatırım yaptıklarını vurgulayan Küçükpehlivan, "Başarsoft yılın ilk günlerinde yazılım ve bilişim ihracatçılarına yönelik hazırlanan E-Turquality belgesini ve desteğini almaya hak kazanan sayılı firmalar arasına girdi. Bu destek, Başarsoft'un uluslararası pazarda rekabet gücünün ve markalaşma vizyonunun da tescili oldu. Coğrafi Bilgi Teknolojilerinde Türkiye'nin marka değeri olmayı hedefliyoruz" dedi.
Kıbrıs dahil Türkiye'nin her sokağından en güncel ve en güçlü CBS harita veri tabanını ürettiklerini ifade eden Küçükpehlivan, Başarsoft'un 30'uncu kuruluş yıldönümü olan 2027 yılında, borsaya açılma hedeflerine de adım adım ilerlediklerini söyledi.
E-ticaretin yüzde 75'ine hizmet veriyor
E-ticaret adres altyapısının, yaklaşık yüzde 50'sine hizmet verdiklerini ifade eden Başarsoft Genel Müdür Yardımcısı Dr. Ahmet Dabanlı da etkinliğin kapanışında yaptığı konuşmada, "Kargo sektörünün de eklenmesiyle bu oran yüzde 75'in üzerine çıktı. Ayrıca 2022-2025 arasında hatalı siparişlerin yüzde 90,4'ü Başarsoft sayesinde düzeltildi. Yani 10 hatalı siparişin 9'unda düzeltme sağladık. Akıllı harita altyapıları sayesinde doğru adres girme hızını ise yüzde 63 oranında artırdık. Öte yandan yapay zeka (AI) destekli gözlem çözümümüz ile arıza tespit, önleyici bakım ve şebeke kusurlarını tespit sürecinde; 10 kat avantaj sağladık. Klasik yöntemlere göre yapılan tespit ve çalışmalarda ise yılda 3 milyon dolar, son üç yılda da 10 milyon dolarlık bir tasarruf sağladık. Özellikle zor şartlardaki Enerji Nakil Hatları (ENH) arıza tespit süresini de 2,5 saatten 10 dakikaya kadar indirdik" dedi.
Karbon ayak izi azaltıyor ve raporluyor
Dabanlı, Başarsoft olarak verdikleri hizmetlerin bazılarından örnekler vererek, "Rota optimizasyonları ile karbon ayak izi azaltıyoruz ve raporluyoruz, Orman Genel Müdürlüğü için geliştirdiğimiz yapay zeka destekli 'Orman Yangınları Karar Destek Sistemi' projesi, Birleşmiş Milletler Dünya Sürdürülebilir Bilgi Toplumu Zirvesi'nde ödüle layık görüldü. Geliştirdiğimiz yazılım ile yangınlara en kısa sürede ve doğru müdahale sağlanıyor ve zarar en aza indirilebiliyor. Öte yandan, yedi ayrı acil yardım hattının tek çatıda toplandığı 112 Acil Çağrı Merkezi'nde de Başarsoft teknolojileri kullanılıyor. Başarsoft'un patentli yazılımı sayesinde 112'ye gelen çağrıların koordinatlarını oluşturma süreleri, 85-90 saniyelerden 17 saniyeye düştü. Eti Maden için gerçekleştirdiğimiz Kurumsal Coğrafi Bilgi Sistemi projesi ile de Kamu Bilişim Zirvesi'nde ödül aldık. Ayrıca bir deprem durumunda, oturduğunuz binanın risk değerinin kısa bir sürede öğrenilmesine yönelik sosyal sorumluluk projesi geliştirdik" konuşmasını tamamladı.
Sektör deneyimleri konuşuldu
Etkinliğin panel oturumlarında ise farklı sektörlerde Başarsoft ürün ve çözümlerini kullanan firma temsilcileri, sunumlar eşliğinde kendi deneyimlerini paylaşarak, soruları cevaplandırdı.
Moderatörlüğünü Galatasaray Üniversitesi İnnove Direktörü Doç. Dr. Murat Levent Demircan'ın yaptığı ilk panelde, "Dijital Dünyada Tüketiciye Giden Yol" başlıklı konu tartışıldı. Panel Pluxee Group Ürün Başkanı Mahmut Tüzün, Tıkla Gelsin Teknoloji Başkanı Asım Turgut Somuncuoğlu ve CarrefourSA E-Ticaret Teknoloji Direktörü Hakan Dökmencioğlu konuşmacı olarak yer aldı.
Panelin ardından Ekol 360'dan E-Ticaret ve Sistem Geliştirme İcra Kurulu Üyesi Melike Özeker, "E-Ticaret Ekosisteminde Lojistik Ayak İzleri" başlıklı bir sunum gerçekleştirdi.
Ödüllü bilgi yarışması
Etkinliğin keynote konuşmacısı teknoloji dünyasının vizyoner ismi M. Serdar Kuzuloğlu oldu. Geleceği şekillendiren teknolojiler ve dijital dönüşüm üzerine etkileyici bir konuşma yapan Kuzuloğlu'nun konuşmasının ardından düzenlenen ikinci panelde ise Bahçeşehir Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Yavuz Borazan moderatörlüğünde "Yarının Rekabetini Bugünden Kazanmak: Akıllı Yatırımlar ve Operasyonel Güç" başlıklı konu gündeme geldi. Yeşil Pano Kurucu Ortağı Kaan Sandıkçı, Kolay Gelsin Teknoloji Direktörü Yaşar Safkan ve Terra Pizza Dijital Dönüşüm ve IT Direktörü Nigar Ünlü panelist olarak bu oturumda yer aldı ve soruları cevaplandırdı.
#Btg2025İstanbul hashtagi ile paylaşılan etkinlikte ayrıca akıllı telefonlar üzerinden gerçekleştirilen ödüllü bilgi yarışması, büyük ilgi gördü. Firma sunumlarını içeren sorulara, doğru ve en hızlı cevabı veren ilk üç katılımcıya ise çeşitli teknoloji ürünleri hediye edildi.