Lider ev teknolojileri şirketi Arçelik’te üst düzey görev değişimi gerçekleşti. Uzun süredir Arçelik Avrupa Ticari Satışlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevini yürüten ve aynı zamanda Beko Europe CEO’su olan Ragıp Balcıoğlu, 1 Ekim 2025 itibarıyla Arçelik Pazarlama ve Stratejiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevine atandı. Üç yılı aşkın süredir Arçelik Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (CMO) olan Akın Garzanlı ise Avrupa Ticari Satışlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı ve Beko Europe CEO’su olarak görevlendirildi.

İstanbul Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nden 1989 yılında mezun olan Balcıoğlu, 1996’da Koç Üniversitesi’nde İşletme yüksek lisansını tamamladı. 2019’da Harvard Business School İleri Yönetim Programı’nı bitirdi. Kariyerine 1990’da Data Hidrolik Makine Sanayi A.Ş.’de Pazarlama Yöneticisi olarak başlayan Balcıoğlu, 1992’de katıldığı Arçelik’te planlama ve satın alma görevlerinin ardından 1996’da Beko İngiltere’ye Ticari Yönetici olarak atandı. Sonraki dönemde Beko Plc.’de ürün pazarlama, ürün yönetimi, temin ve satış gibi birçok üst düzey pozisyonda görev aldı. 2011–2015 yılları arasında Beko İngiltere ve İrlanda Ülke Müdürü ve Beko Plc. Genel Müdürü olarak önemli başarılara imza attı.

2015’te Arçelik Global Ticari Satışlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı’na getirilen Balcıoğlu, şirketin uluslararası büyüme sürecinde kritik rol üstlendi. 2018–2023 yılları arasında Avrupa, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Amerika bölgelerinden sorumlu Ticari Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yaptı. 2023’te Arçelik ve Whirlpool’un Avrupa operasyonlarını tek çatı altında birleştiren Beko Europe’un kuruluş sürecinde, Avrupa Ticari Satışlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak görev aldı ve ardından Beko Europe CEO’su olarak şirketin kuruluş ve entegrasyonuna liderlik etti.

MEEXX Fuarı’nda Makineciler Tek Çatı Altında Buluşuyor!
MEEXX Fuarı’nda Makineciler Tek Çatı Altında Buluşuyor!
İçeriği Görüntüle

Pazarlama, satış ve uluslararası ticarette geniş bir deneyime sahip olan Balcıoğlu, yeni görevinde Arçelik’in küresel stratejilerinin belirlenmesine, marka konumlandırmasına, portföy yönetimine ve pazar büyümesine yön verecek. Arçelik’in globaldeki 22 markasının yanı sıra tüm pazarlama ekiplerinin yönetiminden sorumlu olacak Balcıoğlu, markaların uluslararası gücünü artırarak milyonlarca tüketicinin yaşamına değer katmayı hedefliyor.