Türkiye'deki kahve sektörü, 10 milyar TL'yi aşan bir pazar büyüklüğüne ulaşmışken, yıllık kişi başı kahve tüketimi yaklaşık 1.7 kilogram seviyelerine yükseldi. Bu rakam, önceki yıllara göre kayda değer bir artış gösteriyor. Türkiye'nin tamamen yerli ve milli markası Arabica Coffee House, kahve severlerin beğenisini kazanan Arabica bitkisi çekirdeklerini, dünya kahve üretiminin yaklaşık yüzde 70'ini karşılayan Kolombiya ve Guatemala'daki çiftçilerden doğrudan temin ediyor. Çekirdekler, markanın kendi tesislerinde kavruluyor ve yüksek kaliteli demleme ekipmanlarıyla müşterilerine sunuluyor. Bu yıl, lojistik üstü dahil olmak üzere 4.500 m²’lik bir alanda faaliyet gösteren kahve kavurma tesisi, yıllık 320 tonluk üretim kapasitesine ulaşmış durumda. Arabica, öncelikli olarak kendi mutfağında ürettiği ürünleri şubelerinde güvenli bir şekilde satışa sunmayı amaçlıyor.

İki yıl önce 50 milyon TL yatırım hedefiyle kurulan Tastopia fabrikası, yılda 132 bin dilim üretme kapasitesine ve 15 bin dilim donuk depolama imkanına sahip. Fabrika, üretim kapasitesini ve verimliliğini artırmak amacıyla yeni yatırımlar yapmayı planlıyor.

Türkiye’nin yerli kahve markaları, global pazarda daha fazla adını duyurmak için hızla adımlar atıyor. Arabica Coffee House, güçlü ve sürdürülebilir dağıtım ağı sayesinde Türkiye'nin her köşesine kaliteli kahve ulaştırmayı başarıyor. Üretim kapasitesini ve lojistik altyapısını güçlendirerek sektördeki rekabet gücünü artıran Arabica, Tastopia fabrikasıyla yüksek üretim kapasitesi ve gelişmiş teknolojik altyapısıyla sektördeki yerini sağlamlaştırıyor.

132 BİN DİLİM ÜRETİM, 15 BİN DİLİM DONUK DEPOLAMA PERFORMANSI

İstanbul Havalimanı, Japon ANA'nın direkt seferleriyle küresel hava yolu ağına katkı sağlıyor İstanbul Havalimanı, Japon ANA'nın direkt seferleriyle küresel hava yolu ağına katkı sağlıyor

Arabica Coffee House CEO’su Sertaç Yalçın: “Arabica Coffee House olarak, hem üretim hem de lojistik alanlarında güçlenerek çalışmalarımıza devam ediyoruz. Yerli ve milli bir kahve markası olarak Türkiye'nin kahve üretim ve hizmet sektörüne değer katmak önceliğimiz. Kahve üretiminin her aşamasında çevre dostu ve inovatif yöntemler kullanarak yerli üretimin gücünü dünyaya tanıtmayı amaçlıyoruz. Kadın istihdamına öncülük vererek, kadınların meslek edinmelerine ve çalışma hayatına katılmalarına öncelik tanıyoruz. 132 bin dilim üretim ve 15 bin dilim donuk depolama performansına ulaştık ancak bu alandaki performansımızı ve yatırımımızı daha da güçlendireceğiz” ifadelerini kullandı.