Selçuk Bayraktar, “Teknoloji kuşağı, girişimcilik ekosistemine dinamizm kazandırıyor”
Selçuk Bayraktar, “Teknoloji kuşağı, girişimcilik ekosistemine dinamizm kazandırıyor”
İçeriği Görüntüle

Listede 18’i Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) üyesi olmak üzere toplam 28 ambalaj firması yer aldı. Sektörün üretimden satışları bir önceki yıla kıyasla yüzde 50 artış göstererek 248 milyar 343 milyon TL’ye ulaştı.

2023 yılında listede 15’i ASD üyesi olmak üzere 25 ambalaj firması yer alırken, 2024'te hem firma sayısı hem de üretim gücü arttı. 28 firmanın toplam üretimden satışlardaki payı yüzde 2,9’a yükselirken, sektörün çalışan sayısı yüzde 1,6’lık oranla 13 bin 67 kişiye ulaştı. Ancak ihracat tarafında yüzde 7,74’lük düşüş yaşanarak toplam ihracat 1 milyar 7 milyon dolar seviyesine geriledi.

Sarıbekir: “Teknoloji ve Kaliteyle Büyüyoruz”

ASD Başkanı Zeki Sarıbekir, bu başarıyı sektörün uzun vadeli vizyonuna ve teknolojiye yaptığı yatırımlara bağladı. “Elde ettiğimiz bu çıkış, nitelikli üretim anlayışımızın, yüksek teknolojiye yatırım yapan sanayicilerimizin ve küresel ölçekteki rekabetçi gücümüzün yansımasıdır” diyen Sarıbekir, ambalaj sanayisinin markalaşma, katma değer üretme ve sürdürülebilirlik alanlarında daha da ilerlemesi gerektiğini vurguladı.

Sarıbekir, "Ambalaj sektörü Türkiye ekonomisinin üretim, istihdam ve ihracat açısından stratejik halkalarından biri. Daha fazla global marka yaratmak ve daha çevreci üretim modelleriyle uluslararası pazarlarda daha güçlü yer almak için çalışmaya devam edeceğiz," ifadelerini kullandı.

Ambalaj sektörü, istikrarlı büyüme grafiğiyle hem iç piyasada hem de küresel arenada Türkiye'nin sanayi gücüne önemli katkılar sunmaya devam ediyor.

'SEKTÖRÜN POTANSİYELİ ÇOK BÜYÜK'

Konu hakkında değerlendirmelerde bulunan Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanı Zeki Sarıbekir, İSO 500 listesinde bu yıl ambalaj sektörümüzden 28 firmanın yer almasının, sektörün üretim, teknoloji ve ihracat kapasitesinin ne denli güçlü olduğunun somut bir göstergesi olduğuna işaret etti. Ambalaj sektörünün geçtiğimiz yılı 2,7 milyar dolarlık bir dış ticaret fazlası ile tamamladığını ve her yıl bu yüksek performansın devam ettiğini kaydeden Sarıbekir, şöyle devam etti:

"Ambalaj sektörü, sanayinin tüm alanlarına dokunan stratejik bir yapıya sahip. Gıdadan kimyaya, sağlıktan elektroniğe kadar hemen her ürünün taşıyıcısı, koruyucusu ve markalaşmasında önemli rol oynayan ambalaj sektörünün gücünü sadece iç pazarda değil, ihracatta da hissettiriyoruz. Oldukça zorlu geçen 2024 yılında 7 milyar dolara yaklaşan ambalaj ihracatımızı, özellikle en büyük ihracat pazarımız olan Avrupa'ya ve yakın coğrafyaya yoğunlaşarak önümüzdeki yıllarda çok daha ileriye taşıma potansiyelimiz var. İSO 500 listesine giren ambalaj firmalarımızı yürekten kutluyorum. Bu başarılar, nitelikli üretim anlayışımızın, teknolojiye yatırım yapan firmalarımızın ve sektörümüzün küresel ölçekteki rekabetçiliğinin bir sonucudur. Daha fazla markalaşma, daha fazla katma değer ve daha sürdürülebilir üretim için çalışmaya devam edeceğiz."