Türkiye’nin markalaşma vizyonuna yön veren politika araçları, sektör temsilcileri ve küresel rekabet gücünü artıran unsurlar, Turquality Vizyon Buluşması ve Markalaşma Konferansı’nda bir araya geldi. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Şehit Ömer Halisdemir Konferans Salonu’nda düzenlenen etkinlikte markalaşma, inovasyon, kurumsal gelişim, mal ve hizmet ihracatında rekabetçilik gibi başlıklar ele alındı.
Program, marka ve Turquality ekosisteminin tüm paydaşlarını buluşturarak Türkiye’nin küresel marka kapasitesini güçlendirmeye yönelik fikirlerin paylaşılmasına ve işbirliklerinin geliştirilmesine zemin hazırladı.
Bolat: “Türkiye 23 yılda büyük bir dönüşüm geçirdi”
Etkinlikte konuşan Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Türkiye’nin son 23 yılda eğitimden sağlığa, enerjiden sanayiye kadar pek çok alanda önemli ilerlemeler kaydettiğini belirtti. İstikrarın ekonomik büyümenin temel şartı olduğunu vurgulayan Bolat, “İstikrar sağlandığında reformlarla, modernleşmeyle ve dışa açılmayla hem toplam gelir hem de kişi başına gelir artıyor” dedi.
“İhracat yolculuğumuz yükselmeye devam ediyor”
Türkiye’nin küresel gelişmelerde kritik bir aktör olduğunu söyleyen Bolat, Turquality programının ihracat başarısında önemli bir dönüm noktası olduğunu ifade etti. Bolat, toplam mal ve hizmet ihracatında 400 milyar dolara yaklaşan Türkiye’nin 2030’da 500 milyar doları aşabileceğini belirtti.
Mal ihracatında yıllıklandırılmış rakamın 270,6 milyar doları, hizmet ihracatının ise 122,5 milyar doları bulduğunu aktaran Bolat, “Aralık sonunda 395 milyar dolar seviyesini görmeyi hedefliyoruz” dedi.
“Türkiye 1,5 trilyon dolarlık ekonomik büyüklüğü aştı”
Türkiye ekonomisinin 1,5 trilyon dolarlık büyüklüğü geçtiğini söyleyen Bolat, istihdamın da 19,5 milyondan 32,7 milyona yükseldiğini hatırlattı. Bu yılın 11 ayında 9 kez aylık ihracat artışı yakalandığını belirten Bolat, “Son 32 ayda 17 kez mal ihracatında rekor kırıldı” dedi.
Küresel rekabetin ve yeni rakiplerin arttığını vurgulayan Bolat, mevcut pazarların korunması ve yeni pazarların bulunmasına yönelik çalışmaların hız kesmeden sürdüğünü kaydetti.
“Turquality, 20 yılda çok başarılı oldu”
Bolat, Afrika stratejisi, Asya ve Amerika açılımları ile uzak ülkeler stratejisinin devam ettiğini belirterek, Ticaret Bakanlığı bütçesinin yüzde 60’ının ihracat desteklerine ayrıldığını, bu yıl 33 milyar liralık kaynağın ihracatçılara aktarıldığını söyledi.
Rekabetçi ürün için yenilik, kalite, teknoloji ve güçlü marka değerinin önemine dikkat çeken Bolat, “Turquality, bilinirliği, farkındalığı, katma değeri ve kaliteyi artıran bir mekanizma olarak büyük başarı elde etti” ifadelerini kullandı.




