Berkel, bu adımla birlikte Hyundai’nin Türkiye’de elektrikli otomobil üreten ikinci marka olacağını ve yabancı otomotiv üreticileri arasında ilk sıraya yükseleceğini belirtti. Berkel, açıklamasında ayrıca markanın Avrupa ve Türkiye elektrikli araç pazarına ilişkin öngörülerini paylaştı.
Küresel Elektrikli Araç Pazarı Hızla Büyüyor
Berkel, dünya genelinde elektrikli araç satışlarının yılın ilk sekiz ayında 10,5 milyon adedi geçtiğini ve toplam pazar payının yüzde 18’e ulaştığını kaydetti. Dünya genelinde şu anda 500’den fazla elektrikli araç modeli bulunduğunu, 2030’a kadar bu sayının 1000’i geçmesinin beklendiğini ifade etti. Berkel, elektrikli araçlarda global ölçekte yükseliş trendinin çok net olduğunu vurguladı.
Avrupa pazarında elektrikli araç satışlarının 1,2 milyon adedi geride bıraktığını, Türkiye’de ise rekor büyümenin devam ettiğini belirten Berkel, Türkiye’nin Avrupa’daki elektrikli araç satış sıralamasında dördüncü sıraya yükseldiğini söyledi.
Türkiye’de Elektrikli Araç Satışları Hızla Artıyor
Berkel, Türkiye’de elektrikli araç satışlarının beş yıl önce yüzde 1 seviyesinde olduğunu, bugün ise yüzde 15’e ulaştığını ifade etti. Bu oranın 2030’a kadar yüzde 30’un üzerine çıkmasının beklendiğini kaydeden Berkel, Türkiye pazarında hızlı ve eksponansiyel bir büyüme olduğunu dile getirdi.
IONIQ 3 Türkiye’de Üretilecek, Avrupa’ya İhraç Edilecek
Berkel, Hyundai’nin 2026’dan itibaren İzmit fabrikasında IONIQ 3 üretimine başlayacağını ve bu modelin Avrupa’da Türkiye’den ilk kez üretilecek elektrikli araç olacağını belirtti. IONIQ 3’ün öncelikli ihracat pazarları İngiltere, Almanya ve Fransa olacak. Hyundai’nin bu adımıyla, Türkiye’den Avrupa’ya ihraç edilecek ikinci elektrikli otomobilin TOGG’dan sonra Hyundai olacağını vurgulayan Berkel, şunları kaydetti:
“Hyundai, Türkiye’de elektrikli otomobil üreten ikinci marka, yabancı otomotiv üreticileri arasında ise birinci olacak. İzmit fabrikasında üretilecek modelin öncelikli pazarları İngiltere, Almanya ve Fransa olacak.”
E-GMP Platformu ile Türkiye’ye Yeni Teknoloji Geliyor
Berkel, 2026’da üretilecek IONIQ 3’ün Electric Global Modular Platform (E-GMP) üzerinde geliştirileceğini belirterek, “Türkiye’ye bu teknolojiyi getiren ilk yabancı üretici Hyundai olacak. Bu platform sayesinde A segmentinden E segmentine kadar birçok elektrikli model aynı altyapı üzerinde üretilebilecek” dedi.
Şarj Altyapısı ve İkinci El Kaygıları Azaldı
Türkiye’de elektrikli araç kullanımına dair en büyük endişelerden birinin şarj altyapısı olduğunu belirten Berkel, bu algının hızla değiştiğini ifade etti. Türkiye’de şu an 30 binden fazla şarj noktası bulunduğunu ve geçen yıla göre yüzde 50 artış yaşandığını vurgulayan Berkel, araç başına düşen şarj noktası açısından Türkiye’nin Avrupa ile yarışır durumda olduğunu söyledi.
Berkel, ikinci el elektrikli araç piyasasının da güçlendiğini, artık bayilerin elektrikli araçları güvenle alıp satabildiğini ve değer kaybı korkusunun azaldığını belirtti. Türkiye’de elektrikli araç parkının 200 bini geçtiğini, 2030’da bu sayının 1 milyona ulaşmasının hedeflendiğini, şarj noktalarının da 100 bine yaklaşmasının beklendiğini aktardı.
Elektrikli Araçlara İlgi Artıyor
Berkel, tüketicilerin elektrikli araçlara karşı ön yargılarının hızla azaldığını belirterek, menzil, şarj ve ikinci el değerine dair kaygıların artık gündemden düştüğünü ifade etti. Berkel, “Bir kez kullanan konforunu, ekonomisini ve çevreci yönünü gördükçe içten yanmalı motora dönmek istemiyor. Ev tipi şarjla 450 liraya dolan bir batarya ile 600 kilometre yol yapılabiliyor, bu büyük avantaj sağlıyor” dedi.
Türkiye’de güçlü bir bayi ve servis ağının da tüketici güvenini artırdığını belirten Berkel, hem globalde hem Türkiye’de elektrikli araçların hızla büyüyen bir pazar olduğunu ve Türkiye’nin bu dönüşümde Avrupa’nın en önemli merkezlerinden biri olacağını vurguladı.
2030’a Kadar 90 Milyar Dolar Yatırım Planı
Hyundai Motor Grubu’nun 2030’a kadar globalde 90 milyar dolarlık yatırım yapmayı planladığını aktaran Berkel, bu kapsamda 21 tam elektrikli ve 13 hibrit modelin satışa sunulacağını açıkladı. Türkiye’nin bu strateji içinde önemli bir merkez olacağını belirten Berkel, “2030’a kadar Türkiye’de 90 bin adetlik satış hedefimiz var, bunun önemli kısmını elektrikli araçlar oluşturacak” dedi.
Mevcut Üretim ve Hibrit Planları
Hyundai İzmit fabrikasında halihazırda i10, i20 ve Bayon modellerinin üretiminin sürdüğünü belirten Berkel, 2027’de i20 ve Bayon modellerinin tamamen yenilenmiş tasarımlarıyla beraber hibrit versiyonlarının da devreye alınacağını ifade etti.


