Ticaret Bakanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Reklam Özdenetim Kurulu işbirliğiyle, sosyal medya etkileyicilerinin (influencer) içerik üretiminde karşılaştıkları hukuki ve etik sorumluluklar hakkında bilgilendirici bir eğitim programı düzenlendi.

Bu programla, influencerlara yönelik "Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı" hayata geçirildi. Eğitim, bu üç kurumun ortaklaşa çalışmasıyla gerçekleştirildi ve içerik üreticilerine yönelik çeşitli yasal düzenlemeler ile sosyal medya reklamcılığı hakkında kapsamlı bilgiler sunuldu. Katılımcılar, paylaşımlarının vatandaşlar üzerindeki etkisi, tüketici hakları, Reklam Kurulu’nun yapısı ve işleyişi hakkında bilgilendirildi. Ayrıca, reklamcılıkla ilgili etik ilkeler, telif hakları, kişisel verilerin korunması ve sosyal medya reklamcılığına dair diğer önemli konular da detaylı bir şekilde ele alındı. Influencerların kaçınması gereken yanlış uygulamalar ve paylaşımlar da eğitimde vurgulandı.

Eğitimde, vergi müfettişleri de yer aldı ve sosyal medya faaliyetlerinde vergilendirme ve yasal yükümlülükler hakkında katılımcılara önemli bilgiler verdi.

İlk eğitim 25 Kasım’da İstanbul’da, Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı’nın hizmet binasında gerçekleştirildi. Programa, sosyal medya hesaplarında 300 binin üzerinde takipçisi bulunan influencerlar katıldı. Eğitimi tamamlayan 70 fenomen, başarıyla katılım belgesi almaya hak kazandı.

Ege İhracatçıları, Responsible Destek Programı ile buluşuyor Ege İhracatçıları, Responsible Destek Programı ile buluşuyor

Eğitim programı, her iki ayda bir İstanbul’da yüz yüze gerçekleştirilecek şekilde planlandı. 2025 yılı sonuna kadar yaklaşık 1000 influencerın bu eğitime katılması hedefleniyor. Bir sonraki eğitim ise ocak ayında düzenlenecek. Program hakkında daha fazla bilgiye "smeegitimi.com" adresinden ulaşılabilir.

Editör: Eslem Nur KARAMAN