Kerevitaş; Ar-Ge, inovasyon ve sürdürülebilirlik odaklı büyüme performansını 2023 yılında da sürdürdü.

Misyon Bank, Türkiye’yi dijital varlıkların saklanmasında bölgesel merkez yapmayı hedefliyor Misyon Bank, Türkiye’yi dijital varlıkların saklanmasında bölgesel merkez yapmayı hedefliyor

Türkiye’de dondurulmuş gıda ve yağ pazarının lider şirketi Kerevitaş, 2023 yılı finansal sonuçlarını Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) açıkladı. 3.8 milyar TL brüt kâr ve 2.16 milyar TL FAVÖK elde eden Kerevitaş’ın 2023 yılı ihracatı ise 2.2 milyar TL olarak gerçekleşti. Kerevitaş bünyesinde faaliyet gösteren SuperFresh, 2023 yılında yüzde 42 ciro pazar payıyla dondurulmuş gıda ve konserve alanındaki liderliğini sürdürerek yenilikçi lansman, relansman ve kanala özel 44adet yeni ürün sundu. 2023 yılında dondurulmuş unlu mamuller konusunda lider Donuk Fırıncılık Ürünleri A.Ş. şirketini satın alarak büyümeye devam eden Kerevitaş, Türkiye paket ve kâse margarin pazarlarında yüzde 100 marka bilinirliğine sahip Bizim Yağ ve Teremyağ gibi önemli markalarıyla da 2022 yılına göre +1,3 puan artışla yüzde 65,6 ciro payı alarak pazardaki liderliğini pekiştirdi. (Kaynak: AC Nielsen 2023– Ciro Payı, indirim marketler hariç).  30 yılı aşkın süredir Ona markasıyla Ortadoğu ve Orta Asya pazarlarında tüketici margarini kategorisinde açık ara lider konumda bulunan Kerevitaş, 2023 yılı TÜİK verilerine göre Türkiye’nin yağ ihracatının yüzde 34’ünü tek başına gerçekleştiriyor.

Pazara yön veren lider ve uzman marka SuperFresh; ‘SuperFresh Bi’Yolculuk’ iletişim kampanyasıyla kategoride bir ilk’i gerçekleştirerek tüketicilerine dondurulmuş gıdanın tarladan tabaklara ulaşan yolculuğunu tüm ayrıntılarıyla anlatarak başarılı iş sonuçlarına ek olarak, global ve lokal toplam 8 ödüle layık görülmüştür. SuperFresh Mac & Cheese Topları ve SuperFresh Kumpir Topları, Pratik Yemek kategorisinde Marketing Türkiye’nin “Yılın İnovatif Ürünleri Araştırması" kapsamında ‘2023 yılının en inovatif ürünleri’ ödülüne layık görüldü.

Editör: Eslem Nur KARAMAN