Mücevher sektörünün uluslararası buluşma noktası haline gelen İstanbul Jewelry Show, Elmas Kule sponsorluğunda 57. kez kapılarını açtı. İstanbul Fuar Merkezi'nde gerçekleşen organizasyon, 1500’ün üzerinde yerli ve yabancı firmanın katılımıyla yoğun ilgiyle başladı. Fuar, hem katılımcı hem de ziyaretçi bakımından rekorlara imza atmaya hazırlanıyor. Mikrofonlarımıza konuşan İstanbul Jewelry Show’un Kurucu Ortağı Şermin Cengiz, fuarın tarihsel ve uluslararası önemine dikkat çekti.

Cengiz, “Evet, bu yıl 57. kez fuarımızı gerçekleştiriyoruz. 1986’dan bu yana düzenlenen bu organizasyon, 2025 yılının da ilk fuarı olma özelliğini taşıyor. Öncelikle büyük bir memnuniyetle şunu ifade etmek isterim ki; ne küresel ne de yerel hiçbir sorun, fuarımızın gelişimini engelleyemedi. Her yıl daha da ileriye gidiyoruz ve bu benim için çok kıymetli bir veri.”

Bu yıl 33.000 ila 34.000 arasında ziyaretçi ağırlanması beklenen fuarın, uluslararası ilgisi de dikkat çekiyor. Şermin Cengiz, “Bu veriye nasıl ulaşıyoruz? Katılımcıların yaklaşık %42’si yabancı ziyaretçilerden oluşuyor. Şu an itibarıyla online kayıtlarımıza 139 farklı ülkeden başvuru aldık.” sözleriyle global ilgiyi ortaya koydu.

Körfez ülkeleri başı çekiyor
Ziyaretçi profiline ilişkin değerlendirmelerde bulunan Cengiz, özellikle Körfez ülkelerinden gelen ilginin yoğun olduğunu belirterek, “En yoğun ilgiyi Körfez ülkeleri gösteriyor. Özellikle Birleşik Arap Emirlikleri ve Suudi Arabistan başı çekiyor. Bunun dışında Lübnan, Ürdün, Kuzey Afrika’dan Cezayir, Mısır, Fas gibi ülkeler de oldukça ilgili. Komşu ülkelerimi Yunanistan ve Bulgaristan’dan da katılım bekliyoruz. Ayrıca Amerika’dan oldukça fazla online başvuru aldık. Rusya da keza öyle. Hatta bazılarını ilk kez duyduğumuz uzak ülkelerden, offshore adalardan, Kanada’dan bile başvurular var. Özetle, dünyanın dört bir yanından ilgi görüyoruz ama en yoğun katılım Körfez ülkeleri, Rusya ve Kuzey Afrika’dan diyebilirim.”

Genç tasarımcılar için sahne: Designer Club ve Jewelry Art
Fuar kapsamında bu yıl da dikkat çeken etkinlikler yer alıyor. Özellikle genç yeteneklerin desteklenmesi amacıyla oluşturulan Designer Club atölyesi ve Jewelry Art panel programı öne çıkıyor. Cengiz bu etkinliklerle ilgili “Designer Club, henüz çok tanınmamış ama gelecek vadeden, çizimlerini beğendiğimiz genç tasarımcıları bir araya getirdiğimiz özel bir alan. Ayrıca ‘Jewelry Art’ adını verdiğimiz bir panel etkinliğimiz var. Bu etkinlik fuar boyunca devam edecek. Yurt dışından ve Türkiye’den takı tasarımı alanında etkili isimler — influencer’lar, uluslararası dergilerin köşe yazarları gibi — konuşmacı olarak katılacak. Bu alanda ilham verici ve yol gösterici içerikler sunmayı hedefliyoruz.” ifadelerini kullandı.

Souvenir Expo Türkiye, Rekor Ziyaretçi İlgisiyle Kapılarını Açtı!
Souvenir Expo Türkiye, Rekor Ziyaretçi İlgisiyle Kapılarını Açtı!
İçeriği Görüntüle

İstanbul Jewelry Show, dört gün boyunca sektör profesyonellerine ilham verecek yeniliklerle dolu bir deneyim sunmayı hedefliyor. Hem ticari bağlantıların hem de tasarım dünyasına dair yaratıcı bakış açılarının buluştuğu etkinlik, 2025’in mücevher trendlerine de yön vermeye hazırlanıyor.