İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşen organizasyonda milyonlarca liralık mücevherler, göz alıcı altın takılar, özel pırlanta tasarımlar ve en yeni koleksiyonlar sergileniyor. Fuarın “makine holü” olarak adlandırılan IJS Tech özel bölümünde ise mücevher üretimi ve işleme süreçlerinde kullanılan makine, alet ve ekipmanlar ziyaretçilerle buluşuyor. Designer Club etkinliği mücevher ustalarına, “Art for Jewellery: Inspiration Hub” ise sektörün kültür ve sanat etkinliklerine ev sahipliği yapıyor. Fuar, 4 Ekim Cumartesi akşamına kadar ziyaret edilebilecek.
Fuar, Türkiye mücevher sektörüne doğrudan ticaret katkısı sunacak
1986’dan bu yana Türkiye’nin mücevher sektöründeki en büyük ve dünyanın en büyük beş fuarından biri olan IJS Istanbul Jewelry Show’un 58. edisyonunu, dört gün boyunca 21 binden fazla profesyonelin ziyaret etmesi bekleniyor. Her buluşmada katılımcılarına önemli ticaret fırsatları sağlayan IJS, 2024’ü 7,48 milyar dolar ihracatla kapatan Türkiye mücevher sektörüne de yine büyük bir ivme kazandıracak.
Mücevher ustaları yeni koleksiyonlarını sergiliyor
IJS Istanbul Jewelry Show, sadece yeni ürün, tasarım ve koleksiyonları sergilemekle kalmıyor; Mücevher İhracatçıları Birliği ile ortaklaşa gerçekleştirilen geleneksel etkinlikleriyle sektörün geleceğine ilham veriyor. Yurt içi ve yurt dışından gelen takı tasarımcıları ile mücevher ustaları, ürettikleri koleksiyonları fuarda kendilerine ayrılan Designer Club özel alanında sergiliyor.
2026 İlkbahar & Yaz Mücevher Trendleri paylaşılacak
Bu yıl yedinci kez düzenlenen “Art for Jewellery: Inspiration Hub” etkinliği, mücevher sektörünün kültür ve sanat hareketini fuara taşımaya devam ediyor. Fuarla birlikte başlayan seminerlerde açılış gününde “Instagram’ı Kuyumculuk Markanızı Parlatmak İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?” sorusu yanıt bulurken, diğer oturumda “Mücevher Endüstrisinde Sürdürülebilirliğin Geleceği” ele alındı. 2 Ekim Perşembe günü, dünyanın lider trend öngörü firması WGSN tarafından 2026 İlkbahar & Yaz Mücevher Trendleri Semineri gerçekleştirilecek. Aynı gün ayrıca “İlham, Sanat, Zanaat ve Strateji” başlıklı seminerde mücevher sektöründe disiplinler arası diyaloglar ve markaların yeni nesil pazarlama ipuçları paylaşılacak; diğer panelde ise gençlerin mücevher dünyasına dahil edilmesi konusu işlenecek. 3 Ekim Cuma günü ise “Parlak Fikirler, Güçlü İttifaklar: Kadın İnisiyatifleri ve Networking” semineri ile “Işıltılı Paylaşımlar Buluşması” gerçekleşecek.

Istanbul Jewelry Show, yalnızca mücevher sektörü profesyonellerinin ziyaret edebileceği ticari bir fuardır; halka açık değildir.



