İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İDMİB), ABD’ye düzenlediği sektörel ticaret heyeti organizasyonundan güçlü sonuçlarla döndü. New York’ta gerçekleştirilen programda ayakkabı, deri ve kürk konfeksiyon ile saraciye alt sektörlerinden 16 Türk firması 22 temsilciyle yer aldı. Etkinlik boyunca 65 yabancı alıcı firmayla yaklaşık 300 ikili iş görüşmesi yapıldı ve önemli potansiyel iş bağlantıları için somut adımlar atıldı. Birçok firmayla ön sipariş görüşmeleri de gerçekleştirilerek ihracat kapasitesinin genişletilmesine yönelik umut verici bir zemin oluşturuldu.

Heyet programına Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Birlikler ve Destek Hizmetleri Daire Başkanı Ezgi Turan Çakmak katılırken, New York Ticaret Ateşeleri Filiz Köseyener, Osman Nuri Gökbulut ve Alper Atilla da firmalarla bir araya geldi. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe’nin ziyareti ise heyete ayrı bir motivasyon kattı.
Etkinlik öncesinde ABD ve Kanada genelinde yürütülen geniş kapsamlı davet çalışmalarıyla New York, California, New Jersey ve Pennsylvania eyaletlerinden; Kanada’nın Edmonton ve Toronto şehirlerinden yaklaşık 100 profesyonel alıcı programa katıldı. Bu yoğun ilgi sayesinde 65 yabancı firma Türk üreticileri yüz yüze tanıma, ürünleri inceleme ve yeni bağlantılar kurma fırsatı buldu.
ABD pazarı türk deri ve deri mamulleri sektörü için stratejik konumda
İDMİB Yönetim Kurulu Başkanı Güven Karaca, Türkiye’nin kalite, tasarım ve güvenilir tedarikçi kimliğiyle ABD pazarında her yıl daha fazla talep gördüğünü belirterek şunları söyledi: “ABD’nin deri ve deri mamulleri ithalatı 2024’te yüzde 4,7 artarak 43,3 milyar dolara ulaştı. Türkiye ise ABD’ye ihracatını yüzde 11,65 artırarak 115,9 milyon dolara taşıdı. Çin ve İtalya gibi büyük tedarikçilerde yaşanan gerilemelere rağmen Türkiye’nin bu pazarda payını artırması sektörümüz açısından son derece değerlidir. Önümüzdeki dönemde L.L. Bean ve Ariat firmalarını Türkiye’de ağırlayarak ikili görüşmeler gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Ayrıca TDK Leather and Fur Fashion Show kapsamında yeni bir alım heyeti daha düzenleyeceğiz.”
İDMİB Yönetim Kurulu Üyesi İsmail Turgut ise 300’e yakın görüşmenin sektörün ABD’de bilinirliğinin hızla yükseldiğini gösterdiğini ifade ederek, firmaların alıcı profilinden memnun olduğunu ve birçok şirketin ön sipariş görüşmelerine başladığını söyledi. Turgut, ABD pazarına yönelik çalışmaların daha geniş katılımlı organizasyonlarla devam edeceğini vurguladı.
İDMİB Yönetim Kurulu Üyesi Gürkan Gözmen ise ABD pazarında son 10 yıldır istikrarlı şekilde yer aldıklarını hatırlatarak, “ABD’li tedarikçilerin alternatif üretici arayışında Türkiye’nin öne çıktığını görüyoruz. Özellikle soğuk geçen kış ayları ve tasarım gücümüz sayesinde kürk konfeksiyon tarafında pazar payımız yüzde 15’e yükseldi. 2025’te hedefimiz yüzde 20, üç yıl içinde ise yüzde 30’a ulaşmak.” dedi.




